Recenzia na BOX - Horkýže Slíže

By LukeyLB - augusta 18, 2019


Retrospektívny návrat do môjho detstva. 


Legendárna slovenská skupina Horkýže Slíže vydala minulý rok svoj nostalgický box, ktorý obsahuje úplne prvé štyri nahrávky skupiny. Hudobný box obsahuje tri oficiálne prvé albumy a jednu demo verziu albumu, ktorá vyšla na kazete v počte len 500 kusov a okamžite sa vypredala.

Tento nostalgický kúsok mi pripomenul moje detstvo, kedy môj starší brat a strýko počúvali skupinu nonstop. 

Nielen začiatky tvorby obsahuje tento box, ale aj staré raritné fotografie bandy okolo Kuka. Pri rozhovore skupina povedala, že zháňali fotografie od svojich známych, pretože chceli pridať také, ktoré nikde nenájdete. Chceli posunúť celý album k spomienkam na ich začiatky.


Musím uznať, že sa mi celá idea páči. Pripomenúť si nielen „slížovské“ časy dávno minulé, ale aj dobu, kedy mobilne telefóny nemali toľko funkcií ako dnes a internet bol ešte v plienkach. Mne asi najviac utkvela v pamäti práve kazeta, ktorú som netrpezlivo pretáčal na úplný začiatok, aby som si vypočul odznova pesničku, album.

V boxe sa nachádzajú albumy, ako sú: Prvý Slíž, V rámci Oného, Vo Štvorici po Opici a Ja Chaču Tebja. Nahrávky zachytávajú eufóriu k hudbe, ktorá v skupine prevládala počas 90-tych rokov a určite aj naďalej pretrváva. Na ich oficiálnej stránke sa stále môžete informovať o ich koncertovaní a turné. 

Albumy vás prenesú do 90-tych rokov, pretože skladby obsahujú pôvodné zvuky a atmosféru doby, kedy skupina práve prerážala v hudobnom priemysle.

Stačilo sa mi len pozrieť na zoznam piesní, ktoré sú súčasťou boxu a hneď mi zrak padol na: Matelko, Horkýže slíže, osemnásť, Maštaľ, Vlak a mnoho iných chronicky známych skladieb. 


Mojím najväčším favoritom je Malá Žužu, ktorá mi vždy ako prvá príde na um, keď sa povie Horkýže Slíže.

Budem rád, ak mi do komentára napíšete tú vašu „naj“ pesničku skupiny. A čo hlavne chcem? Aby ste sa teraz zastavili v čítaní a retrospektívne sa presunuli do vašej minulosti. Spomeňte si na všetky pekné chvíle, ktoré ste prežili. Pretože dnešný článok nie je len bežnou hudobnou recenziou, ale aj spomínaním na pozitívnu minulosť, ktorá vám vyčarí úsmev na tvári. 

Box som dostal od spoločnosti Panta Rhei, ktorá nás všetkých takto krásne prinútila zaspomínať si na našu minulosť. Veľmi pekne im ďakujem. Link, kde si môžete zakúpiť tento box nájdete ako vždy pod článkom, a taktiež ich instagram. 

Moje záverečné hodnotenie:
Myslím si, že nie je viac čo rozpisovať a rozoberať. Album odporúčam osobám, ktoré poznajú tvorbu skupiny od úplných začiatkov. Myslím si, že by to bol krásny a jedinečný darček nielen pre fanúšika, ale aj zberateľa albumov. 

Krásny deň, plný pozitívnej nálady. LUKEY

Kde si môžete box zakúpiť:

Panta Rhei Instagram:

Môj Instagram:

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments