Recenzia na album Positions - Ariana Grande

By LukeyLB - februára 07, 2021

Sex je súčasťou jej novej tvorby.

Speváčka Ariana Grande prichádza so svojím 6. štúdiovým albumom “Positions”, ktorý obsahuje po dlhej dobre jej šťastný súkromný život.

Ariana Grande je americká speváčka, skladateľka a herečka. Jej herecká kariéra sa začala v trinástich, v broadwayskom muzikáli. V roku 2009 získala úlohu Cat Valentine v televíznom seriáli “Victorious”. Po jeho skončení si zahrala v “Spin-Offe”, “Sam & Cat”, ktorý sa skončil v roku 2014. Objavila sa aj vo viacerých divadelných, televíznych a filmových úlohách a požičala svoj hlas postavičkám v animovaných seriáloch a filmoch. Svoju hudobnú kariéru začala so soundtrackovým albumom "Music from Victorious" (2011). Podpísala nahrávaciu zmluvu s Republic Records a vydala svoj debutový album “Yours Truly” (2013), ktorý sa umiestnil na 1. mieste amerického rebríčku Billboard 200. Prvý singel s názvom „The Way“ sa dostal do top 10 rebríčku Billboard Hot 100 a hudobní kritici Arianin široký hlasový rozsahom porovnávali s Mariah Carey.

Jej druhý album “My Everything” (2014) sa tiež stal číslom jeden v USA. Single „Problem“, „Break Free“, „Bang Bang“ a „Love Me Harder“ strávili 34 po sebe idúcich týždňov v top 10 rebríčku Billboard Hot 100 a Ariana sa tak stala umelkyňou s najväčším množstvom singlov v top 10 za rok 2014. V roku 2015 sa vydala na svoje prvé svetové turné, “The Honeymoon Tour”. Zahrala si v hororovej komédii stanice Fox, “Scream Queens”. Tiež vydala singel s názvom „Focus“ a EP album “Christmas & Chill”.

V roku 2016 vyšiel jej tretí štúdiový album “Dangerous Woman”. Rovnomenný singel z albumu debutoval na 10. mieste rebríčku Billboard Hot 100, čím sa Ariana stala prvou osobou histórie tohto rebríčku, ktorej každý vedúci singel z jej troch albumov debutoval v top 10. Album sa dostal na 2. pozíciu v Billboard 200. V auguste roku 2018 vyšiel jej štvrtý štúdiový album “Sweetener” a o pol roka jej piaty štúdiový album “Thank U, Next”. V rebríčku Billboard Hot 100 sa umiestnili na 1. priečke. V roku 2019 sa Ariana vydala na svoje tretie svetové turné na podporu týchto dvoch albumov.

Ariana Grande je príkladom interpretky, ktorá tvorí hudbu podľa aktuálnej nálady a samotných pocitov, emócií. Jej predošlé dva albumy “Sweetener” a “Thank U, Next” boli poznačené množstvom nepríjemných udalostí, ktoré sa odzrkadlili aj na samotných albumoch. Teroristický útok v Manchestre, smrť bývalého priateľa Malcoma Millera, rozchod so snúbencom Petem Davidsonom, priniesli množstvo hudobnej tvorby, ktorú speváčka produkovala bez duše. No napriek tomu vznikli dva albumy, ktoré získali množstvo ocenení a samotný rast popularity interpretky. (Link na recenzie k jednotlivým albumom nájdete pod článkom.)

Tvorba 6. štúdiového albumu “Positions” nie je žiadnou výnimkou, obsahuje aktuálne obdobie, emócie a nálady speváčky. Na tomto albume neočakávajte a nehľadajte nič negatívne, nenávistné a smutné. Ariana konečne prežíva šťastné, veselé a radostné obdobie, ktoré zaznamenala práve na albume “Positions”. Speváčka sa netají tým, že má rada sex. Dokonca je to jedna z hlavných tém samotného albumu. Album vznikol počas domácej karantény, ktorú strávila so svojím novým partnerom realitným agentom Daltonom Gomezom. Téma sex bola inšpirácia samotnej Ariany a jej nového priateľa. Pesničky: “34+35”, “Positions”, “Pov” a “Nasty” obsahujú tému sex a sexepíl samotnej Ari. Hudobný štýl pesničiek z albumu “Positions” je R&B produkovaný v baladách. Na albume sa podujali známi interpreti: Doja Cat, The Weeknd, Ty Dolla $ign. Album sa objavil na mnohých koncoročných zoznamoch najlepších hudobných publikácií.

Pesničku “34+35” napísali Grande, Albert Stanaj, Xavier Herrera, Scott Nicholson, Steven Franks, Tayla Parx, Victoria Monét a jeho producenti Peter Lee Johnson a Tommy Brown. Názov a refrén piesne odkazujú na 69 sexuálnych pozícií, zatiaľ čo zvyšok jej textov obsahuje niekoľko sexuálnych slovných hračiek, dvojitých entendrov a sexuálne vtipy. 15. januára 2021 bol vydaný remix piesne, v ktorom vystúpili americkí rapperi Doja Cat a Megan Thee Stallion. Pesnička debutovala na ôsmej priečke v americkom Billboard Hot 100 a stala sa tak 18. najlepším singlom Grande. Neskôr po uvedení remixu v hitparáde z 30. januára 2021 stúpol na druhé miesto. Debutoval tiež na piatom mieste v rebríčku Billboard Global 200 a stal sa druhým najlepším singlom Grande v rebríčku.

“Positions” je jediná pesnička, ktorá ma oslovila, preto ju vyberám ako favorita celého albumu. Je hlavným singlom albumu. Pieseň napísali Grande, Angelina Barrett, Brian Vincent Bates, Nija Charles, James Jarvis, Tommy Brown, London on da Track a pán Franks.Positions“ je popová a R&B skladba v spojený trhanej gitare a husliach, v ktorých vidno ako Grande rozširuje svoje milostné predohry. Pieseň debutovala na vrchole amerického Billboard Hot 100, stala sa piatym singlom číslo jedna v americkom rebríčku a rozšírila tak svoj rekord ako prvá umelkyňa, ktorá mala v rebríčku päť debutových singlov číslo jedna a ako jediný umelec prvé single každého z jej albumov debutujúcich v prvej desiatke rebríčka. Rovnako sa objavila i na prvom mieste v rebríčkoch Billboard Global 200 a Billboard Global Excl. USA, vďaka čomu je skladba „Positions“ prvou skladbou, ktorá debutuje súčasne na vrchole oboch hitparád a rebríčka Hot 100.

Album som dostal od vydavateľstva Universal Music SK, za čo im veľmi pekne ďakujem. Ich sociálne siete a web nájdete pod článkom.

Úprimne vám poviem, že je to už 3. album po sebe čo Ari vydala a absolútne ma neoslovil. Jej tvorba sa natoľko zmenila, že ma prestáva oslovovať. No napriek tomu ju stále považujem za jednu zo silných a jedinečných popových speváčok terajšej hudobnej scény. Ale keby som mal porovnať jej predošlý album “Thank U, Next” a aktuálny “Positions”, tak ma viac oslovil “Positions”.

Pekný deň vám prajem. LUKEY

Moje soc. siete:

Soc. siete a web Universal Music SK: