Recenzia na album Kúzlo - Karmen Pál-Baláž

By LukeyLB - januára 26, 2020

Slovenská Alicia Keys !

Karmen Pál-Baláž prišla s debutovým albumom na konci októbra. Je pomenovaný veľmi výstižne “kúzlo”, pretože obsahuje piesne, ktoré sú kvalitné a magické.

Karmen Pál-Baláž je mladá, talentovaná speváčka, ktorá má famóznu farbu hlasu. Okrem jedinečného hlasu má talent aj v hre na klavír, s ktorým vytvára nezabudnuteľnú show. Jej začiatky sme mohli zaznamenať v speváckej súťaži Česko- Slovenská Superstar, kde predviedla slušný výkon. Dodnes mám v pamäti, ako zaspievala Proud Mary od americkej speváčky Tiny Turner a priam mi vyrazila dych. Nie nadarmo sa hovorí, že je slovenská Alicia Keys. Po skončení súťaže Superstar istý čas koncertovala s prešovskou hudobnou skupinou Peha, neskôr so skupinou Acoustic Nights, no s kapelami sa rozišla a začala si budovať vlastnú kariéru.

Album vnímam ako súhrn nazbieraných emócií Karmen počas jej života. Producentom bol slovenský spevák Adam Ďurica, ktorý sa postaral o hudobnú časť piesní. Ich veľké kamarátske spojenie sa potvrdilo na Adamovom jesennom turné, kde Karmen hosťovala. O koncerte a akustickom koncertnom albume, ktorý Adam vydal, nájdete recenziu na mojom blogu, rovnako aj recenziu na album 30. Oba linky vám vypíšem pod článkom.

“Púšťam ťa” je tretia pesnička z albumu Kúzlo. O text sa postarala Andriana Pusztová, ktorá sa trafila do štýlu interpretky. Hudbu pre Karmen zložil Adam Ďurica. Skladba vyšla naraz aj s videoklipom, ktorý je tematicky rozdelený do dvoch pocitov. V prvej polovici speváčka vníma „zviazanie“, v druhej prežíva pocit slobody. Takto to opisuje režisér Ondřej Kudyn.

Pesnička “Anjel” bola spúšťačom celého projektu Kúzlo. Je to krásna romantická balada, plná emócií. Prvotne bola určená Adamovi Ďuricovi, ktorý dotvoril k textu od Andriany Pusztovej hudobnú zložku. Rozhodol sa však túto skladbu prenechať Karmen, ktorá to zaspievala fantasticky. A dokonca by som povedal, že tento song je veľkým obrazom speváčky. Pesničku vyberám ako svojho favorita celého albumu.

“Kúzlo” je pieseň, ktorá je Karmen najbližšia. Speváčka hovorí: „Je výnimočnejšia než ostatné. Má krásny text a zvyknem si ju hrať na klavíri. Názov Kúzlo vystihol všetko, čo prežívam. Celá tá práca a energia, ktorá z nej ide, je neuveriteľná a kúzelná.“

Tento album som dostal od vydavateľstvo Universal Music SK, nesmierne im zaň ďakujem . Pod článkom ako vždy nájdete ich Instagram.

Myslím si, že nielen za pesničkou “Kúzlo”, ale aj celým albumom je cítiť, respektíve počuť, veľký kus driny a práce. Výsledkom je kvalitný album, plný čara a emócií, ktoré do neho vložila nielen samotná Karmen, ale aj textárka Andriana Pusztová a spevák Adam Ďurica. Jednoznačne vám album odporúčam. Nečakal som, že ma album až takto nadchne, no celková myšlienka a pocity z albumu presne vystihujú Karmen.

Ďakujem za fantastický album, ktorý môže byť veľkým príkladom toho, že na Slovensku sa dá tvoriť kvalitná hudba. Speváčke prajem, nech aj ďalšia tvorba je tak dobrá, ako album “Kúzlo”.

Pekný deň. LUKEY

Fb stránka: