Recenzia na album Certified Lover Boy - Drake

By LukeyLB - októbra 03, 2021

Čo by to bol album od Drake, keby nebol dostatočne dramatický

Len päť dní potom, čo Kanye West vydal “Dondu”, Drake prišiel so svojim šiestym štúdiovým albumom “Certified Lover Boy.” Má to byť rivalita medzi interpretmi, ktorá nás donúti porovnávať ?

Prvotným plánom úspešného kanadského rappera bolo vydať album začiatkom tohto roka. Posunutie termínu projektu údajne skomplikovalo zranenie kolena, z ktorého sa Drake zotavoval. Taktiež tomu dopomohol dlhoročný spor a obnovená rivalita medzi Drake a Kanye West, ktorá posledné týždne naberala na obrátkach v štýle wrestlingu.

Nie je to však tak, že by sa Drake medzitým utiahol do svojej podzemnej pivnice a neukazoval sa na očiach verejnosti. Interpret vydal mixtape album “Dark Lane Demo Tapes”, ktorý je hudobné zahriatie a navnadenie na nový album “Certified Lover Boy.” Taktiež zostavil trojpásmové EP s názvom “Scary Hours 2”. Podieľal sa a hosťoval v mnohých úspešných pesničkách svojich kolegov.

Na svojom posledne vydanom piatom štúdiovom dvojalbume “Scorpion” z roku 2018 vykazoval Drake známky dospievania. Album nechtiac odhalil verejnosti zápasenie s otcovstvom, ktoré porovnáva so svojimi vlastnými skúsenosťami a sklamaniami dieťaťa z rozvedenej rodiny. “Scorpion” priniesol niekoľko úspešných hitov samotnej kariéry interpreta, vrátane najúspešnejších piesní „Gods Plan“ a „In My Feelings“.

Tento emocionálny nárast sa zdá byť zrejmý aj v dlho očakávanom albume “Certified Lover Boy.”

V skutočnosti začína zaujímavým hudobným vývojom. Pričom prvá polovica úvodnej skladby „Champagne Poetry“ rozsekáva ukážku skupiny Beatles, ktorá udáva tematický tón projektu a naznačuje nový smer vývoja albumu. Toto mierne avantgardné experimentovanie trvá celých 150 sekúnd, kým sa skladba prepne na tradičnejšie oduševnený rapový inštrumentál. “Champagne Poetry“ je najosobnejším prejavom stále prebiehajúceho zrelého Draka, kde sa zľahka dotýka viny, depresie a bojov o spoluvlastníctvo. Je to vzácny moment na albume, keď Drake znie ako skutočná ľudská bytosť s problémami bežných ľudí. „Stojím na vrchole, preto viem, že ste vrchol nikdy nevideli,“ poznamenáva hudobná hviezda.

Dynamický song “No Friends in the Industry” je venovaný pravidelným protivníkom a provokatérom Pusha T a Kanye Westovi, ktorí nútia Drake, aby sa „zmenil na zlého“. Pesnička ponúka výrazné údery, ktoré symbolizujú hnev a zlosť, ktorú prechováva k interpretom.

Prvotnou klasikou na albume sú pesničky „Papi’s Home“, „Girls Want Girls“ a „Love All“, ktoré podobne pripomínajú predchádzajúcu prácu intrpreta, pričom z nich ide pocit, že by sa pohodlne usadili v ktoromkoľvek z posledných piatich projektov. Inscenácia na každom z nich pôsobí nočným a oduševneným dojmom, pričom Drake prináša melodické verše, ktoré sa odohrávajú ako prúd vedomia. Obsahujú nespočetné množstvo citátov, v ktorých pozorne sledujú klasický vzorec Drake.

Album po tomto bode začne kreatívne rozprestierať krídla vďaka dvom hudobným peckám „N 2 Deep“ a „Pipe Down“, ktoré dokážu naštartovať naberajúcu dynamiku. Slabý začiatok v pesničke „N 2 Deep“ postupne ustupuje basovej, temnejšej nálade, keď sa beaty prepínajú.

Hlavné témy samotného albumu Drake zhrnul v príbehu na Instagrame: "Kombinácia toxickej mužskosti a prijatia pravdy, ktorá je nevyhnutne srdcervúca.“ 21-piesňový album obsahuje verše z impozantnej zbierky samotného interpreta. Obohacuje ho slušný zoznam hosťujúcich hudobných kolegov a dobrého zvuku.

Zaujímavé a jedinečné bolo odhalenie hostí, ktorí sa podieľali na projekte “Certified Lover Boy.” Predstavení boli verejnosti prostredníctvom billboardov umiestnených v ich rodných mestách. V Atlante bol jeden, ktorý uvádzal Thug, Future, 21 Savage a Lil Baby, ďalší v Chicagu s Lil Durkom a niekoľko ďalších v Houstone, New Yorku, Miami, Toronte, pričom poukazovali na verše od Travisa Scotta, JAY-Z , Rick Ross a Lil Wayne. Všetko to však bolo také predvídateľné, pretože Drake má s týmito chlapcami roky pracovný vzťah. Jedinými nováčikmi, ktorí sa objavili, sú Yebba a rýchlo rastúca nigérijská popová hviezda Tems, ktorá tu má ďalší zlomový moment po predstavení v nedávnom hite WizKid „Essence“.

Obal albumu navrhol známy britský umelec Damien Hirst a predstavuje množstvo emodži tehotných žien, ktoré nadväzujú na pesničky „Girls Want Girls“, „Way 2 Sexy“, ktoré sú ukážkou hitu "Right Said Fred" z roku 1991. Pesničky obsahujú jediné pozitívne emócie Drake voči záväzku, ale aj chladne bezcitné srdcia, kde ignoruje nové správy v DM na Instagrame a púšťa sa do románikov s bývalými ženami, s ktorými oficiálne nechodí. Zároveň sa zmieri so svojimi vlastnými toxickými spôsobmi v songu „Fucking Fans“ a „Get Along Better“. Tento záznam tam a späť, plný úprimnejšej lásky odhaľuje krízu stredného veku interpreta, ktorý si je vedomý svojej chyby. Presne touto vlnou sa tiahne celý album “Certified Lover Boy.”

Inscenácia sa tiež približuje k osvedčeným a známym zvukov, alternatívnymi R & B strihmi a oduševneným záznamom samotnej kanadskej hviezdy. “Fountains” je vzrušujúca spolupráca Afrobeat s nigérijským spevákom a producentom Temsom. “Get Along Better” R & B spolupráca s Ty Dolla $ ign obohacujú citáty skupiny Beatles.

V celom projekte je kladený mierny dôraz na otcovstvo a rodinu a dáva pohľad na oponu, ktorá sa zdala byť zatvorená v piatom albume "Scorpion." Napriek všetkým priznaniam svojich chýb a toxických mužností nič nenasvedčuje, že sa jeho správanie zmení. Preto nie je jasné, či sa 34-ročný lámač sŕdc zúfalo snaží usadiť, alebo chce žiť do konca života užívajúc si nočné chvíle lukratívnych barov s príjemnou spoločnosťou. No napriek všetkému kanadský spevák Drake čaká svoju evolúciu v hudbe, ktorá postupne posúva interpreta z jeho komfortnej zóny. Prináša nový štýl hudby, s ktorým opätovne zažiari veľkým hudobným dosahom a úspechom.

Vzhľadom na vydanie albumov “Certified Lover Boy” a “Donda” je ťažké ich neporovnať. “Donda” srší rozpormi, vysokými ideálmi a diskutabilným prevedením. V úplnom kontraste je "Certified Lover Boy" vybrúsený, dobre prevedený a napriek tomu úplne bez ambícií alebo nezabudnuteľných momentov. No čísla prehratí na hudobnej platforme Spotify, prekonal rekordne album “Certified Lover Boy” počas jedného dňa po vydaní. Informoval o tom portál Billboard.

Prajem vám pekný deň. LUKEY
Moje soc. siete:

Predchádzajúca recenzia: