Recenzia na album Effet Miroir - ZAZ

By LukeyLB - apríla 21, 2019

Francúzska melódia vám ovládne myseľ.

ZAZ je tridsaťosemročná francúzska speváčka, ktorá valcuje hudobné rebríčky svojou špecifickou tvorbou. Štýl jej hudby by som zaradil do rómskeho jazzu, ktorý je okorenený latinom a ten je ešte prepletený vášnivým popom. Veľmi zaujímavý a jedinečný žáner. Príde mi, že jej hlas je zdvorilý, no natoľko ambiciózny, že jej hudba prechádza postupne svetom.

ZAZ prišla na hudobný trh s novinkou. V roku 2018 vydala svoj ďalší album, ktorý pomenovala Effet Miroir. Ako je už o mne známe, aj tu na blogu, som veľkým fanúšikom jazzu. Úprimne vám poviem, že som veľakrát dal tomuto albumu šancu a aj samotným pesničkám. No bohužiaľ, cestu som si nenašiel ani k albumu, ani k skladbám, ale ani ku samotnej interpretke. Jednoznačne musím uznať, že je to zaujímavý štýl hudby, neskutočne ma nadchol, no samotná tvorba až tak nie.

Veľa ľudí, fanúšikov, tvrdí, Že ZAZ je nástupkyňou legendárnej Edith Piaf, ktorá bola, a stále je, v mojom srdci nenahraditeľnou kabaretnou speváčkou. Preto si nemyslím, že je ZAZ nástupkyňou tejto legendy. Už len samotnou tvorbou a spôsobom spevu mi to príde veľmi odlišné. ZAZ mala 16. februára koncert v Bratislave, ktorý si ľudia a fanúšikovia veľmi pochvaľovali.

Pesnička Demain C’est Toi je čistá balada, ktorá sa vlní v rytme klavíra a je doplnená odvážnymi výškami interpretky.

J’aime J’aime je ďalšou skladbou, ktorá sa nachádza na Effet Miroir. Tento song je vnímaný ako POP art.

Pourquoi Tu Joues Faux má základ v gitarovom sóle. Myslím si, že to pridáva peknú farbu, ale bohužiaľ nič viac.

Ma Vales mi príde ako veľmi dynamická skladba. No nečudujem sa, pretože námet je inšpirovaný Jacques Brel.

Album mi evokuje romantiku, ktorú dopĺňa klavír a množstvo balád. Taktiež si myslím, že interpretka vložila do albumu svoju dušu. No napriek tomu “iskra” medzi mnou a albumom nepreskočila. Ako ste si mohli všimnúť, nedokázal som vybrať favorita, pretože ma album nenadchol.

Už ho asi aj tušíte, pretože je z článku dosť evidentné. Bohužiaľ, tento album neodporúčam. Vôbec mi nesadol, a to som sa snažil veľakrát si ho vypočuť. Album síce nie je moja šálka kávy, no verím tomu, že pre veľa ľudí áno, a že im robí aj veľkú radosť. A tým je čaro hudby jedinečné, každý si dokáže nájsť to svoje šťastie.

Keďže máme Veľkú noc, chcem vám popriať krásne, pohodové, slnečné sviatky. Oslávte ich v kruhu rodiny, najbližších a priateľov. Prajem vám veľa zdravia, pohody a oddychu. Načerpajte kopu síl a pozitívnej nálady. Krásnu Veľkú noc všetkým. Dole vám nalinkujem minuloročný článok, kde som písal, ako oslavujem a trávim Veľkonočné sviatky ja, tak kuknite .

Minuloročný Veľkonočný článok:

Pekný, slnečný a pohodový deň. LUKEY