Recenzia na album High Road - Kesha

By LukeyLB - mája 31, 2020

Pokus o návrat k bezstarostnému párty životu.

Dnešná recenzia nám prinesie opäť tohtoročnú novinku v podobe albumu, ktorý si priblížime a predstavíme do detailov. No než začneme podrobnejšie rozoberať dnešnú recenziu, tak by som vás chcel informovať, že sa snažím pravidelne pridávať novinky zo sveta hudby na moju Facebook stránku. Ak sa chcete dozvedieť aktuálne veci, pod článkom nájdete link, kde sa prekliknete na fb stánku a rovno tam môžete zanechať sledovanie.

V tomto článku si predstavíme podrobnejšie album “High Road” od interpretky Kesha, ktorý vydala na konci januára tohto roka. Okrem hudobného albumu Kesha vydala aj svoju vlastnú dekoratívnu kozmetiku, ktorú pomenovala “Kesha Rose”.

Kesha je americká speváčka a skladateľka. Mnohí ju označujú a tvrdia o nej, že aj raperka. Čo v mojom hudobnom obraze určite nie je. Jej hudobná kariéra začala v osemnástich rokoch, kedy podpísala svoju prvú zmluvu s hudobným vydavateľstvom Kemosabe Records. Predtým, ako začala svoju sólovú hudobnú kariéru, objavila sa vo videoklipe “I Kissed A Girl” od Katty Perry z roku 2008 ako tanečníčka. Po krátkej tanečnej kariére sa jej hlas objavil v pesničke "Right Round" od rapera Flo Rida, ktorá odštartovala jej hudobnú kariéru. Jej prvé dva albumy “Cannibal” a “Animal” vydané v roku 2010 ihneď priniesli veľký úspech a popularitu samotnej speváčky. Čomu sa nečudujem, pretože obsahujú pesničky, ako : Your Love is My Drug, Tik Tok, Take it Off, Kiss n Tell, Blah Blah Blah, We r Who We r, Blow a iné, ktoré dodnes si veľmi rád vypočujem a nostalgicky zaspomínam na moje tínedžerské chvíle plné dobrej hudby. Kesha mala desať najlepších singlov v US Billboard Hot 100. Jej najznámejšia pesnička „Tik Tok“ je najpredávanejším digitálnym singlom v histórii. Predalo sa viac ako 16,5 milióna kusov v medzinárodnom meradle. Od novembra 2019 sa celkovo predalo viac ako 25 miliónov kópií.

Kariéra Keshy bola prerušená medzi Warrior a Rainbow z dôvodu právneho sporu s jej bývalým producentom Dr. Lukom, ktorý prebieha od roku 2014. Medzi oboma stranami došlo k výmene sporov, ktoré boli spoločne známe ako Kesha vs. Dr. Luke. Kesha ho obvinila z fyzického, sexuálneho a emocionálneho zneužívania a diskriminácie v zamestnaní, zatiaľ čo Dr. Luke tvrdí, že Kesha porušila zmluvu.

Po oslobodzujúcom spore prichádza Kesha s albumom “Rainbow”, ktorý priniesol do jej života nové pesničky, napr: Woman, Hymn, Praying, To Let Go a iné, ktoré boli takou pomyselnou bodkou za starým životom, a zároveň otváral novú kapitolu jej hudobného a osobného života. Okrem novej vydavateľskej zmluvy samotná interpretka prešla do iného hudobného žánru Country POP, ktorý definuje aj jej celý album “Rainbow”.

Od roku 2019 Kesha údajne predala viac ako 71 miliónov záznamov v Spojených štátoch a viac ako 134 miliónov záznamov na celom svete. Bola tiež uvedená ako 26. najvýznamnejšia umelkyňa na Billboardových desaťročných grafoch od roku 2010 do roku 2019. Kesha získala niekoľko ocenení a nominácií vrátane víťazstva za MTV Europe Music Award za najlepší nový akt v roku 2010. Napísala aj piesne pre ďalších umelcov, vrátane filmu „Do konca sveta“, pre Britney Spears ako aj skladby pre Miley. Cyrus, Veronicas a Ariana Grande.

Je rok 2020 a speváčka Kesha priniesla do sveta hudby nový album “High Road”, ktorý je jej štvrtým štúdiovým albumom. Hudobný žáner tohto albumu mi pripadá ako vrátenie sa do starých čias, kedy sme jej tvorbu radili do Popu mixnutého rapom a trocha rockom. No samotné pesničky terajšieho albumu absolútne nekorešpondujú k začiatočnej a staršej tvorbe, ktorá bola vždy pre mňa považovaná za úspešné hity. Samozrejme nehovorím, že album “High Road” je hrozný. Príde mi počúvateľný, ale chýba tomu, také to pomyselné, iskrivé “WOU”, ktoré jednotlivé pesničky neobsahujú. Album debutoval na siedmom mieste v rebríčku albumov USA Billboard 200, čím sa stal ďalším najlepším albumom Keshy. Najviac rezonovali pesničky, ktoré to cele podporili: „Raising Hell“ s Big Freedia, „My Own Dance“, „Resentment“ a „Nightight“. U mňa najviac bodujú pesničky: „Raising Hell“, “High Road”, “Kinky”, Little Bit of Love” a “Summer”, ktoré sú za mňa asi najviac počúvateľné z celého albumu. Kesha sa mala pustiť do High Road Tour na podporu albumu, ale turné bolo nakoniec zrušené kvôli pandémii COVID-19.

Song “Tonight” je prvou, a taktiež otváracou vecou na samotnom albume. 21. októbra 2019 mala na kanáli YouTube premiéru ukážka albumu Kesha High Road. V ňom boli predstavené úryvky z klipov „Tonight“, a taktiež ďalšie piesne z albumu („Raising Hell“, „My Own Dance“, „High Road“). Kesha uverejnila video na svojom TikTok účte, ktorý ukazuje ako spolu so spisovateľom Wrabel synchronizujú pery a tancujú na trati. V popise albumu na Apple Music, Kesha napísala o piesni: „Keď som prvýkrát začala robiť nahrávku, nebola som si istá, ako úprimná by som mohla byť o tom, kto som a kde som vo svojom živote. Nechcela som sa vzdať alebo minimalizovať to, čím som prešla, keď som vyšla s piesňami, ktoré sa venujú tomu, aby som chodila a bavila sa. Trvalo mi trochu času, kým som sa naozaj vyrovnala so skutočnosťou, Nedovolím nikomu, aby bol večne nešťastný. Je to druh zvukovej kerky, pretože si myslíte, že to bude balada, a potom to ide do mňa a bude robiť moje rozprávanie - typická prvá nahrávka, ktorú som úmyselne pustila z “Rainbow”. Toto je nahrávka pre mojich fanúšikov, pretože tam pre mňa boli cez všetky bitvy, ktorými som prešla a chcela som, aby vedeli, že som späť a som pripravená mať úžasnú noc. To je to, čím som chcela otvoriť album.” “Tonight” je to elektropopová kompozícia. Začína sa ako jemná popová balada poháňaná klavírmi, No potom, sa rozbehne hip hop s basovou líniou a bzučiacim rytmom. Táto pesnička bola dosť porovnávaná a priraďovaná k skladbe Joanne od Lady Gagy. Menšia podoba mi tam naozaj príde.

„My Own Dance“ je druhou vecou na albume “High Road”. V rozhovore pre spoločnosť Rolling Stone uviedla Kesha, že „My Own Dance“ bola jednou z prvých skladieb, ktoré napísala po vydaní svojho predchádzajúceho albumu Rainbow a uviedla: „Mám pocit, že nemám právo byť šťastná a písať šťastné piesne a potom „My Own Dance“ bola prvá popová pieseň, ktorú som napísala. „My own Dance“ napísala Kesha, hlavný spevák Imagine Dragons Dan Reynolds, Justin Tranter a John Hill. Produkoval ho Kesha a Hill. Videoklip režíroval Allie Avital a ukazuje speváka "v drsnom moteli, ktorý hľadá krabicu "kúzelníckych cereálií “…. Na konci hudobného videa je scéna speváčky v detskom bazéne, plnom cereálií a mlieka. Pesničku považujem z tých najviac počúvateľných a úspešných z celého albumu.

Pesnička "Raising Hell"je presným príkladom vrátenia sa k starému štýlu jej hudobného žánru. Pretože je mix prvých dvoch albumov “Cannibal” a “Animal” z roku 2010. Je doplnená speváckymi zbormi a cirkevným, kostolným organom, ktoré príjemne dotvorili túto pesničku. Videoklip režíroval Luke Gilford. Zobrazuje Keshu ako televíziu, milovanú ľuďmi, ktorým káže, ale je vydatá za urážlivého manžela…. Na pesničke sa podujal interpret Big Freedia. Duo odohralo pieseň na American Music Awards 2019, po ktorom nasledovalo predstavenie Tik Tok. V jednom okamihu sa jej výkon stal naj tweetovanejšou za ten večer. Pesnička mi azda najviac rezonuje v hlave, a taktiež som ju najviac počúval. Preto ju vyberám ako celkového favorita albumu “High Road”.

Úprimne vám poviem, že ja považujem staršiu tvorbu Keshy za omnoho lepšiu a prínosnejšiu, ako pesničky z tohto jej nového albumu “High Road”. No nemôžem povedať, že tvorba na albume je zlá a nepočúvateľná. Príde mi fajn, ale nie taká “wou”, že by som si z nej sadol na zadok. Preto tomuto albumu dávam také malinké, nežné a slabé požehnanie, pretože niektoré pesničky z album mi prídu “OK”. Neublížia, ale ani nenadchnú. Budem rád, keď mi dáte vedieť dole do komentára, čo si myslíte o tomto albume.

Prajem vám krásny a pohodový deň, plnej dobrej hudby. LUKEY

Môj Instagram a Facebook stránka:

Kesha Články: