Recenzia na album Brightest Blue - Ellie Goulding

By LukeyLB - septembra 06, 2020

“Najjasnejšie modrá” v hudobnom odvetví za posledný rok!

Do tohtoročného hudobného okienka albumov môžeme zaradiť aj nový album “Brightest Blue” od anglickej speváčky Ellie Goulding.

Ellie Goulding je nielen speváčka, ale aj skladateľka a a multiinštrumentalistka. Svoju hudobnú kariéru začala v roku 2009, kedy vydala svoje prvé EP "An Introduction to Ellie Goulding", ktoré obsahuje pesničky: "Starry Eyed", "The Writer", "Lights". O rok neskôr vydala debutový album “Lights”, ktorý sa umiestnil na mnohých prestížnych hudobných priečkach a v Spojenom kráľovstve sa ho predalo viac ako 850 000 kópií. O ďalšie dva roky Ellie vydala svoj druhý album “Halcyon Day”. Hlavnou pesničkou celého albumu „Anything Could Happen“ sa dostala do prvej päťky UK Singles Chart a samotný album na druhé miesto rebríčka. V roku 2013 mala speváčka úspešnú Tour, kde jednou zo zástaviek bolo aj Slovensko.

Azda jej najväčším prelomom na hudobnej scéne a v samotnom šoubiznise bola spolupráca s DJ Calvinom Harissom a skladba “Outside”. Za prvý mesiac sa predalo cez 100 tisíc kópií. Okrem tejto super hudobnej veci ju preslávila pesnička “Love me Like You Do” z roku 2015, ktorá bola hlavným soundtrackom k filmu Päťdesiat Odtieňov Sivej a dosiahla rekord pre najviac prehrávanú pieseň týždňa. V Spojenom kráľovstve cez 2,58 milióna krát a celosvetovo cez 15,5 milióna krát. V ten istý rok, ako vyšla samotná pesnička “Love me Like You Do” interpretka vydala svoj tretí album “Delirium”. Obsahuje hudobné hity: “On My Mind”, “Something In The Way You Move”, “Army”, “Love Me Like You Do”…

V roku 2017 interpretka zverejnila hudobnú spoluprácu s DJ Kygo - pesničku “First Time”, taktiež oznámila, že pracuje na novom albume. Po päť ročnej pauze Ellie prichádza so svojím štvrtým, aktuálne novým albumom “Brightest Blue”, ktorý obsahuje 19 skladieb, medzi nimi aj: "Worry About Me", "Power”, "Slow Grenade”, Sixteen, Hate Me… Album sa skladá z dvoch častí. Prvou sú pesničky, ktoré napísala samotná interpretka, zatiaľ čo druhá je označená ako “alter ego” a obsahuje väčšinu singlov vydaných od roku 2018 do 2020. Na albume sa podujali a hosťami sú: Blackbear, Diplo, Juice Wrld, Lauv, serpentwithfeet a Swae Le. Okrem samotného spevu sa môžete započúvať do mixu gitary, klavíru a bicích.

Spoločnosť Goulding myslela predovšetkým na ekológiu. Album je zabalený do recyklovanej lepenky certifikovanej FSC a CD, LP, kazeta sú zabalené do rastlinného obalu. Aj samotné platne a kazety sú vyrábané z minimalizovaného alebo recyklovaného plastového materiálu. Samotná interpretka povedala: ”V tejto oblasti sa dosiahol veľký pokrok a som rada, že sme dokázali posunúť toto odvetvie vpred, ale stále sa snažíme robiť viac.” Myslím si, že je to fantastický nápad, a zároveň pekná myšlienka ukázať a otvoriť ľudom oči v oblasti ekológie a environmentalistiky.

Speváčka tvrdí, že pri tomto albume získala väčšie sebavedomie. Kompozične a štýlom samotnej hudby mi to príde rovnaké, až na pridanie pár zmien, ako je rap a intenzívnejší elektropop, takže naďalej mi to príde ako stará dobrá Ellie Goulding, s krásnou, jedinečnou a zaujímavou farbou hlasu. Album by som definoval, ako typický, aktuálny POP 21. Storočia, s nádychom elektropopu a tanečného popu. Ellie G. plánuje svoje turné k tomuto albumu v apríli nasledujúceho roka.

Pesnička “Power” je druhým singlom na albume. Napísali ju: Goulding, Digital Farm Animals, Lucy Taylor, Jack Tarrant, David Paich a jeho producenti Jonny Coffer a Jamie Scott. Je o vzťahu 21. storočia, ktorému radia a diktujú sociálne médiá a je pretkaný povrchnosťou a materializmom. Skladba je dynamická, s intenzívnymi beatmi, ktoré sa striedajú v pravidelných rytmoch.

Song “Love I’m Given” je jednoznačne môj favorit celého albumu “Brightest Blue”. Pesničku by som pomenoval, ako “music honey”, krásne tečie, kĺže po povrchu. Presne ako jej rytmus, ktorý sa dynamicky stupňuje.

“Sixteen” je o “ľahkomyseľných dňoch dospievania”. Na tejto veci sa podieľali: Goulding a Raye a Fred a produkovali ich Ian Kirkpatrick, Fred a Mike Wise. Pesničku by som definoval, ako tanečno- popová skladbu s elektronickým rytmom, ktorá je doplnená jemnou tóninou (A dur). “Sixteen” nájdete aj v akustickej verzií so sprievodným monochromatickým videom, ktorá sa mne osobne viac páči, ako originál.

Song “Hate Me” je v spolupráci s raperom Jucie Wrld. Táto vec mi príde temná a úprimne vám poviem, že sa mi nehodí k interpretke. Je o bývalých partneroch a partnerkách, ktorým chcete povedať všetky zlé a škaredé veci, slová, pocity, ktoré si ľudia so zlomeným srdcom medzi sebou hovoria. Pesnička mi nesadla, ale sadla množstvu iných ľudí, pretože obsadila mnoho úspešných hudobných rebríčkov, a taktiež je obľúbená v TikTok-u.

Veľké poďakovanie patri spoločnosti Universal Music SK, ktorá mi poslala tento album. A vďaka nim môžete čítať túto recenziu. Ešte raz veľmi pekne ďakujem. Ich Instagram a webovú stránku nájdeš pod týmto článkom.

Určite nemôžem prehlásiť, že album je hrozný a nesadol mi. Pretože sa na ňom nachádzajú svetlé momenty, ktoré ma bavia. No, ak by som mal porovnať jej predošlú a starú tvorbu s aktuálnou na “Brightest Blue”, tak moje hudobné srdce sa prikláňa k staršej tvorbe. Pritom mi nepríde až taký markantný rozdiel medzi predošlou a aktuálne novou tvorbou. Veľkým príkladom je novinka “Love I’m Given” a jej staršia vec “Something In The Way You Move”, ktoré mi štýlom, rytmom a dynamikou prídu rovnaké. No aj tak ma viac baví “Something In The Way You Move”. Ten istý príklad pesnička “Slow Grenade” a “Love Me Like You Do” dosť rovnaké prevedenie pesničky, no opäť sa prikláňam k staršej tvorbe. Netuším čim to celé je. Naďalej sa budem s týmto albumom zoznamovať, ale ako tvrdím, album obsahuje pesničky, ako: “Power”, “Love I’m Given”, “Tides”, “Slow Grenade”, “Close To Me”, "Sixteen", ktoré si rád vypočujem.

Prajem vám pekný a pohodový deň. LUKEY

Môj Instagram a FB stránka:

Instagram, FB a web Universal Music SK: