Recenzia na album Divinely Uninspired to a Hellish Extent - Lewis Capaldi

By LukeyLB - novembra 25, 2020

Škandinávsky nádych emócií pokrytý zvukom klavíra.

Neviem si predstaviť zakončiť tohtoročnú jeseň a rubriku Pohodová Hudba inak, ako s interpretom Lewis Capaldi, ktorý je u mňa tohtoročným jesenným favoritom.

Pomaličky sa nám končí jesenné obdobie, ktoré nás obohacovalo širokou škálou farieb a samotnou krásou všade okolo nás. Okrem pekného babieho leta sa nám striedali aj ukrutné, depresívne dažde, ktoré nám dávali najavo, aby sme si našli chvíľku pre seba, strávenú pod dekou s dobrým čajom, kávou.

A prečo spomínam práve depresiu? Pretože dnešný album “Divinely Uninspired to a Hellish Extent” by som definoval, ako jednu veľkú hudobnú depresiu, ktorá nás okamžite dostane do našej bubliny a oddiali od aktuálneho, rýchleho sveta, plného starostí, paniky a povinností.

Lewis Capaldi je 24 ročný škótsky spevák, skladateľ, ktorý má zlato v hrdle. Jeho spev je veľký balzam pre každú zranenú dušu, ktorá hľadá poľutovanie a pochopenie. Síce jeho tvorba obsahuje veľkú časť smutných balád, on sám je veľmi zábavný a veselý chalan, ktorý si vždy zo všetkého robí veľkú srandu. Príkladom sú jeho sociálne siete a rozhovory, v ktorých si môžete všimnúť jeho veľkú šialenosť a vtipnosť. Speváka označili, ako “perfektnú popovú hviezdu za rok 2019”. Okrem fantastickej hudby má na konte množstvo prestížnych ocenení a nominácií, ktoré získal taktiež za album “Divinely Uninspired to a Hellish Extent” a pesničky: “Someone You Loved”, “Before You Go”, “Bruises”, “Hold Me While You Wait”, “Forevers”…, ktoré búrali množstvo hudobných rebríčkov.

Album “Divinely Uninspired to a Hellish Extent” je debutový album speváka. Obsahuje jeho TOP 10 singlov, vrátane skladieb, ktoré boli zahrnuté v “Capaldiho EPs Bloom” a “Breach” 2018. “Divinely Uninspired to a Hellish Extent” by som definoval ako emotívne klavírne balady, ktoré sú vo veľmi nízkej a smutnej tónine. No samotný vysoký hlas, oktávy interpreta, im dodajú tú správnu atmosféru a fantastický pôžitok pre vaše uši. Lewisou hlas, rozsah nemá hranicu. Čo mne vždy vytvorí zimomriavky po celom tele. Jeho tvorbu by som prirovnal ku dvom interpretom, k speváčke Adele a spevákovi Rag'n'Bone Man.

"Before You Go" je nádherná akustická skladba interpreta s jeho veľkým hlasovým rozsahom. Pesnička je inšpirovaná samovraždou spevákovej tety, ktorá sa udiala v časoch, keď bol samotný interpret ešte malý. Táto vec sa stala ďalším úspešným hitom interpreta.

Azda jeho najznámejšia pesnička “Someone You Loved”, ktorá prešla celým svetom, je mojím celkovým favoritom albumu! Mala komerčný úspech a skončila na prvom mieste v britskom rebríčku jednotlivcov. Pieseň sa stala Capaldiho prvým singlom číslo jedna a na vrchole hitparády strávila sedem po sebe nasledujúcich týždňov. Taktiež bola nominovaná na Pieseň roka na 62. odovzdávaní cien Grammy, zároveň získala cenu za pieseň roka na Brit Awards 2020.

Skladba “Bruises” bola vydaná už v roku 2017. No napriek tomu si táto famózna vec našla miesto na albume. Je to opäť balada, ktorá obsahuje pôvabný a jedinečný hlas interpreta, ktorý v pozadí dopĺňajú tóny klavíra.

Album mi poslalo Vydavateľstvo Universal Music SK, za čo im veľmi pekne ďakujem. Ich sociálne siete a web, kde si môžete zakúpiť tento vinyl, nájdete pod článkom.

Som veľmi rád, že môžem zakončiť tohtoročnú jeseň a rubriku Pohodová Hudba práve interpretom Lewis Capaldi. Jeho hudba ma sprevádzala tohtoročnou jeseňou azda najviac. Jednoznačne album odporúčam všetkými 10-timi a som veľmi veľmi rád, že jeho tvorba obohacuje moju hudobnú zbierku.

Jeseň máme pomaličky na konci. No to neznamená, že končíme s pohodou a chvíľkou pre seba. Každý deň by sme si mali vyhradiť čas len pre seba a k tomu si pustiť trebárs dobrú hudbu. Inšpiráciu nájdete v mojom článku TOP 5 JESENNÝCH ALBUMOV, ktorý vám taktiež nalinkujem dole pod článkom. A s touto pokľudnou jesennou náladou, uzatváram tohtoročnú rubriku Pohodová Hudba a chcel by som sa vám poďakovať za sledovanosť.

Krásny deň vám všetkým prajem. LUKEY

Universal Music Sk soc. siete a web:

Top 5 Jesenných albumov: