Recenzia na album Disco - Kylie Minogue

By LukeyLB - decembra 03, 2020

Album, ktorý vám vytvorí diskotéku v obývačke.

Popová ikona Kylie Minogue prichádza s novým albumom “Disco”, ktorý vám v týchto ťažkých časoch vynahradí diskotéku.

Kylie Ann Minogue je austrálsko-britská speváčka, skladateľka, herečka a hudobná producentka, ktorej zaslúžene patrí titul “Popová Ikona”, “Princezná popu” a “módna ikona”. Od konca 80. rokov naplno rozbehla pozoruhodnú a nenahraditeľnú spevácku kariéru, ktorá trvá až do dnešných dní. Kylie predala po celom svete 70 miliónov nahrávok, je najpredávanejšou austrálskou umelkyňou všetkých čias a bola ocenená za svoj ďalší prínos v oblasti hudby a módy, za ktorú ju európska tlač označuje ako „princeznú popu“ a štýlovú ikonu. Okrem množstva úspešných ocenení: Grammy, Brit Awards, ARIA…. má na konte 15 štúdiových albumov: “Kylie”, “Fever”, “Golden”,” Aphrodite”, “Light Yeears”, “X”, “Kiss Me Once”, “Rhythm Of Love”, “Enjoy Yourself” …. ktoré obsahujú jej najznámejšie hity: “Can't Get You Out Of My Head”, “The Loco-Motion”, “I Should Be So Lucky”, “Love At First Sight”, “In Your Eyes”, “Spinning Around”, “Slow”, “Wow”, “I Believe In You”, “In My Arms”, “Come Into My World”….

Kylie Minogue hrala vo filme Delikventi (1989) a Cammy stvárnila v Street Fighter (1994). Objavila sa aj vo filmoch Moulin Rouge! (2001), Jack & Diane a Holy Motors (2012). V roku 2014 sa objavila ako porotkyňa v tretích sériách The Voice UK a The Voice Australia. Medzi jej ďalšie aktivity patrí podpora produktov, knihy pre deti, móda, charitatívne práce a vlastná značka vína. Kylie bola vymenovaná za dôstojníka Rádu britského impéria na vyznamenaniach v roku 2008 za zásluhy o hudbu. Za príspevok k obohateniu francúzskej kultúry bola vymenovaná francúzskou vládou za Chevaliera (rytiera) Ordre des Arts et des Lettres. V roku 2005, keď bola Minogue na prehliadke Showgirl: The Greatest Hits Tour, jej diagnostikovali rakovinu prsníka. Po liečbe pokračovala v turné pod názvom Showgirl: The Homecoming Tour, ktoré kritici považovali za „triumf“. Minogue bola univerzitou Anglia Ruskin ocenená čestným titulom doktora vied o zdraví (D.H.Sc.) za prácu pri zvyšovaní povedomia o rakovine prsníka. Pri príležitosti 25. výročia udeľovania hudobných cien ARIA v roku 2011 ju austrálske združenie nahrávacieho priemyslu uviedlo do siene slávy ARIA.

S tohtoročným albumom “Disco” sa stala prvou umelkyňou, ktorá má v Spojenom kráľovstve album s najvyššou priečkou po dobu piatich po sebe nasledujúcich desaťročí. Jej 15. debutový album je inšpirovaný námetom diskoték, ktoré sú tento rok nedostupné. Speváčka pracovala na albume počas karantény vo svojom vlastnom štúdiu, ktorý si dala vybudovať doma. Album “Disco” je prirovnávaný k tohtoročnými albumom “Future Nostalgia” - Dua Lipa a “Chromatica” - Lady Gaga. Na albume sa nachádzajú pesničky, ako je: “Magic”, “Say Something”, “I Love It”, “Miss a Thing”, “Real Groove”, “Where Does the DJ Go?” a iné, ktoré sú speváčkinou vlastnou tvorbou. Album by som zaradil do disco obdobia 70-tych a 80-tych rokov s nádychom štýlov Elektrodance a Elektropop, ktoré vás okamžite roztancujú.

“Magic” je disco-popová pecka, kde v pozadí môžete počuť hudobný roh a výrazné struny. Lyricky vyjadruje nádejnú správu o svetlejšej budúcnosti. Čo viac dodať pesnička, ktorá sa vám dostane pod kožu a ihneď vás roztancuje.

Skladba “Say Something” odštartovala celý projekt “Disco”. Pieseň je mix žánrov disco, dance-pop, electropop a synth-pop, ktorá obsahuje syntetizátory, bicie, funkovú gitaru a zbor. Autorský text popisuje hľadanie lásky a výzvu k jednote. Fantastická hudobná bomba!

"Where Does the DJ Go?" mi pripomína pesničku od speváčky Donny Summer "Last Dance”, ktorá sa rozbehne do tanečnej vypalovačky, ktorú musí obsahovať každá poriadna diskotéka. Ak vás táto tanečný song nedonúti vstať zo stoličky a isť okamžite tancovať, tak je s vami niečo zle. Rovnakým príkladom je pesnička “Supernova”.

Nedokážem vybrať favorita, pretože milujem každú jednu vec, ktorá je na tomto albume!

Moje záverečné slovo:

Musím vám povedať, že tento album je mimoriadna pecka, ktorú si jednoznačne musíte vypočuť. Dokonca si myslím, že každý si tam nájde ten svoj song, ktorý sa mu dostane pod kožu. Osobne je pre mňa album hudobná nakladačka 21. storočia. A dosť mi to zmenilo a ovplyvnilo záverečný článok 2020.“Disco” je fantasticky poskladaný album, ktorý obsahuje disko pesničky, ktoré sa vám okamžite dostanú pod kožu. Myslím si, že tento album sa Kylie veľmi veľmi podaril. Čomu sa nečudujem, keďže na svojom konte má množstvo famóznych a jedinečných albumov, ktoré potvrdzujú, že je princeznou popu zaslúžene.

Prajem vám pekný deň. LUKEY

Moje soc. siete:

Kylie Minogue články: