Top 5 jesenných albumov

By LukeyLB - októbra 18, 2020


Top 5 jesenných albumov, bez ktorých si neviem predstaviť toto ročné obdobie. 

Jeseň! Pre mnohých veľká inšpirácia, ktorú nájdu pohľadom na krásu zafarbenej prírody. Jeseň, omamná vôňa bylinkového čaju a jablkového koláča, ktoré intenzívne rozvoniavajú po celom byte. Jeseň, pre niektorých obdobie depresie a negatívnej nálady, ktorú strieda nepretržitá bolesť hlavy. Ale taktiež pre niektorých obdobie, v ktorom si vyhradia čas len pre seba: teplým relaxačným kúpeľom, plným bohatej a voňavej peny, zababušení do deky s príjemnou knihou v ruke, ktorá vás ponára do samotného deja, pričom za oknami padá ukrutný a studený dážď. Či striedanie krásnych jesenných outfitov, ktoré vás zavedú za vôňou dobrej praženej kávy, ktorú si vychutnáte s priateľmi. Tak, či onak trávite jesenné obdobie, vždy vás touto chvíľou môže sprevádzať dobrá, pohodová hudba, ktorá vám dotvorí tú správnu jesennú atmosféru. 

Aj tento rok som si pre vás pripravil pár hudobných inšpirácií na aktuálne ročné obdobie v našej rubrike Pohodová Hudba, ktoré vám obohatia váš jesenný playlist. Bohužiaľ, tento rok máme trochu netradičnú jeseň. Pretože nás opäť zasiahla pandemická vlna, ktorá nám ničí zdravie a aj samotnú ekonomiku. Preto dúfam, že toto celé obdobie čo najrýchlejšie skončí a samotné následky a škody budú čo najmenšie. Držme si palce a hlavne správajme sa zodpovedne a racionálne. Pretože zdravie máme iba jedno. No verím tomu, že napriek aktuálnej situácii si užijeme toto obdobie rovnako, ako predošlé roky, a to s dobrou pohodovou hudbou. 


Práve takúto hudbu nájdete v dnešnom článku, pretože vám odhalím mojich TOP 5 jesenných albumov, bez ktorých si neviem predstaviť jeseň. 

Prvý album dnešného článku nás zavedie do Kanady. Presnejšie do mesta Toronto odkiaľ pochádza talentovaný spevák Shawn Mendes, ktorý v roku 2018 vydal svoj 3. štúdiový album, ktorý pomenoval práve po sebe. Album je predovšetkým v popovom žánri, no nájdete tam prvky a mix pop rocku, blues a R&B, ktoré krásne do seba zapadajú. Album debutoval na prvom mieste v Kanade, čím sa stal tretím Mendesovým albumom číslo jeden v jeho domovskej krajine. Taktiež debutoval na vrchole amerického Billboard 200. Vďaka tomu sa interpret stal tretím najmladším umelcom, ktorý sa dostal na prvé miesto v rebríčku “najmenej trikrát.” Pesničky: “In My Blood”, “Nervous”, “Queen”, “Lost In Japan”, “Youth” sa stali najpočúvateľnejšími pesničkami z celého albumu a stali sa rádiovými hitmi. Album som vybral preto, lebo ho najviac počúvam práve pri tých chvíľkach, kedy som zababušený pod dekou, v ruke mám čaj, ktorý rozvoniava po celej izbe a atmosféru mi dopĺňajú zapálené sviečky a ukrutný dážď, ktorý vonku trieska o parapetu. Mimochodom, spevák Shawn Mendes pripravuje nový album “Wonder”, ktorý vydá ešte tento rok. 


Od moderného popu sa presunieme do jazzovej klasiky, ktorú nám predstaví jedna z najväčších hudobných hviezd 20. storočia Frank Sinatra. Mnohí z vás už vedia, že milujem jazz, ktorý predovšetkým najviac vyhľadávam práve počas jesene. Pretože tento žáner mám azda najviac spojený s týmto obdobím. Dcéra Franka Sinatru Tina pripravila zbierku svojich najobľúbenejších nahrávok pre deti i rodičov. Názov albumu “Baby Blue Eyes ... May The First Voice You Hear Be Mine” je predstavením Sinatrovho známeho pozdravu pre jeho publikum na konci vystúpení: „Nech sa dožiješ stovky a posledný hlas, ktorý počuješ, bude môj.“ Kompiláciu Tina predstavila ako prvú hudobnú knižnicu dieťaťa, starostlivo vybranú z piesní Franka, ktoré vyjadrujú lásku, súcit a sny pre deti na celom svete. Tento album si najviac púšťam pri varení a pečení, pretože mi dodáva peknú bodku pri mojom relaxe, kedy sa venujem kuchteniu dobrého pokrmu. 


Pri jazze ešte ostaneme. Pretože jesenný moment mi spríjemňuje aj album “Love” od kanadského speváka Michael Bublé. Album Love je štylizovaný ako emoji s červeným srdcom, taktiež je desiatym štúdiovým albumom a ôsmym hlavným štúdiovým albumom kanadsko-talianskeho speváka. Album zachytáva lásku k jeho synovi, ktorý prekonal rakovinu. Album “Love” obsahuje klasiku, ako: “When I Fall In Love”, “I Only Have Eyes For You”, “La Vie En Rose”, “My Funny Valentine”, “Such a Night”, “Help Me Make It Through The Night”, ktorá mi vždy vyčaruje jesennú atmosféru. Album som vybral preto, lebo obsahuje veľa lásky, ktorú by sme v momentálnej situácie mali patrične prejaviť a pomôcť ľudom, ktorí to potrebujú. 


Rag’n’Bone Man a jeho album z roku 2017 “Human” jednoznačne patrí do rebríčka TOP5 . Silný hlas strieda silné momenty, ktoré mi vždy dodajú po celom tele zimomriavky. Debutoval na prvom mieste v britskom albumovom rebríčku s tržbami 117 000, čo z neho urobilo najrýchlejšie predávaný debutový album mužského umelca v priebehu 20 rokov. Taktiež v roku 2017 získal cenu BBC Music Award za britský album roka a spevák bol nominovaný za umelca roka. Album obsahuje najznámejšie hity interpreta, ako sú: “Human”, “Skin”, “Love You Any Less”, “Grace”, ktoré mi vždy odpália hlasivky pri mojom vlastnom koncerte, ktorý prebieha počas toho, ako sa sprchujem.


Každý z nás má tie dni, chvíle, kedy v ňom prevláda negatívna nálada. Je to úplne normálny pocit, ktorým si prechádza každá jedna osoba. A občas aj takéto chvíle, nám prinesú pozitívny výsledok. Pri takýchto dňoch, chvíľach, si rád púšťam smutnú hudbu, ktorá ma pohltí do vlastnej bubliny, kde si upratujem svoje myšlienky a zároveň je to chvíľka, ktorá je venovaná mojim pocitom, myšlienkam a samému sebe. Azda najviac prevláda v mojom sad playliste album “Divinely Uninspired To a Hellish Extent” od škótskeho speváka Lewis Capaldi, ktorý obsahuje hudobné skvosty, ako: “Someone You Loved”, “Hold Me While You Wait”, “Before You Go”, “Bruises “, “Forever”, ktoré dominujú celému albumu. 

Tak toto bolo mojich top 5 albumov, ktoré som vám postupne predstavil, a ktoré ma sprevádzajú počas tohto jesenného obdobia. Dúfam, že ste sa aspoň trocha inšpirovali. Do komentára mi môžete dať vedieť váš najobľúbenejší album, ktorý vás sprevádza jeseňou. Nezabudnite si nájsť každý deň aspoň chvíľku času len pre seba, ktorý strávite vo svojej vlastnej bubline. 

Prajem vám veľa zdravia, trpezlivosti a pozitívnej nálady, ktorá vás bude sprevádzať každým jedným ťažkým dňom. 

Pekný jesenný deň. LUKEY

Moje sociálne siete: 

Predošlý článok:

Shawn Mendes články: 

Frank Sinatra článok: 

Michael Bublé články: 

Rag’n’Bone Man článok: 

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments