Recenzia na album Rare - Selena Gomez

By LukeyLB - februára 09, 2020

Žeby album roka 2020?!

Krásna a pôvabná speváčka Selena Gomez nás začiatkom tohto roka poctila horúcou novinkou v podobe nového albumu, ktorý pomenovala “Rare”. “Rare” - “vzácny”. Veľmi výstižné, pretože ho zatiaľ považujem za môj album roka. No nechcem predbiehať, pretože máme len február a s ním aj túto bezkonkurenčnú vec, ktorá je v mojej zbierke cédečiek „rare“ a netrúfam si povedať, či ma niečo tento rok ohúri viac ako najnovší počin Seleny.

Selena Gomez je americká speváčka, producentka a herečka. Mnohí si môžu pamätať jej začiatky v Disney Channel seriáloch, kde ako malá začínala v Barney & Friends a neskôr v seriáli Wizards of Waverly Place, ktorý som, mimochodom, miloval. Zahrala si však aj vo filmoch, napríklad: Ako chrániť princezné po boku s americkou speváčkou Demi Lovato, s ktorou bola dlhšiu dobu veľká kamarátka, Popoluška v Monte Carle, Popoluška: Sladkých šestnásť, Ramona, Spring Breakers a iné. Okrem herectva si Selena sadla aj na režisérsku stoličku, z ktorej dala dokopy seriálovú drámu “13 Reasons Why” odvysielanú na Netflixe. So svojou bývalou skupinou Selena Gomez & The Scene vydali svoj prvý album Kiss & Tell v roku 2009 a ihneď získali ocenenie na americkom billboarde 200 najlepších albumov. No speváčka sa rozhodla isť vlastnou cestou a v roku 2013 vydáva svoj prvý sólový album Stars Dance, ktorý okamžite dosiahol veľký úspech. Album obsahuje pesničky: Slow Down, Come & Get It, ktoré sú oporou celého albumu. O rok neskôr vydala For You. Album obsahuje asi jej najznámejšiu a najlegendárnejšiu skladbu "Love You like a Love Song”. Sólový album z roku 2015 Revival je zahltený množstvom ťažkých emócií interpretky. Tento album mám dodnes veľmi rád. A máme tu rok 2020 a s ním aj novinku “Rare”, ktorá je štvrtým sólovým albumom speváčky Seleny Gomez.

Všetko začalo nevinnou, smutnou baladou “Lose You to Love Me”, ktorú speváčka vypustila do hudobného sveta ešte skôr ako samotný album “Rare. Pieseň okamžite získala mnoho pozitívnych ohlasov a prenikla do hudobných sŕdc fanúšikov a poslucháčov. Skladba bola tým pravým naštartovaním na celý album “Rare. Neuveriteľne silný a osobný text v mnohých vyvolával otázky, komu je určený. Jednoznačne je obrazom uvedomenia si vlastného „ja“, i keď získaného ťažkou cestou. Album obsahuje nielen kvalitné pesničky, ale nachádzajú sa v ňom predovšetkým všetky pocity a emócie, ktoré Selena za posledné roky prežila. Ťažký rozchodom, s ktorým sa statočne vyrovnávala. Dlhé a ukrutné zdravotné problémy, ktorými si musela prejsť, vyústili až do transplantácie obličiek. V neposlednom rade psychika, ktorá si odnášala nielen všetky vážne problémy, ale aj blbé bulvárne bludy, ktoré len ustavične rýpali a prekračovali pomyselnú čiaru a posúvali ju až na úplne dno. Selena nestratila nádej, postavila sa tomu všetkému a je späť aj s novým albumom, ktorý je jej novým začiatkom . Prajem jej to z celého srdca, pretože je to silná, milá žena, ktorá si nezaslúži nič zlé!

Hlavnou témou albumu je sebaláska, pretože Selena dlhšiu dobu potláčala svoje potreby. Myslím si, že okrem úspešného sebauvedomenia a zakončenia zlého obdobia, tento album narastie do veľkých čísel aj v popularite, pretože obsahuje kvalitné a jedinečné pesničky, ktoré speváčku nielen posúvajú v hudobnej kariére vyššie, ale získava aj mnoho ocenení. Jednoznačne si ich zaslúži a už vopred s nimi súhlasím. Album ma natoľko baví, že mi ukradol celé srdce.

“Rare” je úvodnou skladbou. Práve v nej je vyzdvihnuté téma “lásky k sebe samej”. Celá pesnička je kúzelná a magická rovnako ako samotná speváčka, taká “ lesná víla”

“Lose You to Love Me” ďalší silný kaliber, ktorý odpálil celý začiatok. Je to jediná balada, ktorú nájdete na albume. Okrem úspešnosti pesničky, ktorá nastala hneď po vydaní, obsahuje koniec všetkej lásky ku kanadskému spevákovi Justinovi Bieberovi (mimochodom už tento týždeň má vypustiť do hudobného sveta nový album). Selena i v klipe dáva pohybmi najavo zlomené srdce. Myslím si, že táto pesnička je dušou celého albuma “Rare”, preto ju vyberám ako celkového favorita albumu.

Song “Look At Her Now” vás okamžite roztancuje ! Chytľavá a rytmická skladba sa vám nevedomky dostane do hlavy a vy si ju budete chcieť opakovane púšťať.

Tento album som dostal od vydavateľstva Universal Music SK, za čo im nesmierne ďakujem. Ich Instagram a web nájdete ako vždy pod článkom, rovnako aj môj Instagram, kde plánujem už tento piatok Valentínsku súťaž o albumy.

Na tento album nedokážem nič zlé povedať. Pretože ma pohltil celého. Všetky pesničky na tejto veci zbožňujem. Je krásne poskladaný, s kvalitnou a jedinečnou tvorbou. Vidno, že si producenti, autori i Selena dali záležať a nevypustili to len tak “aby niečo bolo a zarábalo to”. Fakt fantastický a ukážkový album pre všetkých! Jednoznačne ho odporúčam všetkými desiatimi, dokonca si myslím, že každý poslucháč si na ňom nájde aspoň jeden song, ktorý si obľúbi a bude ho milovať. Mám to overené, každý, komu som ho zatiaľ poslal k vypočutiu, bol milo prekvapený a unesený .

Krásny a oddychový deň, plný dobrej hudby. LUKEY

Universal Music SK Instagram a web:

Predošlá Recenzia: