KORONA ASK

By LukeyLB - apríla 08, 2020


Korona útočí aj tu na blogu.  


Situácia na Slovensku sa za posledné dni radikálne nezmenila, ak nepočítam počet nakazených ľudí, ktorý sa rapídne zvýšil. Nesmierne ma to mrzí a predpokladám, že väčšina z vás trávi čas zodpovedne doma. Určite poznáte ten moment, kedy máte toľko veľa povinností a úloh, že sa vám samotnému do toho nechce. Presne taký problém mám momentálne ja. Okrem každodenných úloh do školy a písania záverečnej práce, som sa rozhodol vytvoriť vám článok v podobe vašich otázok, ktoré ste mi poslali na Instagram. Mimochodom, ak ma stále nesledujete na Instagrame, tak link nájdete pod článkom. 

Dnešný článok bude tematický k aktuálnej situácii a doplní pár otázok ohľadom hudby. Je to 10 náhodných otázok, ktoré som vybral, a z ktorých sa snáď opäť niečo nové o mne dozviete. Svoje miesto na posteli mám, má na nej priestor aj šálka čerstvej kávy a v pozadí mi hrá album “Born this Way” - Lady Gaga, ktorý ma nikdy nedokáže omrzieť. Myslím si, že som pripravený na vaše otázky a môžem isť na to:


Prvá najčastejšie otázka bola: Ako sa mám a zdravenie. Takže, všetkých vás zdravím "AHOJTE" a mám sa podľa možností dobre. 

1. Tvoj názor a vyjadrenie sa ku korone ? 

Môj názor na korona vírus je taký, že je to jedno hovädo hnusné, že sa nehanbí, NO! A čo sa týka aktuálnej situácie, tak prvoradé je zachovať pokoj a nešíriť paniku. Treba byť zodpovedný a robiť opatrenia, ktoré sa majú, proste musíme celú ťažkú situáciu vydržať a myslieť pozitívne. Nebudem tajiť, tiež mi nie je všetko jedno, a taktiež ma chytá úzkosť a panika, ale robím všetko preto, aby som sa upokojil a nezaoberal sa tým až príliš. Myslím, že aj média to celé tak nafukujú a vytvárajú z toho bublinu, a to človeka privádza do nepokoja. Preto treba sledovať len overené zdroje a čítať, pozerať, len podstatu a neriešiť to stále a do detailov. Nerobí to dobre psychike, radšej sa vzdelávajte v iných oblastiach, ktoré vás zaujímajú, tie sledujte a čítajte pravidelne. Obohatíte tak nielen svoju slovnú zásobu, ale aj svoje znalosti a manuálne zručnosti. 

2. Ako tráviš momentálne tieto dni ? Tvoja denná rutina ?

Dal som si pravidlo, ktoré sa snažím dodržiavať. Okrem toho, že nemám stále žrať od nudy, tak sa snažím neležať počas dňa. Snažím sa naplánovať si svoj deň tak, že si budem moc ľahnúť až večer do postele. Dal som si pravidlo. Aj teraz sedím na posteli a píšem vám článok. Ale to je iné, keďže ešte nemám v izbe stôl, na ktorom sa už pracuje. No späť k otázke, zvyčajne vstávam každé ráno pred 8mou, dosť často aj skôr, pretože Tobby chce ísť vonku a v prvom rade jesť. Samozrejme potom nastane tá každodenná klasika, ako ranná hygiena a raňajky. Potom idem hodinu cvičiť. Snažím sa cvičiť 4-5 krát do týždňa. Po cvičení ma čaká upratovanie izby, kedy nájdem všade chlpy po psovi, ktorých je nespočetné množstvo. Po uprataní ma vždy čaká vyhradený čas na učenie a úlohy, ktoré mi posielajú zo školy. Prichádza obed a potom dlhá prechádzka s Tobbym do lesa a na pole. Skrátka do prírody, kde nie je enormný výskyt ľudí. A do večera si buď pozriem nejaký film, správy, videá alebo si prečítam pár strán z knihy, hrám nejakú hru a k tomu ľahká večera v podobe zeleniny, a potom bohapustý spánok. A opäť ďalší deň. Samozrejme počas toho nonstop na sociálnych sieťach, za čo sa veľmi hanbím a uvedomujem si, že je to strata času a zbytočné, ale aj tam vždy človek nájde mnoho inšpirácií, ktoré vám zlepšia náladu a vyplnia čas. Ale nepovažujem moje dni za nejaké jedinečné, zaujímavé a inšpiratívne, také bežné, nie neobvyklé. 

3. Ktorý album ťa aktuálne zaujal?

Momentálne moje uši dosť často počúvajú albumy After Hours - The Weeknd, Treat Myself + More - Meghan Trainor, Future Nostalgia - Dua Lipa. A samozrejme k tomu album Rare - Selena Gomez, pesničky od Kylie Minogue, Lady Gagy, Ava Max ….

4. Čítaš knihy? Ak áno, tak akú máš práve rozčítanú? 

Úprimne vám poviem, že ja a kniha to dokopy nejde, za čo sa veľmi hanbím, ale teraz, keď je čas, snažím sa aspoň trocha čítať. Rozčítané mám “Cisár” od Ryszarda Kapuścińskiho, ktorý prekladali vydavateľstvo Absynt, a čo som nedávno dočítal je kniha Nory Mojsejovej, ktorá bola náhodou super.


5. Poraď, ako si doma počas koróny neliezť na nervy? 

Tak na túto otázku neviem odpovedať, pretože sám to neviem Ale ak niekto viete, tak môžete dať vedieť dole do komentára a začnem to tiež aplikovať. Neviem, skúste nebyť nonstop stále spolu, striedajte sa do obchodu, na prechádzky a možno pomôže rada. Keď vás niekto nahnevá a idete po ňom naziapať, skúste si v hlave povedať rýchlo 3 veci, ktoré si na ňom, nej, vážite, a ktoré na tom danom človeku, osobe, máte radi. A treba pozitívnejší prístup, nehovoriť čo mi korona zobrala a nedala, ale čo mi dala. Viac času s rodinou, čas na vzdelávanie, čas si sadnúť a všetko si prebrať. Pozastaviť sa nad svojím životom. Skrátka niečo pozitívne si hovoriť každý deň. 

6. Tvoj názor na opatrenia, ktoré vydala vláda. 

Súhlasím s nimi, ak majú pomôcť situácii, aby sa nešíril ďalej vírus a nenakazil viac a viac ľudí. A myslím si, že radšej prehnať a siliť opatrenia, ako byť ľahostajní a dopadnúť nešťastne ako Taliansko. Dali sme naše hlasy novej vláde, tak by sme im mali dôverovať a akceptovať to, čo naradia, pretože my sme si ich zvolili a dali im dôveru, ktorá je už na nich, či ju zneužijú a znehodnotia. Čo sa týka opatrení na koronu musím ich pochváliť. Boli pohotoví a hneď konali, robia čo je v ich silách. 

7. Album, ktorý ťa napriek veľkému očakávaniu sklamal?

Bohužiaľ, je to môj dosť obľúbený interpret Justin Bieber a jeho nový album “Changes”. No dnes som si ten album objednal , chcem mu dať ešte šancu, a verím tomu, že svoje postavenie a rozhodnutie k albumu pozitívne zmením. To sa však už dozviete v samostatnom článku v podobe recenzie. 

8. Čo ako prvé spravíš, keď skončí korona a karanténa ?

Tak ako prvoradé, pôjdem do Varína a konečne uvidím môjho anjelika Helku, ktorá mi moc chýba, hlavne jej ekonomické znalosti v oblasti nového produktu, a potom pôjdem s mojím druhým anjelikom Linduškou do našej kaviarne, dať si naše obľúbené presso a decentne, no na plnú hubu, ohovárať ľudí. 

9.Podporuješ v momentálnej situácií slovenské firmy, obchody, výrobky a spoločnosti?

Fantastická otázka! Aj pred koronou a ekonomickou krízou sme sa doma snažili vždy kupovať slovenské výrobky, aby sme podporili rast predaja slovenských potravín na pultoch. A čo sa týka súčasnosti, tak som si objednal pár albumov noviniek, ktoré očakávajte na blogu. Myslím si, že aj včera som nechal veľkú čiastku u veterinára, takže aj tam bola veľká finančná podpora z mojej strany. A určite podporím moju obľúbenú kaviareň, keď bude opäť v prevádzke po tomto šialenstve a samozrejme budem sa snažiť naďalej aspoň trocha podporovať naše slovenské značky. Preto chcem aj vás všetkých poprosiť, ak máte radi nejakú spoločnosť, produkt, obchod, kaviareň, reštauráciu a iné, pokúste sa ich podporiť a dať im šancu ďalej pokračovať vo svojich snoch a práci.

10. Akú hudbu zvoliť pri cvičení ?

A touto hudobnou otázkou to aj celé zakončime. O hudbe, ktorú počúvam, som sa trocha už vyjadril v článku “Ako zabiť hudbou nudu." Nalinkujem vám ho pod článok, pre menšiu inšpiráciu, ale plánujem separátny článok, pretože vás to mnohých zaujíma a predovšetkým chcete inšpiráciu ako doplniť vaše playlisty. 

Tak toto bolo 10 náhodných otázok od vás, na ktoré som sa snažil čo najstručnejšie a najkratšie odpovedať. Aj keď, ako pozerám, tak moc mi to nevyšlo. No nevadí, nabudúce sa budem snažiť podať odpoveď čo najkratšie a nevykecávať sa, ako je to v mojom prípade dosť bežné. Ešte mi ostalo dosť otázok, tak ak by ste chceli pokračovanie, tak mi dajte vedieť prostredníctvom počtu sledovanosti článku. Ja vám prajem veľa zdravia, pozitívnej a dobrej nálady a nezabudnite sa správať zodpovedne a adekvátne k danej situácii. 

Krásny slnečný deň, plnej dobrej hudby a nálady. LUKEY

Môj Instagram, FB stránka:

Predchádzajúce recenzie a články: 

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments