Recenzia na album Better Like This (BLT) - Emma Drobná

By LukeyLB - októbra 04, 2020


Veľká kopa kvalitnej hudby ukrytá v sendviči.




Talentovaná slovenská speváčka Emma Drobná vydala svoj druhý štúdiový album “ Better Like This”(BLT), ktorý prirovnáva k svojmu obľúbenému sendviču.

Víťazka štvrtej série slovenskej hudobnej a televíznej súťaže Česko-Slovenská SuperStar (2015) - Emma Drobná. V tejto show predviedla fantastický hudobný výkon. Dodnes od nej milujem interpretáciu pesničky “Čerešne”, pôvodne od Hany Hegerovej, ktorú Emma zaspievala famózne. No okrem tejto skladby speváčka právom potvrdila svoje víťazstvo cover pesničkami: Toxic - Britney Spears, Feeling Good - Nina Simone, Pokoj v duši - Jana Kirschner, Your Song - Ellie Goulding a iné, z ktorých vznikol album “Emma Drobná”.

V roku 2017 speváčka vydala svoj prvý štúdiový album “You Should Know”, na ktorom nájdete jej najznámejšie songy: “On My Own”, “Smile”, “Words”… Moja najobľúbenejšia pesnička albumu je “Try”. Soundtrack k filmu “Dôverný nepriateľ”, ktorý si jednoznačne musíte pozrieť. 



Máme rok 2020 a s ním aj nový album “ Better Like This”, ktorý vznikal v priebehu posledných dvoch rokov. Na albume spolupracoval osvedčený produkčný tím: Adrian Líška, Peter Graus a Tomáš Zubák. Emma o albume hovorí: „Lepšie je to takto, mám pocit, že nový album ma vystihuje omnoho viac ako osobu aj ako speváčku, lebo všetko v mojom súčasnom živote je lepšie ako kedykoľvek predtým…” Album by som definoval ako moderný Pop, ktorý obsahuje pocity, myšlienky a samotné príbehy speváčky. 

Samotný názov albumu a skratka “BLT” označuje známy sendvič, ktorý samotná interpretka zbožňuje. Emma hovorí: A skratka “BLT” označuje známy sendvič, ktorému tiež neodolám. Spojiť to s titulom môjho druhého albumu mi pripadalo originálne a vtipné“. Čo jednoznačne musím sám potvrdiť. Okrem názvu a samotného štýlu, príbehu, propagácie si myslím, že najhlavnejším odlíšením je samotná tvorba. Pretože pesničky, ako: “Between Us”, “Demons”, “Stratím sa ti ráno”, “Yeah Baby! (F*ck With Me)”, “I’ll Be Alright”….mi prídu v slovenskej a českej hudobnej tvorbe bezkonkurenčné. Jednoznačne patria na zahraničnú hudobnú scénu, nejednej svetovo uznávanej hudobnej hviezde. 



Pesnička “Stratím sa ti ráno” je jediný song na albume so slovenským textom. Je v spolupráci so slovenským raperom Separom. Úprimne vám poviem, že slovenskú a českú rapovú scénu moc nevyhľadávam. Povedzme, že nie som s týmto štýlom kompatibilný…. No pri tejto pesničke mi to absolútne nevadí. Je rytmická a dostane sa vám príjemne pod kožu. 

Yeah Baby! (F*ck With Me)”, ako “haallloooo”…. toto je presne vec, ktorú si rád vypočujem milión krát. Preto sa nečudujem, že je to najviac hraná pesnička v slovenských rádiách. Nadčasová hudobná pecka, ktorá len tak rýchlo neomrzí. Presne takýto štýl hudby, tvorby sa hodí interpretke azda najviac. Preto pesničku vyberám, ako celkového favorita albumu “BLT”. Nečudoval by som sa, keby táto vec získala prestížne ocenenia v iných krajinách. Dokonca by som povedal aj na nomináciu ceny Grammy. 

“Better Like This” je najobľúbenejšia pesnička samotnej speváčky Emmy Drobnej z celého albumu. Skladba sprevádzaná klavírom a inými hudobnými nástrojmi, s krásnym hlasom interpretky, ktorá predviedla svoje hlasové kvality v refréne. 



Album mi poslali na recenziu kníhkupectvo Panta Rhei, za čo im veľmi pekne ďakujem. Link, kde si môžete zakúpiť album, nájdete pod článkom, taktiež ich soc. siete. 

Moje záverečné hodnotenie: 

Predpokladám, že je to veľmi jasné z celej recenzie. Album je hudobná pecka, ktorou sa môže inšpirovať mnoho slovenských a českých interpretov. Jednoznačne album odporúčam a oplatí sa ho minimálne si celý vypočuť. Jediná vec, ktorá sa mi na albume nepáči sú zvolené topánky na titulnej fotke albumu, ktoré sú “kozmický nonsens”. 

Emma, prajem Ti presne toto šťastie a radosť, ktoré aktuálne prežívaš. Pretože sa to v pozitívnom zmysle odzrkadľuje na Tvojej jedinečnej tvorbe. A dúfam, že sa Tvoja tvorba dostane do sveta a jedného dňa budem počuť duet s Justinom Bieberom! 

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments