Recenzia na album Live In Buenos Aires - Coldplay

By LukeyLB - februára 24, 2019


Koncertný album, ktorý je považovaný za album 21. storočia ?


Album skupiny Coldplay je záznamom koncertu v Buenos Aires Estadio Ciudad, ktorý sa uskutočnil v novembri 2017. Na tomto koncerte bolo neuveriteľných 53 000 ľudí. Fantastická atmosféra a nálada sprevádzali celým koncertom nielen fanúšikov a poslucháčov, ale aj samotnú skupinu, ktorá vytvorila neopísateľnú a jedinečnú show. Bola to posledná čarovná noc v treťom najväčšom turné všetkých čias skupiny Coldplay. 

Hlas fanúšikov bolo počuť po celej aréne. Padali texty najznámejších pesničiek Paradise, Hymn For The Weekend, Adventure Of a Lifetime a mnoho ďalších, ktoré sa niesli touto magickou a jedinečnou atmosférou. 


Toto bol hlavný dôvod, prečo sa Coldplay rozhodli vydať album Live In Buenos Aires. Úprimne vám poviem, že som bol zo začiatku veľmi skeptický. Pretože je to predsa nezvyčajné vydať koncertný live album bez obrazu, na ktorý sme všetci zvyknutí. Hneď som si povedal: “ aha, ako zistím reakciu fanúšikov, skupiny a samotnú atmosféru, keď to nie je videozáznam ?!”. Nevedel som si predstaviť hlavnú myšlienku celého albumu a tejto osudnej čarovnej noci.

Po vypočutí albumu moje predsudky ihneď pominuli. Je v ňom všetko, čo má byť a celý je tou atmosférou presiaknutý. V ten moment sa ma zmocnili zimomriavky a cítil som sa, ako keby som tam naozaj bol a užíval si koncert naplno. Absolútne mi nevadilo, že nemám obraz, stačilo zatvoriť oči, započúvať sa a hneď som bol v Buenos Aires.

Môžem vám garantovať, že album obsahuje všetky pocity, ktoré zaplavili Estadio Ciudad. Hneď po prvej skladbe, A Head Full Of Dreams, som zacítil to úžasné chvenie celého tela, ktoré dostávam vždy, keď sa mi zapáči nejaká úžasná hudobná produkcia. 

Album obsahuje všetky pesničky, ktoré sa spievali na turné a zároveň ich najznámejšie hity, ktoré boli na prvých miestach v rebríčkoch hitparád.


Hlavnou myšlienkou celého projektu bolo 20. výročie založenia skupiny, ktoré tento album symbolizuje. Vyšiel však aj dokument Coldplay, kde môžete nájsť všetky ich myšlienky, cesty, experimenty a aj spomínané turné a koncerty. 

Myslel som si, že je to ich prvý takto poňatý hudobný počin. Novinka, ktorou by upútali, a zároveň by obohatili svoju tvorbu a albumy. No zistil som, že je to ich už štvrtý live album. Dokonca Live In Buenos Aires je jediný, ktorý je oficiálne nezostrihaný a neupravený, takže tam počujete komunikáciu skupiny počas koncertu, ale bohužiaľ v španielčine. 

Na nezabudnuteľnom koncerte sa stala ešte jedna úžasná vec. Vyšla slávnostná pieseň Amor Argentina, ktorá bola špeciálne venovaná tomuto čarovnému večeru. 

Záverečné hodnotenie: ako som už na začiatku spomínal, nedával som tomuto albumu veľkú nádej. Myslel som si, že ostane zabudnutý v mojej zbierke. Po jeho vypočutí som názor rýchlo zmenil a jednoznačne tento live album odporúčam. Hlavne tým, ktorí radi počúvajú koncerty pri upratovaní, alebo hocijakej inej činnosti. 

Krásny a oddychový deň všetkým. LUKEY

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments