Recenzia na album Future Nostalgia - Dua Lipa

By LukeyLB - júla 30, 2020

Retrospektívny návrat do disko a retro obdobia.

Opätovne tu máme ďalšiu recenziu, ktorá nám prinesie tohtoročnú dlho očakávanú novinku v podobe albumu “Future Nostalgia” od interpretky Dua Lipa.

Mnohí z vás ste mi písali, či bude recenzia na tento album. Bohužiaľ som dlho čakal na platňu, pretože boli menšie komplikácie s objednávkou. Abum je doma a ja vám konečne môžem priblížiť a okomentovať jej tvorbu.

Dua Lipa je anglická speváčka, skladateľka a modelka. Jej hudobná kariéra začínala a rozrastala sa na Youtube, kde ako 14 ročná prespievavala a pridávala cover verzie známych pesničiek, ako: “No One” - Alicia Keys, “STAY” - Rihanna, taktiež pesničky od fantastickej speváčky Jessie J a hudobnej legendy Michaela Jacksona a iných. V roku 2015 podpísala zmluvu s Warner Music Group a následne vydala svoj prvý singel “Be The One”, ktorý sa stal jej úspešným songom.

V roku 2017 vydala po sebe pomenovaný debutový štúdiový album, ktorý obsahuje pesničky, ako: “IDGAF”, “New Rules”, “Be The One”, “Blow Your Mind”, a iné, ktoré sa stali okamžite hudobným trendom. Album získal mnoho prestížnych nominácii a v súčasnosti je najstreamovanejším ženským albumom na Spotify s 7,22 miliónmi streamov. Po vydaní albumu získala Dua Lipa cenu Grammy za “najlepší nový umelec” na 61. výročnom ocenení Grammy. V októbri 2018 bol album opätovne vydaný s názvom Dua Lipa: Complete Edition, ktorý zahŕňa doplnkové spolupráce a songy, ako je napríklad pesnička “One Kiss” v spolupráci s Dj Calvinom Harrisom, ktorá okrem môjho hudobného srdca obsadila prvé miesto britského singlového rebríčka.

Máme tu rok 2020 a s ním aj nový album “Future Nostalgia”, ktorý by som definoval, ako “disco hudobné šialenstvo”, ktoré vás okamžite roztancuje. Síce album evokuje jasné 80-te, 90-te retro disco roky, no samotný zvuk jednotlivých piesní je poznamenaný vlastným modernejším súčasným štýlom, ktorý sa skladá do výrazného basového funky štýlu. Samotná interpretka sa inšpirovala hudobnými interpretmi, ako: Kylie Minogue, Gwen Stefani, Madonna, Moloko, Jamiroquai, Blondie, Olivia Newton-John a Outkast, ktorí jej boli od malička vďaka hudobnému vkusu rodičov speváckymi vzormi. Čomu sa nečudujem, pretože ich tvorba je znamenitá a bohatá na párty, disco hity, hlavne Kylie a Madonna. Na albume sa nachádzajú hudobné pecky: Future Nostalgia, Don’t Start Now, Cool, Physical, Pretty Please, Hallucinate, Break My Heart, ktoré osobne mňa najviac zaujali, a taktiež si myslím, že najviac zapôsobili na poslucháčov a fanúšikov.

Na albume sa podujalo mnoho textárov a producentov, ako je: Jeff Bhasker, Ian Kirkpatrick, Stuart Price, The Monsters & StrangerzZ hudobno-komerčného hľadiska bol album na špičke rebríčka v trinástich rôznych krajinách a dotiahol to do prvej desiatky v rôznych krajinách. Vo Veľkej Británii dosiahol vrchol na najvyššej úrovni albumov v Spojenom kráľovstve štyri nepretržité týždne a stal sa jej prvým albumom, ktorým dosiahla najvyššie umiestnenie v Austrálii, Írsku, Španielsku a na Novom Zélande a päť najlepších v Belgicku, Nemecku, Francúzsku, Taliansku, Švédsku, Nórsku, Dánsku, Spojených štátoch a ďalších krajinách.

Pri hudobných dekádach z minulosti a hudobnej inšpirácii ostaneme, pretože Dua Lia sa okrem samotných interpretov inšpirovala aj samotnými textami. Napríklad pesnička “Physical - pri tejto veci si môžete všimnúť menší súvis a zhodu v texte od Olivie Newton-John z roku 1981. Taktiež pesnička “Love Again” imponuje k “Your Woman” od White Town z roku 1997 a “Break My Heart” si taktiež našlo menšiu zhodu s hitom “Need You Tonight” od skupiny INXS z roku 1987.

• Pesnička “Don't Start Now” je celým spúšťačom projektu samotného albumu. Táto tanečná vec obsahuje veľký nádych funky basov a samotného disko štýlu, ktorý vás okamžite roztancuje. Interpretka napísala samotný song s Caroline Ailin , Emily Warren a jej producentom Lanom Kirkpatrickom, ktorý bol inšpirovaný hudobnými menami: Bee Gees, Daft Punk a Two Door Cinema Club. Pesnička je venovaná bývalému priateľovi samotnej speváčky, ktorá mu odkazuje, “aby zabudol na svoj minulý vzťah.” Skladba sa okamžite a prevratne rýchlo stala úspešným a hot hitom v US Billboard Hot 100, a taktiež zlomila rekord za najviac týždňov strávených v top 10. V medzinárodnom meradle bola táto pieseň zaradená medzi 10 najlepších vo viac ako 40-tich krajinách, vrátane vrcholov číslo jedna v siedmich krajinách. Singel je certifikovaný Multiplatinum v ôsmich krajinách vrátane Triple Diamond v Brazílii. Taktiež tento song sa stáva mojím celkovým favoritom albumu “Future Nostalgia”.
  • Physical” je považovaný pre väčšinu poslucháčov a fanúšikov za najlepšiu Pop pesničku tohto roka. Lipa napísala skladbu s Jasonom Eviganom, Clarence Coffee Jr. a Sarah Hudson, pričom sa inšpirovala hudbou 80-tych rokov a filmom Flashdance z roku 1983. Skladbu by som opäť definoval za tanečnú mega pecku, ktorá vás retrospektívne prenesie na disko párty 80-tych rokov. Táto vec je tematický daná: “vzrušením z lásky”, ktorú speváčka momentálne a aktuálne prežíva. Pesnička dosiahla číslo jedna v Bulharsku, Chorvátsku, Izraeli, Libanone a Poľsku a dosiahla vrchol v 10 najlepších zo 17 ďalších krajín, vrátane Veľkej Británie Singles Chart, kde dosiahla vrchol na treťom mieste. Stalo sa tiež jej deviatym vystúpením na US Billboard Hot 100, debutovalo na čísle 60 amerického rozhlasového vydania. Pieseň je certifikovaná ako Gold alebo vyššia v deviatich krajinách vrátane Diamond v Brazílii.
  • “Break My Heart” je disco a dance-pop skladba s prvkami funky a 80´s, ktorá zahŕňa Europop a dance beat. Zraniteľná pieseň, kde sa samotná interpretka pýta,” či jej nová láska neopustí srdce.” Pesnička mala menšiu nepríjemnú kauzu v neúmyselnej podobnosti speváckeho zboru a skladby INXS z roku 1987 s názvom „Need You Tonight, preto speváčka doplnila k tejto pesničke ďalších producentov a textárov, aby nevznikol právny konflikt, aj keď nevidela jasnú súvislosť a podobu skladieb. Aj tento song získal mnoho pozitívnych ohlasov, nominácii a úspechov v hudobných rebríčkoch.

Úprimne vám poviem, že speváčku Dua Lipu som zo začiatku absolútne nemusel, ale odstupom času a hlavne pozitívnym vplyvom jej hudby si pomaličky k interpretke hľadám cestu, pretože mi zahrala na moje hudobné srdce. Myslím si, že album “Future Nostalgia” je pre interpretku veľkým hudobným úspechom, ktorý jej zdvihne nielen popularitu, počet fanúšikov a poslucháčov, ale aj získa mnoho ocenení, ktoré si úprimne zaslúži. Samotná tvorba, ktorá sa nachádza na albume je fantastická. Myslím si, že každý jeden poslucháč si nájde aspoň jedného hudobného favorita na albume, ktorý si bude dokola púšťať. Album je vhodný práve teraz na letné obdobie. Nielen vás roztancuje, ale aj prenesie aj do 80-tych rokov plných dobrej disko a retro muziky. Jednoznačne album odporúčam. Určite si ho choďte vypočuť a obohaťte svoje letné playlisty.

Krásny letný deň, plný dobrej hudby. LUKEY

FB stránka:

Dua Lipa článok: