Toto bol môj hudobný rok 2021

By LukeyLB - decembra 31, 2021

Zhrnutie roku 2021


Toto bol môj hudobný rok 2021…

Bohužiaľ, aj tento rok nám priniesol množstvo ťažkých situácií a chvíľ, za ktoré môže tá hnusná nekončiaca pandémia. No tento článok nechcem smerovať do negativity plnej nenávisti, strachu a úzkostne ponorený do zlej nálady. Pretože toho sme zažili počas roku dosť. Preto odkladám spomienky na toto nekončiace nešťastie a plynulo prejdem do hudobného odvetvia, ktoré bolo opätovné plodné pre rok 2021. 

Ako každý rok som si pre vás pripravil zhrnutie hudobného roka, ktoré prinesie mojich favoritov v jednotlivých kategóriách, ktoré ma nielen sprevádzali počas roka 2021, ale taktiež ich považujem za to NAJ/TOP pesničky za kalendárny rok. Rád sa s vami o to podelím. 


Ako aj minulý rok nebude žiadnou novinkou, keď začnem prvou kategóriou - pesničky: 

Czech, SK pesnička roka: 

Hneď prvá podkategória priniesla dve výborné skladby. Začneme u susedov Čechov, kde vznikla nádherná hudobná balada “Vzkaz v lahvi” od českej speváčky a herečky Lucie Vondráčkovej, ktorú som si za tento rok veľmi obľúbil. Z našej krajiny toto miesto obsadila pesnička “Stratená” od fantastickej speváčky Liny Mayer.

Pesnička, ktorá ma sprevádzala pri cvičení: 

Aj tento rok sa mi podarilo aktívne zapájať svoje telo, pod kontrolou týždenných plánov od fitnesky Pamely, ktoré boli ukrutné a zabijácke. K tomuto cvičeniu ma často sprevádzala pesnička “Real Groove od Kylie Minogue a Dua Lipa.


Song, ktorý mi nonstop hrá v hlave a neviem sa ho zbaviť: 

Myslím si, že s touto pesničkou malo veľa ľudí problém. Pretože sa dostala veľa ľudom pod kožu. Hovorím o pesničke “Kiss Me More” od raperky Doja Cat v spolupráci s SZA, ktorá obohacovala tento rok nejedno rádio. 

Najsmutnejšia pesnička, ktorá ma sprevádzala počas ťažkých a smutných chvíľ: 

Bohužiaľ, aj tento rok ma sprevádzali dni plné ťažkých a smutných chvíľ, ku ktorým sa nerád vraciam, ale o tom je samotný život, ktorý by mal byť v balanse… No tieto ťažké obdobia mi spríjemňovala pesnička “Anywhere Away From Here” od Rag’n’Bone Man v spolupráci so speváčkou P!nk.

Hudobno- tanečná pecka:

Počas roku ma azda najviac roztancovala letná šťavnatá pecka “Seaside od Diane Warren, Rita Ora, Sofía Reyes, Reik. Verím, že po vypočutí vám rozhýbe vaše boky.

Soundtrack roka:

túto podkategóriu obsadila krásna hudobná balada “On my Way” od Jennifer Lopez k filmu “Merry Me”, kde si hlavnú úlohu zahrá samotná interpretka. 

Summer Song 2021:

Bez debaty song “Selfish Love” od DJ Snake a krásnej Seleny Gomez. Fantastické spojenie, ktoré vám prinesie závan letnej atmošky.

Recenzia na album Revelación - Selena Gomez: http://lukeylb.blogspot.com/search?q=selena+gomez

Pohodový song 2021 (jesenný):

“When I am drowning in this silence.” aj túto zaujímavú vetu môžete započuť v mojom tohtoročnom jesennom favoritovi “Easy On Me” od talentovanej Adele, s ktorou sa intenzívne azda každý stretol počas posledných dvoch mesiacov. 

Xmas Music 2021:

Tento rok mi spríjemňovalo vianočnú atmosféru pesnička “Santa, Can’t You Hear Me od Kelly Clarkson a Ariany Grande, ktoré predviedli a potvrdili svoj hudobný talent.

Najhoršia pesnička roka:

Tento rok nám priniesol množstvo fantastických a zaujímavých skladieb… a je normálne, že nie každá pesnička, každému sadne. V mojom prípade je to song “Rumors - Lizzo, Cardi B. 

Pesnička roka:

Opäť som sa riadil štatistikou na hudobnej platforme spotify, ktorá mi potvrdila môjho tohtoročného favorita “Stay” od The Kid Laroi a Justina Biebera. Táto hudobná pecka si podmanila moje hudobné srdce a patrične si zaslúži byť pesničkou roka.

Druhá kategória patrí tohtoročným albumom: 

Czech, SK album roka:

Album “Naše hriechy” od slovenského speváka Adama Ďuricu patrične obsadil túto podkategóriu. Album obsahuje fantastický hudobný obsah, na ktorý sme u interpreta zvyknutí.

Summer Album 2021:

Okrem tropického leta a samotného letného moodu, ma tohtoročným letným obdobím sprevádzal fantastický album “Justice” od kanadského speváka Justina Biebera, ktorý mi opätovne potvrdil, prečo interpreta zbožňujem. 

Recenzia na album Justice - Justin Bieber: http://lukeylb.blogspot.com/2021/08/recenzia-na-album-justice-justin-bieber.html

Pohodový album 2021 (jesenný):

Keď sa spojí jazzová legenda Tony Bennett a multižánrová hudobná ikona Lady Gaga, vzniká hudobná jazzová senzácia. Jej názov je “Love For Sale” a ovládla moju tohtoročnú jeseň v znamení kvalitného a jedinečného jazzu týchto dvoch bezkonkurenčných interpretov. 

Recenzia na album Love for Sale - Tony Bennet, Lady Gaga: http://lukeylb.blogspot.com/2021/11/recenzia-na-album-love-for-sale-tony.html

Xmas album 2021:

Pesnička “Santa, Can’t You Hear Me" obsadila nielen priečku Xmas Music 2021, ale aj album “When Christmas Come Around” - Kelly Clarkson, ktorý považujem za tohtoročný vianočný zázrak.

Kelly Clarkson - When Christmas Comes Around: http://lukeylb.blogspot.com/2021/12/xmas-music-kelly-clarkson-when.html


Najhorší album roka:

Netvrdil by som, že je najhorší, ale skôr je pre mňa veľkým sklamaním. Bohužiaľ, tento rok si to odnesie album “Music” od talentovanej austrálskej speváčky Sia. 


Album roka:

Počas tohto roka si tento titul vybojoval EP album “Revelación” od krásnej speváčky, herečky Seleny Gomez, ktorý ma intenzívne sprevádzal počas roka. V albume Sel hrdo predviedla svoje španielske korene, prinášajúc temperamentnú sexy vášeň, ktorá interpretke pristane. 

Recenzia na album Revelación - Selena Gomez: http://lukeylb.blogspot.com/2021/08/recenzia-na-album-revelacion-selena.html


Predposlednú kategóriu ovládli interpreti: 

Interpret, ktorý ma tento rok milo prekvapil: 

Veľmi milo ma prekvapil spevák The Wekknd, ktorý počas roku priniesol pesničky: “Take My Breath”, “Moth To A Flame”, “One Right Now”, “Echoes of Silence”, ktoré lahodia mojej hudobnej duši. Tak isto ma prekvapilo vystúpenie Super Bowl, kde interpret predviedol kvalitný hlasový rozsah. 

Spevák a speváčka roka: 

Tohtoročný titul speváka roka obsadila moja hudobná kanadská srdcovka Justin Bieber, ktorý si tento titul zaslúžene obhájil albumom “Justice” 

Recenzia na album Justice - Justin Bieber: http://lukeylb.blogspot.com/2021/08/recenzia-na-album-justice-justin-bieber.html


Zo speváckeho ženského odvetia si tento titul právoplatne vybojovala multižánrová diva Lady Gaga, ktorá okrem fantastického hudobného pôsobenia a tvorenia predviedla famózny herecký výkon vo filme “House of Gucci”. 

Hudobný objav roka: 

Osobne je pre mňa tento rok hudobným objavom interpret Lil Nas X, ktorý priniesol do hudobného priemyslu pre veľa ľudí “kontroverznú” tvorbu a témy, o ktorých by sa malo v 21. storočí hovoriť a hlavne ich pozitívne prijímať, akceptovať viac. 

Recenzia na album Montero - Lil Nas X: http://lukeylb.blogspot.com/2021/09/recenzia-na-album-montero-lil-nas-x.html


Tento záverečný článok nám uzatvorí posledná kategória “hudobná všehochuť”: 

Najväčšie hudobné sklamanie za rok 2021:

Album “Happier Than Ever” - Billie Eilish, ktorý napriek veľkému očakávaniu a mediálnemu masívnemu ošiaľu sklamal…

Recenzia na album Happier Than Ever - Billie Eilish: http://lukeylb.blogspot.com/2021/11/recenzia-na-album-happier-than-ever.html

Tohtoročné veľké prekvapenie:

Je znovuzrodený príchod speváčky Adele a jej úžasný nový album “30”. Famózne ho predviedla v show a koncerte “OWN”, ktoré preleteli celým svetom, ako aj jej samotná hudobná novinka v podobe albumu. 

Najlepšia hudobná spolupráca tohto roka:

Album “The Lockdown Sessions” od hudobnej legendy Elton John obsahuje remix k pesničke “Cold Heart v spolupráci s Dua Lipa, ktorý považujem za najlepšiu hudobnú spoluprácu tohto roka. 

Koncert/ vystúpenie roka:

Bohužiaľ, aj počas roka 2021 bol opäť obmedzený počet kultúrneho hudobného vyžitia vo forme koncertov. Preto je človek vďačný za 21. storočie, ktoré nám dokázalo vysielať alternatívne riešenia virtuálnych koncertov, ktoré síce nenahradili a neuspokojili neopísateľnú eufóriu, ktorú zažívame počas live koncertu. No napriek tomu sa najde pár koncertov, ktoré mi doslova vyrazili dych a jedným z nich je “Celebrates Love for Sale” - Lady Gaga. Čo dodať, proste si ho musíte jednoznačne pustiť. Pretože sa to nedá absolútne opísať pár slovami…

Link: Lady Gaga Celebrates Love For Sale (Presented by Westfield) - 

Najlepšia vytvorená cover pesnička za rok 2021:

bezkonkurenčne pesnička "Marry the Night" vo verzii od austrálskej princeznej popu Kylie Minogue. Skladba jej sadla ako zadok na šerbeľ. Snáď by to jedine prekonal spoločný duet interpretiek, ktorý by bol famózny…

Za zmienku stojí vypočuť si nespomenuté albumy a pesničky: 

Albumy: “Ancient Dreams in a Modern Land” - Marina Diamonds, “Chemtrails over the Country Club” a “Blue Banisters” - Lana Del Ray, “Music of the Spheres” - Coldplay, “Voyage - ABBA”, “An Evening with Silk Sonic”- Silk Sonic, “Planet Her” - Doja Cat, “Red (Taylor's Version)” - Taylor Swift, “F*ck Love 3: Over You” - The Kid Laroi, “Mercury Act1” - Imagine Dragons, “=“ - Ed Sheeran… 

Pesničky: “A Second to Midnight”- Kylie Minogue, Years & Years, “Kiss of Live”- Kylie Minogue, Jessie Ware, “good 4 u” - Olivia Rodrigo, “Where Are You Now” - Lost Frequencies, Calum Scott, Don’t Go Yet” - Camila Cabello, “Summer of Love” - Shawn Mendes, Tainy, “Run”- One Republic, Leave Before You Love Me”- Marshmello, Jonas Brothers, “Beautiflul Mistakes” - Maroon5, Jonas Brothers, “Don’t Wait Up” - Shakria, “Cover Me In Sunshine” - P!nk, “Flashbacks” - Inna, “Cambia el Paso” - Jennifer Lopez, Rauw Alejandro, “Starstruck” - Years & Years, Kylie Minogue, “KESI” - Camilo, Shawn Mendes, “999” - Selena Gomez, Camilo, “The Edge Of Glory - Years & Years, “Good Ones” - Charli XCX, “I Want Love”- Jessie J, “Floating Through Space”- Sia, David Guetta, “El Diablo”- Elena Tsagrinou, “It’ll Be Okay”- Shawn Mendes, “Don’t be Shy” a “The Motto” -Tiësto, “Acapulco” - Jason Derulo, “Rasputin” - Majestic, “Leave The Door Open” - Silk Sonic, “Rockin’ Around The Christmas Tree” - Justin Bieber, “Merry Christmas” - Ed Sheeran, Elton John, “Looks Like Me” - Dean Lewis, “Breakdown” - G-EAZY, Demi Lovato, “Lost” - Maroon5, “Heartbreak Anthem”- Galantis, Davif Guetta, Little Mix, “Who’In Your Head” - Jonas Brothers a iné, ktoré nájdete v playliste: “My Top Songs 2021” na hudobnej platforme spotify. 


Milí čitatelia, v prvom rade sa vám chcem poďakovať za tohtoročnú priazeň vo forme sledovanosti a samotnej podpory a správ, či už tu na blogu, alebo na sociálnych sieťach, kde spoločne tvoríme jednu veľkú hudobnú rodinu, plnú hudobnej inšpirácie a radosti. Prajem vám predovšetkým zdravý a úspešný rok 2022. Nech vám prinesie veľa radosti, pozitívnej nálady a veľa strávených chvíľ s rodinou a priateľmi. Taktiež nespočetné množstvo fantastickej novej hudby, ktorá vás bude sprevádza samotným rokom 2022. 

Pekný deň všetkým. LUKEY 

Moje soc. siete: 

Rok 2020 záverečný článok:

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments