Recenzia na album Norman Fucking Rockwell - Lana Del Rey

By LukeyLB - apríla 05, 2020

Interpretka, ktorá ma nikdy svojou tvorbou príliš neoslovila.

Určite veľa z vás si kladie otázku, prečo som zvolil interpretku, ktorej tvorba ma nikdy neoslovila. Mám jednoduchú a jasnú odpoveď, pretože som chcel dať albumu a samotnej interpretke veľkú šancu a nádej. Lebo samotný album “Norman Fucking Rockwell” bol dostatočne úspešný na to, aby som si ho celý prešiel a zhodnotil. A taktiež mi prišlo pár správ na Instagram, aby som sa k albumu “NFE!” vyjadril. Čo mi pripomína, že ak ma nesledujete na instagrame, tak link nájdete pod článkom. Snažím sa tam každý deň pridávať nielen inšpiráciu na hudbu, ale aj môj bežný deň, hlavne teraz, keď je momentálna situácia takáto.

Áno, dnešný článok bude venovaný speváčke Lane Del Rey, ktorá, bohužiaľ, ma nikdy príliš „nebrala“.

Lana Del Rey je americká speváčka, skladateľka a hudobná producentka. Azda najznámejším je jej štýl hudby, ktorý je špecificky, zriedkavý, priam jedinečný. Tento štýl hudobného prevedenia by som definoval, ako filmovú tematiku tragickej lásky. Je jej pomyselným “znakom”, ktorým sa prezentuje. Čo mi príde ako fantastický nápad. Je to dobrá forma oddelenia sa od nespočetného množstva popových speváčok. No čo mne na jej tvorbe vadí, je tá až moc prerastená melanchólia, ktorú proste nedokážem vystáť. Bolo jej dosť počas 50-tych a 60-tych rokov, kedy to fičalo. Ale ako tvrdím, jej hudobný štýl, ktorý je fakt pôvabný, je ako základ fantastický a jedinečný. Debutový singel “Video Games” z roku 2011 sa stal počiatkom jej hudobnej kariéry. Čomu rozumiem, pretože sa odlíšila od ostatných popových speváčok, a tak priniesla niečo odlišné, novšie a zaujímavejšie. A to sa okamžite chytilo, pretože ľudia boli nasýtení rovnakým štýlom známeho popu, ktorý stále funguje.

Nech však nie je len úplná negativita na tento album, tak musím uznať, že pesnička "Summertime Sadness" z albumu “Born to Die” je špičková vec, ktorá mi nevadí a akceptujem ju, keď niekde hrá. Taktiež súhlasím, že si za tento song zaslúžila cenu Grammy. Páči sa mi aj jej pasáž z pesničky “Don't Call Me Angel“ v spolupráci Arianou Grande a Miley Cyrus k filmu “Charlieho anjeli”, ktorú žeriem, že úplne. Samotný film tiež nie je na zahodenie.

K albumu “NFE!”. Teraz ma nezabite, ale ja fakt neviem pochopiť, čo na ňom všetci videli. Nechal som tomu čas. Celé som si to nechal prejsť hlavou, preto aj samotná recenzia vychádza neskôr. Proste nie, očividne mi nie je súdené spojenie s touto interpretkou. Úprimne, snažím sa byť pozitívny a nájsť niečo na tomto albume. Niečo, čo by sa mi páčilo, ale proste nie, nič. Dokonca ani samotný obal. Bohužiaľ nie.

Pokračujeme ďalej, album vyšiel v lete minulého roka. No na samotnej hudbe Lana pracovala už od leta 2017. Mala teda dostatok času na poskladanie a vyšperkovanie celého albumu. To zase musím pochváliť, pretože si dala dostatočný čas na jeho tvorbu. Neurobila to, čo poniektorí, zbúchanie albumu a tvorby za krátky čas, len aby niečo vydali. V poradí je to šiesty album Lany a ani jeden ma bohužiaľ neoslovil. Samotný album by som definoval ako súhrn balád, ktoré prešli menším nádychom rocku. Menším preto, lebo v hudbe dominuje aj klavír, ktorý vytvára atmosféru balád. Ďalšia novinka a zmena tvorby speváčky. Zanechala si však v pesničkách aj svoj špecifický štýl, ktorý ju vystihuje.

Pesničky "Mariners Apartment Complex“ a „Venice Bitch“ boli vydané v roku 2018. Tieto dve veci mi prídu ako dominanty celého albumu. Sú presným vystihnutím témy “rocková balada” .

Doin 'Time mi príde azda najviac počúvateľná pesnička z celého albumu. Okrem špecifického “filmového klipu” si zachovala Lana podstatu vlastných začiatkov, ktorá sa mi páči a nie je v nej pridaná tá prílišná ostrosť melanchólie, ako pri ostatných skladbách. No stále to nie je výhra, ani môj favorit.

Album mi zaslalo vydavateľstvo Universal Music SK, za čo im veľmi pekne ďakujem. Ich Instagram nájdete pod článkom.

Myslím si, že viac nebudem kydať na album a vytvárať negativizmus v situácii, kedy je jej dosť. Očividne je z celého článku moje celkové hodnotenie jasné. Ale aspoň na záver poviem, že jej staršie veci, ako: Young and Beautiful, Born To Die, Love, Blue Jeans sú omnoho počúvateľnejšie ako samotný album “NFE!”. Som zvedavý, aký máte vy názor na tento album. Budem rád, keď mi do komentára dáte vedieť. Snáď jedného dňa zmením názor a presvedčí ma nejaká pesnička o opaku. No nič, idem si ja urobiť lepšiu náladu s albumom After Hours od The Weeknd, ktorý je dobrý, ale to už možno v inej recenzii.

Krásny slnečný deň. LUKEY

Instagram UM.SK:

Predošlé články: