TOP6 letných albumov v mojej zbierke

By LukeyLB - augusta 19, 2020


TOP 6 letných albumov v mojej zbierke


Leto máme už v polovičke a stále uvažujem nad tohtoročným letným favoritom. Nemám problém s tým, že by som nenašiel žiaden letný hit, práve naopak, mám problém vybrať iba jeden. Pretože tento rok je veľmi plodný na hudobnú tvorbu, hudbu, ktorá je počúvateľná, dobrá a kvalitná. Budem rád, ak mi s touto dilemou pomôžete a dáte mi vedieť do komentára vášho tohtoročného letného favorita, ktorý vás sprevádzal letom 2020. 

No než si zrovnám a vyberiem v hlave môjho tohtoročného favorita, tak vy si zatiaľ prečítajte a inšpirujte sa letnou hudbou, ktorú som si pre vás pripravil v rubrike Summer Music. Prináša vám 6 letných albumov v mojej zbierke, ktoré sa oplatí si vypočuť. 

Dnešný článok nás nielen obohatí o letnú inšpiráciu k hudbe, ale zároveň mi potvrdil, že mám vo svojej zbierke celkom dosť albumov, ktoré považujem za letné pecky. A nebudem klamať, bol to môj veľký “kameň úrazu”, challenge vybrať iba 6 albumov. 

Opäť som sa snažil celé to dať do jednotlivých kategórií, ktoré nám to nielen uľahčia, ale zároveň sa pokúsim skoro všetkým, väčšine vyhovieť tak, aby si každý našiel to svoje hudobné. Myslím si, že dosť sa to bude odzrkadľovať a opierať o tohtoročný prvý článok: “Nemixuj si tu správnu letnú hudbu”. Preto vám zanechám link pod článkom. 

Jednotlivé kategórie sú: Dj album, oldies album, koncerty, RAP, rádiovka a slovenský interpret, interpretka. 


Začnime mojimi obľúbenými dídžejmi, pretože tých azda najviac počas leta počúvam. Najradšej by som tu dal nový album “Golden Hour” od môjho najobľúbenejšieho Dj Kygo. Pretože jeho novú tvorbu momentálne dosť počúvam na prechádzkach so psom. Bohužiaľ, jeho album nedokážem fyzicky zohnať…. Ale posledných pár dní intenzívne počúvam album “Blue” od anglického 31 ročného Dj Jonas Blue. Myslím si, že tento album je veľkou letnou bombou, ktorá obsahuje samú šťavnatú hudbu, ktorá vás príjemne osvieži v týchto tropických, dusných dňoch. Album “Blue” je taktiež označovaný ako album plný hitov, čomu sa nečudujem. Pesničky, ako: “Perfect Strangers”, “Rise”, “Mama”, “Fast Car”, “Polaroid” sú bezprostredne kvalitné letné hity, ktoré nás prijemne prenasledujú letom. 


Od aktuálnejšej tvorby, ktorú väčšina intenzívnejšie počúva, si na chvíľku dáme pauzu a prejdime do oldies hudobného okienka, ktoré nám prinieslo letný album “Oceans of Fantasy” z roku 1979 od legendárnej skupiny BoneyM, ktorá nikdy nesmie chýbať v mojom letnom playliste. Hlavne pesničky, ako: “Daddy Cool”, “Sunny”, “Rasputin”, “Rivers Of Babylon”, “Bahama Mama”, “Holi-Holiday” a mnoho iných ich svetových hitov. Schválne, do komentára mi môžete dať vedieť, koľkí z vás poznáte túto fantastickú skupinu. 


Mnohí už viete, že milujem počas upratovania počúvať koncerty. Vždy mi to monotónne a nudné upratovanie ujde rýchlejšie a aj si pri tom dobre zaspievam. Keďže mám doma štvornohého miláčika, ktorý okrem toho, že robí veľkú radosť, tak zanecháva po sebe veľké množstvo chlpov, ktoré sú všade, musím veľmi často upratovať. Neodmysliteľnou súčasťou mojich “upratovacích koncertov” je austrálska interpretka Kylie Minogue, ktorá mi vždy spríjemní upratovacie chvíle a navodí mi pozitívnu náladu a hudobnú nirvánu do tela. Poslednú dobu si stále idem dokola jej minuloročný koncert “Golden”, kde okrem jej ostatnej vydanej tvorby, ako: “Dancing”, Stop Me from Falling, Golden, Raining Glitter….. z Golden albumu, ktorý vydala v roku 2018, taktiež nájdete jej nezabudnuteľné a stále aktuálne hity, ako sú: “I Believe in You”, “In Your Eyes”, “Wow”, “Can’t Get You Out of My Head”, “Slow”, “Spinning Around” a mnoho iných fantastických a jedinečných hitov, ktoré vás nakopnú pozitívnou energiou, ktorú má Kylie vždy. Pri novinkách ešte ostaneme, pretože interpretka vydala nový song “Say Something”, ktorý milujem a už teraz sa neviem dočkať jej nového albumu “Disco”, ktorý má vydať už túto jeseň. 


Možno sa budete čudovať, prečo som do tohto článku vybral rapera Eminema. Určite ste mnohí čakali, že vyberiem raperku Nicki Minaj, ktorú vždy pridávam do letných článkov. Pretože ju azda najviac počúvam práve cez toto obdobie. Nechcel som sa systematicky opakovať. Preto som zvolil album “Kamikaze” od Eminema, pretože považujem tento album za letné dielo, ktoré mi vždy pripomenie dve letné spomienky. Prvou sú príjemné, letné večery strávené s priateľmi vonku na terase, kde si popíjame studený drink a v pozadí sú pustené pesničky: “Normal”, “Kamikaze”, “Nice Guy”, “Good Guy”. A druhou letnou spomienkou je večerné, bezduché jazdenie autom po meste bez cieľa, ktoré mi pripomína pesničku “Lucky You”. Na samotný album som robil recenziu, tak vám ho nalinkujem pod článok. Taktiež aj Eminem vydal tento rok nečakane album “Music To Be Murdered By”, ktorý priniesol mnoho dobrých pesničiek, ktoré sú veľkou inšpiráciou pre interpretov tohto žánru. 


Čo by to bol za letný článok bez kvalitných rádiových hitov, ktoré vám spríjemňujú chvíle v práci…. Toto zastúpenie nám obsadila kubánsko-mexická speváčka a skladateľka Camila Cabello, ktorá v roku 2018 vydala a priniesla do hudobného sveta debutový album “Camila”. Tento obsahuje azda jej najznámejšiu a hlavnú pesničku “Havana”, ktorú ste mohli počuť v každom rádiu, taktiež táto skladba obsadila prvé miesto vo viacerých krajinách, vrátane Austrálie, Brazílie, Kanady, Francúzska, Mexika, Spojeného kráľovstva a USA, pričom sa dostala aj do desať najlepších v niekoľkých ďalších krajinách. Havana bola najpredávanejším singlom v roku 2018, kedy sa predalo viac ako 19 miliónov kusov. Neviem ako vy, ale mňa natoľko ovládla, že len pri písaní tohto odstavca a kategórie si ju spievam a vlním sa v kubánskych rytmoch. Aj keď osobne mi jej album “Romance” z roku 2019 viac sadol ako album “Camila”.


Od rytmického songu “Havana” sa presúvame do poslednej kategórie slovenský interpret a interpretka. A bez váhania som vybral slovenskú speváčku Linu Mayer. Lina v roku 2019 vydala svoj debutový album, ktorý pomenovala po sebe a som veľmi rád, že práve tento album obohacuje moju zbierku. Pretože obsahuje pesničky, ako: So High, Personal Sky, Don’t Leave Me Now, ktoré musíš mať v svojom letnom playliste. Aj tento album nájdeš v rubrike recenzia, kde sa dočítaš viac o ňom samotnom aj o speváčke. 

Tak toto boli moje TOPKY, ktoré sa ukrývajú v mojej letnej zbierke. Samozrejme, je ich omnoho viac. No nechcel som sa opakovať a zároveň vás zahltiť nezmyselne dlhým článkom, ktorý nemá konca. Snáď ste sa trocha inšpirovali a obohatili svoje letné playlisty. Okrem samotnej inšpirácie tento článok slúžil pre všetkých, ktorí zbierajú CD a platne, aby si prešli svoju zbierku a možno tam narazíte na letný album, ktorý ste už dlhšiu dobu nepočuli a pripomeniete si nielen samotné pesničky, ale aj dobrý pocit a samotnú myšlienku, prečo ste si práve daný album zakúpili. 

Áno, leto máme už v polovičke a cvála ku koncu. To neznamená, že si ho nemôžete ešte naplno užiť s dobrou letnou hudbou.

Prajem vám pekný slnečný deň, plný dobrej, letnej hudby. LUKEY 




Články a Recenzie:

Tohtoročné Summer Music články:

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments