Recenzia na album Vítej Doma - Amco

By LukeyLB - júla 19, 2020


Veľká hudobná inšpirácia!


Moje tohtoročné hudobné predsavzatie bolo spoznať a počúvať viac slovenskej a českej tvorby. Musím uznať, že moju zbierku obohatilo pár kvalitných slovenských a českých albumov, ktoré myslím si, že stoja za vypočutie. 

Presne takým je aj dnešný album “Vítej Doma” od speváka, interpreta a rapera Amco, ktorý tvorí hudbu srdcom. Určite tí, ktorí ma už dlhšiu dobu poznajú, sledujú a čítajú moje články vedia, že nemám veľmi v obľube slovenský a český rap, Hip- Hop a podobne. Pretože si myslím, že nie som kompatibilný a spätý s týmto žánrom na našej scéne. Tým netvrdím a nehovorím, že slovenská a česká tvorba je zlá, len si s ňou skrátka nerozumiem. 

No pri interpretovi Amco je to veľký opak, pretože jeho tvorba priniesla do hudobnej rapovej scény to, čo v tomto žánri už dlhšiu dobu hľadám. A čo priniesol a čo ma osobne pozitívne prekvapilo a zaradilo jeho tvorbu do môjho playlistu, sa dozviete v dnešnom článku v rubrike recenzia. 

Amco je mladý, talentovaný interpret, spevák, raper, skladateľ, textár, ktorý predovšetkým tvorí hudbu svojím srdcom. Amca, alebo menom Mareka (Máru) som prvýkrát zaregistroval v roku 2016, kedy vydal svoj prvý album “Almost Mo”, ktorý dodnes zbožňujem. Na albume sa nachádzajú pesničky, ako: “Nemusim Nic”, “Polohy hvězd”, “Pěpadení”, “Lásku dáš lásku dostaneš”, “První pusa, první sex”, ktoré považujem za kvalitnú českú tvorbu. Azda mojou najobľúbenejšou pesničkou celého albumu “Almost Mo” je “Nikdo nezkazí náš den", v spolupráci s úspešnou youtuberkou a priateľkou Amca - Not So Funny Any, Any, Anežky, ktorej fandím od začiatku jej tvorby na youtube. Anežka je ďalším príkladom úspešnej ženy, ktorá sama, v takom mladom veku, dosiahla a vybudovala nielen úspešný youtube kanál, komunitu, ale aj vlastnú značku kozmetiky. 

Interpret Amco svoju hudobnú kariéru budoval od svojich 12. rokov ako gitarista v niekoľkých rockovo - funkových kapelách. Ako sólový spevák začal v roku 2014, kedy vydal svoju prvú pesničku “BUBBLE SHIT”, a tak vznikol jeho vlastný “trend”, niečo čo ho vystihuje a zároveň odlišuje od ostatných interpretov, a to zatvorené oči. Oči, ktoré nikto z fanúšikov dlhšiu dobu nevidel. 


Hovorím v minulom čase, pretože dnes už jeho oči dobre poznáme a vidíme. Po úspešnom albume a koncertoch tour “Almost Mo”, prichádzajú menšie hudobné experimenty v podaní pesničiek, ako: “Česko & Slovensko”, “Swag shotdow”, “Jeep”, “TOP”, “AMCO SKAUT SQUAS”, “Hula Hoop”, “I don't feel sorrow”, “Hviezdy nade mnou” a iné, ktoré mi, bohužiaľ, nesadli. Až na pesničku “Zombie”, ktorá má pravdivý a výstižný text. 

Máme rok 2020 a s ním aj album “Vítej Doma”, ktorý by som definoval ako mix funky a rapu. Čo je presne tá kombinácia, ktorú som hľadal u nás a v českej rapovej scéne, a ktorá mne osobne chýbala. Pretože všetci chcú tvoriť rap ako americký raper Eminem, ktorý rapuje silnejšie, intenzívnejšie a rýchlejšie ako môj kuchynský mixér na smoothie. Na albume sa nachádzajú hudobné bomby: “V hlavě mám brouky”, “Když jsem tě viděl”, “Jsem Do Tebe”, “Originál”, “Modrá noc” a “V Noci, ktoré najviac počúvam. Na albume sa podujali Hudobná produkcia Pacific, Zatan, Young Taylor, Lewo a samotný AMCO. Taktiež má tento album hudobných hostí, ako naša talentovaná Celeste Buckingham, Fosco Alma, Any, Fylyp, Whtevr, Natalii a Majself, ktorý dodali albumu ešte väčší “hudobný šmrnc”. 

Krst samotného albumu “Vítej Doma” sa bude konať 08.08.2020. Okrem samotného krstu prebehne aj koncert pozostávajúci z jednotlivých pesničiek albumu. Všetky informácie vám nalinkujem dole pod článok, kde nájdeš aj Instagram Interpreta. 

Nedá mi nespomenúť obal albumu, pretože okrem fantastického dizajnu ma oslovil celkový koncept, myslenie a poňatie albumu. Páči sa mi, že okrem samotného albumu dostanete nálepku s nápisom albumu a Download card, kde si môžete legálne stiahnuť album do vášho mobilu a vašich playlistov. Jednoducho celý album je domyslený do úplných detailov, má hlavu a pätu. A presne takto by to malo vyzerať. Keď už tvoriť album, tak poriadne do úplného konca a detailov a nie len rýchlo vydať, aby „niečo bolo“. Okrem dizajnu a samotných detailov sa mi páči vysvetlenie jeho “22” a poďakovanie, ktoré je proste od srdca. 


Pesnička “Když jsem tě viděl” bola prvým impulzom spustenia celého projektu “Vítej Doma”. Na albume spolupracovala hudobná produkcia Pacifle. Taktiež je to v poradí druhý song na albume. O mix & master sa postaral hudobný skladateľ Fosco Alma. Témou songu je pravá láska, ktorý si praje azda každý. Taktiež klip je vedený do tejto tematiky a mal ho na starosti Petr Zoubek. Pesnička je milá, rytmická a plná lásky. 

“V hlavě mám brouky” je funky letná pecka. Dodá vám tu správnu letnú atmošku, ktorá v tomto nečase vždy padne vhod. Tematicky opäť o žene, pri ktorej prežíva nesmrteľnú a vernú lásku. Samotný text k tejto pesničky napísal AMCO. Je o pocitoch, ktoré ním prechádzajú vždy, keď vidí svoju životnú lásku. Táto vec sa mi dostala pod kožu a vždy mi vytvorí úsmev na perách, preto ju vyberám ako celkového favorita albumu “Vítej Doma”. 

Skladba a samotný videoklip “Jsem do tebe” má doteraz na Youtube 120 tis. zhliadnutí za týždeň. Čo je fantastické a vôbec sa nečudujem, pretože pesnička a aj klip sú ladené do letnej atmosféry, ktorá vám pozitívne spríjemní náladu a aj deň. Pesnička “Jsem do tebe” je v spolupráci so speváčkou Celeste Buckingham, ktorá priniesla okrem fantastického hlasu, aj neodolateľnú ženskú krásu a pôvab. 


Moje záverečné hodnotenie:
Úplne na začiatku som napísal vetu: “Veľká hudobná inšpirácia!” Napísal som to preto, lebo si myslím, že celá naša a aj česká tvorba by si mala zobrať veľký príklad z tohto interpreta. Pretože v prvom rade tvorí hudbu svojim srdcom a nie pre peniaze. A jeho tvorba je originálna, odlišná a iná od ostatných, vďaka prepojeniu viacerých hudobných štýlov. Album odporúčam všetkými 10-timi a myslím si, že od tohto speváka môžeme čakať veľké veci a projekty aj mimo Čiech a Slovenska! 

Amco, Marek, prajem ti, aby Ťa naďalej bavila tvorba hudby presne tak, ako ju podávaš svojím fanúšikom, a to celým svojím hudobným srdcom. A teším sa na ďalšie hudobné bomby, ktoré obohatia nielen môj hudobný playlist, ale aj samotnú zbierku albumov. 

Krásny deň, plný dobrej a kvalitnej hudby. LUKEY

Môj Instagram:

FB stránka:

AMCO Instagram: 

AMCO koncert- Lístky: 

Predchádzajúca recenzia a článok:

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments