Recenzia na album Svety - Katarína Knechtová

By LukeyLB - januára 24, 2021

Časozberný album, ktorý obsahuje dva svety



Katka Knechtová vydala nový štúdiový album Svety. 

Speváčka Katka Knechtová patrí k tomu najlepšiemu, čo sa za ostatných 20 rokov na popovej scéne zrodilo. Bola súčasťou kultovej Pehy, do konca 20. storočia robila vokály v ďalšej kultovke, Táslerovej IMT Smile. 

Sólovú tvorbu speváčky odštartoval debutový album "Zodiak", titulnou skladbou "V svetle žiariacich hviezd". Jej hudobné konto obohacujú hity: "Mujo Bože", "Svetlo s tmou", "Motýľ Hlavolam", "V Krajine Zázrakov", ktoré zazneli nejednom komerčnom rádiu.

Katka uviedla pre médiá: “Svety – moje, vaše a v neposlednom rade naše spoločné. Ja v tom vašom a vy v tom mojom. Svety považujem za svoj najkomplexnejší album. Pracovala som na ňom priebežne. Keď bol čas, keď bola chuť a voľné nahrávacie štúdio. A to sú pre mňa ideálne podmienky. Najmä z toho dôvodu, že som sa mohla k pesničkám vracať, mať zdravý odstup, nechať niektoré veci vyzrieť, pracovať v pokoji, bez časového stresu a hlavne k vlastnej spokojnosti“. 

Album je mixom popovej a rockovej balady s nádychom elektro- hudby z prelomu 80-tych 90-tych rokov. Samotný vokál speváčky je krásne prispôsobený k danej pesničke.

"Album je zvukovo pestrý, pretože sú na ňom rockové piesne, tak trošku aj vplyv 80. rokov, elektronika a balady. A dva duety, aktuálny singel s Adamom Ďuricom Takí sme a ďalší s mojim českým kamarátom Michalom Hrůzom,“ dodáva Knechtová v rozhovore pre Rádio Jemné. 


Pesnička “FEA”, s ktorou ste sa mohli stretnúť už na albume "Premeny", ukázala dve zaujímavé línie. Tou prvou sú originálne poňaté témy piesní o láske cez chemické procesy, ktoré sa dejú v tele v čase zamilovania sa. Druhou líniou je vizuálne stvárnenie, ktoré Knechtová nepoňala ako kulisu ku skladbe, ale ako jej plnohodnotný doplnok. 

Rádiový hit "Takí sme", ktorého text napísala Silvia Kaščáková a Knechtová, obsahuje silu vo vlastnej emócii, presvedčí nás samotným textom a čistým akustickým zvukom. 

Speváčka hovorí v rozhovore pre rádio Rádio Jemné: “Už keď som tú pesničku skladala, počula som v nej mužský hlas, ktorý by ladil s mojou farbou hlasu, aby spevy vynikli v refrénoch. Z toho vyšla voľba na Adama Ďuricu. Bol to výborný nápad, Adam hneď zareagoval, skladba sa mu páčila, celé to zafungovalo, bola to príjemná spolupráca. S nahrávkou som veľmi spokojná, je presne taká, ako som to počula už na začiatku. Chcela som, aby mala správnu myšlienku a emóciu. Teším sa, že pesnička ide medzi ľudí.” 

Ako kráľovná rozprávkových víl sa speváčka predstavila v piesni "Sen". Autorom lyrického textu je Martin Fefe Žúži z Hexu, ktorý už v minulosti pre speváčku napísal song "Motýľ hlavolam". Atmosféra tejto piesne dostala ľúbivý minimalistický klavírny podklad v pasážach, v ktorých znie Katkin naliehavý hlas a naopak, tam, kde stoja v popredí úderné bicie, je spev krehký. Nakoniec sa to celé premieša a vynikne vyvíjajúca intenzita tónu.


Album som dostal od kníhkupectva Panta Rhei a online magazínu Začítaj sa, za čo im veľmi pekne ďakujem. 

Moje Záverečné hodnotenie:

Katarína Knechtová je speváčka, ktorej vždy môžeme očakávať skladbovú rôznorodosť a pestrosť. Jej falzet a farba hlasu sa krásne prispôsobujú k rôznym hudobným žánrom, ktoré speváčka produkuje. Knechtová je hudobná stálica, zdá sa však, akoby sa hľadala v štýle hudby, ktorá sa odzrkadľuje v kvalite tvorby, ktorú vydala na albume Svety.


Prajem vám pekný deň, plný pozitívnej nálady a dobrej hudby. LUKEY

Moje soc. siete:

Kde si môžete zakúpiť album:

Soc. siete a web Panta Rhei a Začítaj sa:

Predchádzajúca recenzia:

Použité citácie speváčky:

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments