Say Something: Rozhovor so spevákom Adamom Ďuricom

By LukeyLB - novembra 27, 2020

Spevák Adam Ďurica pripravuje nový album, o ktorom nám prezradil viac v dnešnom rozhovore. 


Rubrika Say Something nám opätovne priniesla fantastického interpreta, ktorý tvorí slovenskú hudbu, ktorá podľa mnohých rebríčkov nemá konkurenciu. Som veľmi rád, že pozvanie do dnešného rozhovoru v podobe článku prijal slovenský spevák Adam Ďurica, ktorý nám priblíži nielen svoje nové hudobné dielka, ale aj odhalí novinky, na ktoré sa môžete tešiť. Budú súčasťou jeho nového albumu, na ktorom intenzívne pracuje. 

Adam Ďurica je slovenský spevák, skladateľ, textár, hudobník a hudobný producent, ktorý má na konte najznámejšie pesničky, ako sú: “Mandolína”, “Spolu”, “Jazero”, “Zatancuj si so mnou”…Nájdete ich na albumoch: “Mandolina”, “Spolu”, “30”, “Akustické koncerty”. Okrem vysokej sledovanosti a hranosti v rádiách, čo potvrdzuje jeho hudobné úspechy, získal Adam množstvo prestížnych ocenení, ako sú Zlaté sláviky, Ottovia a mnoho iných. Interpret tento rok priniesol hudobné novinky: “Vlci”, “Pravdupovediac”, o ktorých sa dočítate v tomto rozhovore. 


Prejdime retrospektívne na Tvoj úplný začiatok sólovej hudobnej kariéry, a to na moment, keď si sa zúčastnil prvého ročníka show Slovensko hľadá Superstar. Čo by si teraz odkázal svojmu mladšiemu, menej skúsenému, spevavému ja, ako už skúsený a úspešný slovenský spevák? 

Sorry za preklepy. 

To je dobra otázka! Neviem. Asi to, že netráp sa ničím, choď ďalej, rob čo ťa baví, počúvaj svoje srdce a všetko bude tak, ako má. Ale tak to vlastne aj bolo, čiže vlastne len hovorím to, ako som to vtedy cítil. 

Na konte máš mnoho úspešných hitov, ako napríklad: “Neľutujem”, “Mandolína”, “Spolu”, “Jazero”, “Zatancuj si so mnou”... Prevládal u Teba už od začiatku tvorenia týchto pesničiek pocit, že práve tieto skladby budú úspešné? 

Práveže nikdy ani u jednej z nich som nemal pocit, že by to mohol byť veľký rádiový hit. Cítil som iba, že ma strašne baví, tá skladba, že ju nemôžem dostať z hlavy, a že ma strašne bavilo robiť na nej v štúdiu. Vtedy mám zo svojej práce dobrý pocit, a to čo s tou pesničkou bude, vlastne nechávam na osud. 

V roku 2019 si vydal album “30”, o rok neskôr “akustické koncerty”. (Mimochodom na obidva albumy som robil recenziu. Linky nájdete pod článkom) S odstupom času, zmenil by si niečo na týchto albumoch? Aký je Tvoj postoj a pocity na tieto dva albumy po istej dobe? 

Nezmenil by som na nich nič, pretože perfektne vystihli obdobie, v ktorom som sa vtedy nachádzal. A práve preto som robil tie veci tak, ako som ich robil. A po druhé by som ich nemenil aj kvôli tomu, že vlastne tak ako som ich vydal, sa ľuďom veľmi páčili a boli veľmi úspešne. 

Fenomenálny a úspešný rádiový hit “Zatancuj si so mnou” je o láske. Je to o láske k Tvojej žene? Okrem otvorenia hudby si sa stal aj otcom, aký je to pocit ? 

Zatancuj si so mnou je o tom, že sa s niekým cítim naozaj skvele ja, že nechceš, aby ten moment nikdy skončil, že si to chceš užívať. Samozrejme, všetko čo sa udeje v mojom živote ovplyvňuje aj moju tvorbu a takisto aj moje deti zmenili môj pohľad na veľa vecí. Mám aj pár skladieb napísaných, ktoré som venoval mojim synom. 

Hlavnou témou dnešného rozhovoru v podobe článku je Tvoja tohtoročná hudobná tvorba. 

Všimol som si, že pesnička “Vlci”, ktorú si vydal na jar, je diametrálne odlišná od Tvojej pôvodnej tvorbe. Je to nová etapa v hudbe? Prečo taká náhla a radikálna zmena? 

Pretože čas beží dopredu a všetci sa nejakým spôsobom vyvíjame. Ja už nedokážem robiť hudbu tak, ako som ju robil pred 6 rokmi a hľadám nové výzvy. Vlci sú jednou z nich. Som rád, že nemusím robiť pesničky podľa požiadaviek vydavateľa, ale že mam v tomto slobodu a môžem hľadať nové farby z tých 1 000 000, ktoré hudba má.


Skladba “Vlci” je prevažne o pocitoch. Inšpiroval si sa vlastnými pocitmi? 

Inšpiroval som sa vlastnými pocitmi ale aj pocitmi mojich kamarátov. lebo kým neprišla corona mám pocit že sme žili v oveľa uponáhľanejsom a rýchlejšom svete a stále sme pred niečím utekali a pritom sme si to všetko vytvorili sa mi. 

Budú mať “Vlci” svoj videoklip ? Pretože lyric video má cez 80 000 zhliadnutí. 

Nie. Toto som už pri prvých nápadoch na videoklip vlci zamietol a pôvodný nápad by bol strašne nákladný a zložitý na zrealizovanie, tak sme sa vybrali cestou animácií, ktoré perfektne vystihujú skladu. 

Na “Vlci” nadväzuje Tvoja aktuálna nová vec “Pravdupovediac. Predstavíš a bližšie priblížiš čitateľom tento song? 

Pravdupovediac je song, ktorý je akým si chlapským konštatovaním o tom, že sa nachádzaš v štádiu, kedy si uvedomuješ, že od niekoho resp. odniekiaľ dostávaš viac, než tam aktuálne dávaš. Žiaľ, aj takéto momenty asi musí každý zažiť. 

“Pravdupovediac” sa dostala do TOP 10 najhranejších slovenských skladieb v rádiách. Mnohí si ju spájajú so soundtrackom 50 odtieňov sivej. Videl si tento film, poprípade čítal si knihu? 

Nevidel som ten film, ale samozrejme viem o ňom, pretože sa o ňom veľa hovorilo. 

Podľa niektorých fanúšikov melódia k “Pravdepovediac” pripomína pesničku “Poison Heart” od Depeche Mode. Bola to Tvoj zámer inšpirovať sa touto skladbou? Alebo to bolo celé len náhoda? 

Podľa mnohých komentárov sa skladba Pravdupovediac má podobať na ďalších 6 skladieb, a to neviem či je možné, takže túto debatu nechávam otvorenú. Každý má právo vyjadriť svoj názor. Ja si stojím za vlastnou pesničkou a teším sa z kvalitnej roboty, ktorá bola na nej urobená.


K songu vyšla aj live akustická verzia, ktorú si nahral spolu s Lacom Rychtarikom v HOOK FABRIQUE STUDIO. Môžeme očakávať po vydaní nového albumu neskôr aj live akustickú verziu? 

Možno to je preto, že koncertovať nemôžeme a hudbu milujeme Takže je dosť možné, že vydáme niekoľko ďalších takýchto verzii. Ale všetko je samozrejme otvorené, pretože priebežne pracujem na nových veciach, ktoré si vyžadujú svoj čas. Tieto live verzie sú akýmsi bonusom. 

Prezradíš nám, ako sa bude volať Tvoja nasledujúca pesnička ? Kedy ju plánuješ vydať? Navnadíš čitateľov a naznačíš bližšie o čom bude ? 

Znamenia... 

Na novom albume intenzívne pracuješ. Máš už vybratý, vymyslený názov? Prezradíš nám ho ? 

Celý projekt je v procese, takže by som nerád púšťal informácie, ktoré sa ešte môžu meniť. 

Kedy máš v pláne vydať celý album vonku ? Bude to ešte tento rok ? 

Nový album bude až budúci rok. 

Okrem vlastnej tvorby, ktorú momentálne produkuješ, si sa ocitol na novom albume Svety - Kataríny Knechtovej, a to v hudobnej spolupráci, z ktorej vzišla pesnička “TAKÍ SME”. Ako vznikol a vyvíjal sa tento spoločný hudobný projekt? Prezradíš nám nejakú pikošku, zaujímavosť z nahrávania tejto pesničky ? 

Katka si ma vybrala ako hosťa do skladby, to je to, začo jej veľmi pekne ďakujem, pretože spievať so stálicou slovenskej a českej scény, sa ti už nepodarí každý deň. Katku veľmi uznávam, pretože je veľmi skúsená skladateľka, výborná speváčka a od takýchto ľudí sa vždy môžeš niečo naučiť. Nahrávka vznikla už vo februári minulého roku, ale pre pandemickú situáciu sa Katarína rozhodla vydanie odložiť až na september.


V lete sa Ti podarilo odohrať niekoľko koncertov. Ako prebiehalo koncertovanie počas pandémie ? 

Koncerty boli trošku menšie než na aké sme boli zvyknutí, ale naša radosť z nich bola o to väčšia, pretože vystupovať pred ľuďmi sa stalo vzácnosťou. A bohužiaľ, je to vzácnosťou aj teraz pol roka potom, čo sme odohrali posledný koncert tento rok. 

Keby to bolo možne, s kým, kto už ,bohužiaľ, nie je medzi nami, by si chcel spravil song? A prečo? 

S Karolom Duchoňom. Pretože to bol výnimočný spevák a bohužiaľ odišiel príliš skoro. 

Okrem intenzívneho pracovného nasadenia pri tvorbe nového albumu, stíhal si počas lockdownu robiť aj niečo iné, naučiť sa niečo nové? 

Áno! Naučil som sa, že materská dovolenka nie je dovolenka. 

Tento rok je poznačený absolútnou katastrofou. Ale čo sa týka hudby, tak práve v tomto roku hudobní interpreti a interpretky tvoria fantastický hudobný obsah. Ktorý album a skladba u Teba najviac zarezonovali a považuješ ich za album a pesničku roka? 

Album roka “Future Nostalgia” Dua Lipa a skladba roka - hociktorá z tohto albumu. Je to jeden z najlepších albumov za posledných 20 rokov, ktoré som počul.

Rýchle rozstreľujúce otázky a odpovede: 

  • Tvoja hudobná inšpirácia ? 
         Život okolo mňa 
  • Ktorá pesnička Ti utkvela v pamäti zo show Slovensko hľadá Superstar? 
         “Opri sa o mňa” 
  • Kde máš vystavené svoje sošky Otta a Zlatých slávikov? 
          Nikde! 
  • Tvoja najobľúbenejšia pesnička, “srdcovka”, ktorú si vydal ? 
        Všetky! 
  • Kedy mi napíšeš hit ? :D 
        Keď na to budeš pripravený.


A toto bola posledná otázka, na ktorú nám spevák odpovedal. Chcem sa veľmi pekne poďakovať Adamovi, že prikývol na tento rozhovor v podobe článku a bol ochotný odpovedať na moje otázky. Ešte raz ďakujem a teším sa na Tvoj nový album, ktorý jednoznačne prinesie opäť hudobné hity. Pretože tvoríš kvalitnú hudbu, ktorá obsahuje Tvoje hudobné srdce. 

Dúfam, že sa vám dnešný rozhovor páčil a priblížil vám aspoň kúsok nového projektu, ktorý interpret chystá. Prajem vám pekný deň, plný dobrej hudby. LUKEY

Moje soc. siete:

Adamove soc. siete:

Recenzie na albumy “30” a “Akustické koncerty”: 

Predchádzajúci rozhovor:

Predchádzajúci článok: 

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments