Recenzia na album 2.0 - Adam Mišík

By LukeyLB - februára 24, 2020

Česká tvorba, ktorá ma milo prekvapila!

Trvalo to viac ako päť rokov, no oplatilo sa čakať! Interpret Adam Mišík vydal svoj druhý album “2.0”. Dosť výstižné a presné pomenovanie pre album číslo 2.

Adam Mišík je český spevák, dobrý gitarista a herec. Myslím si, že z hudobného hľadiska má veľkú inšpiráciu a hudobnú podporu od svojho otca, hudobníka Vladimíra Mišíka, ktorý stojí za úspešnou tvorbou, ako: “Slunečný hrob”, “Kuře v hodinkách” a iné. Azda mojím najväčším favoritom je známa pesnička “Láska je jako Večernice”, ktorá mi vždy dodá enormné zimomriavky. Verzia v podaní Adama a jeho otca je fantastická. Okrem spevu sa Adam prevažne venuje herectvu. Na konte má mnoho filmových rolí, ako sedemročný si zahral prvýkrát vo filme “Kráska v nesnázích”. Účinkoval však aj v mnohých ďalších filmoch a televíznych seriáloch: Červený barón, Andílek na nervy, MY 2, Bajkeri, Ani vo sne!, Ordinace v růžové zahradě , Cukrárna, Život je ples a iné. V roku 2016 ste ho mohli zahliadnuť v hudobno-zábavnej show - Tvoje tvář má známý hlas, kde interpretoval spevákov, ako: Miley Cyrus, Adam Levine, Robin Thicke, Karel Gott, Prince, Elvis Presley……Od roku 2008 sa začal venovať hudbe a hraniu na gitare. Spieval v indierockovej skupine The Colorblinds. O päť rokov neskôr sa začal venovať svojej vlastnej tvorbe a vydal svoju prvú pesničku „Tvoje světy“.

Album "2.0" obsahuje desať dobre poskladaných pesničiek, ktoré majú hlavu aj pätu. Je vidno, že interpret si dal záležať na každej jednej skladbe a neurobil to, čo vyše polovica interpretov, že vyhodia vonku nové pesničky, nový album, len aby bolo niečo nové na svete. Album by som definoval ako súhrn emócií, ktoré prežívajú aktuálne jeho a aj moji rovesníci. Zároveň je táto vec pomyselnou “hudobno- textovou spoveďou” samotného speváka. Dokonca by som povedal, že sa Adam prostredníctvom albumu snaží poučiť mladú generáciu ľudí na základe vlastných chýb. Na albume sa podujalo šesť producentov z Česka ale aj Slovenska. Najviac ma na albume zaujala rôznorodosť štýlu pesničiek. Od rockových, popových až po samotný rap. Páči sa mi, že spevák nezaškatuľkoval a nezadefinoval presný štýl tvorby, ale nechal tam zaujímavý mix.

Pesnička “Démoni” je tretím songom na albume “2.0”. Myslím si, že výstižne pomenovanie celej skladby, ktorá je inšpirovaná toxickým vzťahom interpreta. Vznikla v spolupráci dvoch producentov Marcela Procházku a Ondřeja Fiedlera. O samotný klip sa postaral režisér Petr Simon, ktorý režíroval Adamovi i klip Slowmo. Mimochodom, skladba je tiež dobrá a nezabudnuteľná pecka. Videoklip Démoni ma odrážať surovosť okamihu, kedy sa vzťah zo sekundy na sekundu môže zmeniť z neba v peklo.

“V Tobě”, táto vec odštartovala celý projekt, ktorý Adam predstavil v roku 2018, kedy vydal tento song do hudobného sveta. Okrem jedinečného videoklipu pieseň obsahuje krásnu tému lásky, ktorú si ľudia dokážu prejavovať mnohými spôsobmi. Myslím si, že táto skladba je majákom celého albumu, preto ju vyberám za celkového favorita albumu.

Song “Proud” v spolupráci interpreta Dorian nám predviedol rockovú stránku Mišíka, v ktorej je doma ako “ryba vo vode”. O videoklip sa postaral režisér Ondřej Kudyn. Myslím si, že klip zodpovedá samotnej pesničke. Čiernobiely obraz zvýrazňuje tmavé miesta klubov, ktoré sú vždy vypredané.

Album som dostal od vydavateľstva, spoločnosti Universal Music SK, za čo im touto cestou veľmi pekne ďakujem, samozrejme aj za pravidelnú a milú spoluprácu. Taktiež sa chcem poďakovať samotnému Adamovi za autogram.

Absolútne nechápem, prečo hudobní kritici tento album negatívne zhodnotili a pochovali ho pod zem. Práveže si myslím, že je priamym príkladom, že sa dá robiť dobrá a kvalitná hudba, len je potrebné strpenie a čas, ktorý spevák vložil do celého projektu. Jedine čo mi na albume chýba, je ženské obsadenie spevu, ktoré by sa pri niektorých pesničkách hodilo. Myslím si, že album je dobre poskladaný, má kvalitné a jedinečné pesničky zo samotného života interpreta. Preto album jednoznačne odporúčam všetkými desiatimi. A Adamovi prajem veľa úspechov nielen v samotnej hudbe, ale aj v živote, a taktiež nech je jeho tvorba raz tak dobrá ako samotný album “2.0”.

Krásny a pohodový deň, plný dobrej hudby. LUKEY

Môj Instagram a FB stránka:

Instagram Universal Music SK: