Recenzia na album Heaven & Hell - Ava Max

By LukeyLB - decembra 09, 2020

Jej tvorbu prirovnávajú k začiatkom tvorby fantastickej speváčky Lady Gaga.

Neuveriteľné sa stalo skutočnosťou! Po dvoch rokoch od úspešného hitu “Sweet but Psycho”, prichádza speváčka Ava Max so svojim debutovým albumom Heaven & Hell.

Ava Max je americká speváčka a skladateľka, ktorá je známa nielen svojimi hitmi, ale aj netradičným strihom vlasov. V roku 2018 vydala svoju prvú pesničku “Sweet but Psycho”, ktorá sa okamžite stala úspešným rádiovým hitom. Okrem tejto famóznej veci, má na konte ďalšie úspešné hity: “Kings & Queens”, “Who’s Laughing Now”, “Aalone, Pt. Ii”, “So Am I”, “Take You To Hell”, “Torn”, “Salt”…. Ako si môžete všimnúť, speváčka sa vždy drží svojho štýlu. Preto si myslím, že s odstupom času vám je tvorba začne liezť poriadne na nervy. Môže zato sústavne hranie jej skladieb v rádiu. Minimálne 6 krát za deň počujete jej hity, a taktiež je stanovený, rovnaký štýl skladieb, ktoré sa vám okamžite dostanú do povedomia. Mnohí fanúšikovia a kritici porovnávajú ju i samotnú jej tvorbu k začiatkom speváčky Lady Gaga. Myslím si, že je tam malinká podobnosť v tvorbe, napríklad už spomínanú “Sweet but Psycho” by som prirovnal k pesničke “Just Dance”, ktorú dodnes milujem.

"Heaven & Hell" predstavuje anjela a diabla spojených v jednom tele. Tento hudobný projekt bol nahrávaný od decembra 2018 až do roku 2020. O album sa postarali skladatelia Cirkut, RedOne, Charlie Puth a Bonnie McKee a samotná interpretka. Celý album by som zaradil do žánrov tanečného popu a elektropopu, ktorý sa delí na dve časti, strany: nádejné, hymnické zvuky, pesničky (anjel) a temné, tmavšie melódie (diabol). Album obsadil druhé miesto v rebríčku UK Albums Chart a na 27. v americkom Billboard 200.

“Sweet but Psycho” je popová, tanečná, elektropopová a syntetizátorová pieseň s textom o vnímaní ženy. Názov skladby bol inšpirovaný častými interakciami medzi Avou a jej rodičmi. Text piesne a následné hudobné video sa stali kontroverznými pre údajnú stigmatizáciu vnímania duševných chorôb. Organizácie pre duševné zdravie v Írsku sa pokúsili zakázať pieseň v rádiách. Chytľavý refrén a samotný pozitívny zvuk robia hit úspešným. Pieseň bola speváčkiným prvým top10 najlepším singlom v Spojených štátoch a vyvrcholila číslom 10 v rebríčku Billboard Hot 100. Bola to najpredávanejšia koncoročná skladba roku 2019 v Slovinsku a získala platinovú certifikáciu v 14 krajinách, rovnako ako diamantovú vo Francúzsku, Brazílii a Poľsku.

Ak by som si mal vybrať favorita celého albumu, tak je to jednoznačne pesnička “Salt”, ktorá má fantastický text a samotnú hudbu. Mimochodom, dosť obľúbená pesnička aj u fanúšikov a poslucháčov.

“Torn” je tanečná a popová pieseň s textom, ktorý popisuje vnútorný boj medzi túžbou zostať a opustiť vzťah. Pesnička je porovnávaná so švédskou popovou skupinou ABBA. V top 10 sa umiestnila v Lotyšsku, Poľsku, na Slovensku, Slovinsku a v Poľsku bol certifikovaná ako platina. Video s tematikou superhrdinov sa nakrúcalo v Miláne štyri dni, kde Max predvádzala vlastné kúsky pri propagácii výrobkov od spoločností Fiat a Trussardi.

Veľmi som sa tešil na tento album. Pretože speváčka postupne počas dvoch rokov, kedy intenzívne pracovala na albume, vydávala jeden úspešný hit za druhým. No ako celok ma album veľmi nezobral. Viac sa mi páčia jednotlivé pesničky, keď sú pomiešané v playliste s inými skladbami od rôznych interpretov. Ale počúvať intenzívne celý album ma nebaví.

Prajem vám pekný deň. LUKEY
Moje soc. siete:

Predchádzajúci článok: