Boney M

By LukeyLB - júla 26, 2019


Legendárna exotická skupina, ktorá ma vždy sprevádza počas letného obdobia.


Pomaličky, ale isto, tu máme koniec mesiaca jún, ktorý nám prináša obnovenú rubriku Collection. Táto nám postupne každý mesiac odhalí moje sety albumov daného interpreta.

Dnes som si pre vás pripravil skupinu, ktorá mi aj naďalej bude spríjemňovať prázdninové dni. Pretože táto skupina je vyslovené letnou záležitosťou, bez ktorej si toto obdobie neviem predstaviť. Takže to môžete brať ako ďalšiu inšpiráciu na letnú hudbu, ktorej nie je nikdy dosť.

Legendárna skupina Boney M zavítala aj na môj blog. Respektíve, by som jej chcel tento článok venovať. Pretože sa mi konečne podarilo zohnať pár albumov, ktoré mi obohatili zbierku. Napriek mojej veľkému obdivu k skupine si myslím, že veľa čitateľov ju veľmi poznať nebude. Preto sa posnažím vám ju trocha priblížiť, alebo aspoň pripomenúť ich zabudnutú tvorbu.

Boney M je skupina s diskotékovou tvorbou, ktorá vás okamžite roztancuje. Pôsobila v 70-tych80-tych rokoch a myslím si, že pôsobí až dodnes. Pôvodní členovia skupiny sú: Liz Mitchell, Marcia Barrett, Maizie Williams a Bobby Farrell. No v určitom období sa skupina pomenila, ale doteraz vystupuje a má koncerty. Členovia Boney M sú síce Jamajčania, no skupina vznikla v západnom Nemecku, na čele s hudobným producentom Frankonom Farenomsom.

Zo začiatku bola skupina známejšia v Holandsku a Belgicku, no s odstupom času prerazili do celej Európy. Ich pôsobenie bolo viac televízne, než koncertové, klipové. Preto na internete nájdete miesto klipov viac “televíznych koncertov”. A to bol aj hlavný zámer producenta, dostať ich viac na obraz. Ich tvorbu by som zaradil nielen do diskotékovej hudby, ale aj do eurodancu a popového žánru. 

V mojej zbierke sa nachádzajú albumy, ktoré viac obsahujú mix pesničiek. Nie sú založené ako jednotlivý album, až na dve pôvodné platne. Preto som sa rozhodol vybrať netradičnú voľbu, a to neprechádzať jednotlivé albumy, ale pesničky.


Azda ich najznámejšími skladbami sú: Rivers of Babylon, Rasputin, Ma Baker, Daddy Cool, Sunny, ktoré pozná azda každý. Do komentára mi môžete dať vedieť, či skupinu poznáte, a ktorá je tá vaša najobľúbenejšia pieseň od nich.

Taktiež veci, ako: Brown Girl In The Ring, Hooray! Hooray! It's a Holi-holiday, Gotta Go Mome, Belfast, No Woman No Cry, Happy Song ma vždy vedia naladiť na správnu letnú atmosféru. 

Mojou najobľúbenejšou je Rivers of Babylon. Vždy ma donúti spievať a tancovať. Dokonca táto pesnička získala platinovú platňu a je jednou z desiatich najlepších a najpredávanejších singlov Veľkej Británie. 

Boney M vydala v roku 1981 vianočný album - Christmas Album, ktorý obsahuje známe vianočné pesničky. Na čele všetkých skladieb je ich legendárna Mary's Boy Child, ktorú si taktiež rád púšťam počas vianočného obdobia. No stále obsahuje ten nádych exotiky, ktorý skupina má.

Myslím si, že Boney M si zaslúžia trocha viac pozornosti a netreba na nich zabúdať, práve naopak. Ich hudba vás vždy roztancuje, vyčarí vám nefalšovaný úsmev na perách a zábavu, ktorú si budete ešte dlho pamätať. Taktiež ich tvorbu by mal mať každý zberateľ albumov v zbierke. Majú dosť kvalitnú hudbu, aj keď už je niekoľko rokov stará. 

Krásny slnečný a pohodový deň všetkým. LUKEY

Boney M články: 

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments