Say Something: Rozhovor so spevákom Tomášom Bezdedom

By LukeyLB - marca 17, 2021

Interpret skladá piesne o nenaplnenej láske.

Legenda Superstar, Tomáš Bezdeda, je späť na hudobnej scéne s novinkou “Ako sa máš”. Spevák plánuje koncom roka vydať svoj štvrtý štúdiový album, ktorý priblížil v dnešnom rozhovore “Say Something”.




Tomáš, rodák zo Žiliny, je známy vďaka účinkovaniu v prvej sérii Slovensko hľadá Superstar, v ktorej si vybojoval pekné 3. miesto. Počas nasledujúcich rokov po ukončení súťaže spevák vydal 3 štúdiové albumy, spolupracoval so skupinou AYA, moderoval hitparádu XXL, vyskúšal si herecké obsadenia a zúčastnil sa tanečnej súťaže „Let's dance“, v ktorej si vytancoval 3. miesto. 

Spevák na začiatku roka prekvapil krásnou baladou “Ako sa máš”, ktorá skrýva množstvo emócií a citov, ktoré u Tomáša prevládali k tajomnej žene, o ktorej nám prezradí v nasledujúcom rozhovore.

Máš vyštudovanú ekonomiku. Kedy prišiel ten zlomový moment a povedal si si, že toto asi nie je Tvoja cesta, chceš sa venovať hudbe, ktorá Ťa baví a jedného dňa bude živiť ? 

V podstate som sa už muzike venoval vtedy, ako som začal študovať vysokú školu. Bolo to presne jeden rok po TV show Slovensko hladá superstar. No a ten rok, čo som vlastne neštudoval, to bolo medzi tou superstar a vysokou školou, tak vtedy som chodil na angličtinu a robil som si kurz. Chcel som sa jednoducho naučiť lepšie po anglicky a vtedy to bola naozaj šialená doba, pretože som sa ani sekundu nezastavil. Veľa vystúpený a točil som svoj prvý debutový album s Borisom Lettricom zo skupiny AYA a producentom bol Peter Bič. 

Už 15 rokov sa venuješ tvoreniu hudby. Poďme sa retrospektívne vrátiť na úplný začiatok Tvojho pôsobenia v hudobnom priemysle, kedy si ešte len začínal tvoriť hudbu. Akú radu by si dal svojmu mladšiemu ja, začínajúcemu a úspešnému hudobníkovi ? 

Veľa ludi si častokrát povzdychne a povie si, „keby som mal 30 alebo 20 a tento rozum“. Ono mal som len 19 rokov, keď som točil prvýalbum a naozaj je to veľmi mladý vek, aby človek písal nejaké silné skladby. Myslím s nejakou veľkou výpovednou hodnotou. Tie skladby naozaj “píše sam život”,a každý jeden deň, ktorý zazívame. No a v tej dobe, o čom inom, ako o láske sa dá spievať, aj keď ta láska podla mňa, vždy bude najkrajšia téma na svete. Tých rad, by bolo asi niekoľko, ale ja hovorím, netreba sa dívať čo bolo, ale čo bude. 

Čo bolo Tvojím najväčším “dole” počas pretrvávajúcej hudobnej kariéry? Ako to vnímaš s odstupom času? 

No najhoršie obdobie pre muzikanta, keď neprichádzajúcu nápady a človek nechce niečo vydať, len tak aby sa o ňom písalo. Nemôžem povedať, že by som mal nejaké veľké obdobie „dole“. Ja beriem život aký je, nečakám od neho nič, a čo príde, tak sa to snažím nejak prijať a teším sa z maličkosti. Možno som mal také hluché obdobie počas vysokej školy, kedy som tvoril menej, čo mi je odsť ľúto. Možno len spomeniem, že také tie zranenia, keď človeka postretnú. To bolo pre mňa psychicky ťažké obdobie, ci už operácia kolena, alebo problém s platničkou. Milujem šport, a to keď človek sa nemôže hýbať, je fakt veľmi tažké obdobie. 

A naopak, čo bolo zase Tvojím “hore”, ktoré Ťa motivovalo a robilo šťastným? 

Pre mňa bolo veľmi pekne obdobie, keď sme točili seriál „Uhorčík“. Boli tam skveli lúdia a kamaráti a naozaj to bolo také niečo nove pre mňa a aj obrovská skúsenosť. Myslím si, že život je krivka a stále ide raz hore a raz dole. Niečo ako akcie na WALL STREET :D. Ja sa teším, že som zdravý zatiaľ a môžem vykonávať svoje aktivity, čo ma veľmi teší. Zdravie je veľmi dôležite a prestane to byt klišé, keď človek zisti na vlastnej koži, aké to je keď ho nemá. Vtedy sa menia priority a vážime si ho viac. 

Hudbu si väčšinou tvoríš sám, kto/čo Ťa najviac inšpiruje pri skladaní a písaní piesní? 

Momentálne pracujem na ďalších skladbách a teším sa, ze som mohol vydať a nahrať skladbu „Ako sa máš“ aj počas obdobia a rôznych obmedzení, ktoré zazívame. Pracujem na tom albume a verím, že vyjde tento rok 2021.

Hlavnou témou dnešného rozhovoru je Tvoja nová balada “Ako sa máš”. Poslucháči a fanúšikovia ju môžu očakávať na novom albume, ktorý plánuješ vydať na konci roka 2021. 

O tejto skladbe si uviedol: “Občas sa nám v živote stáva, že nemôžeme mať všetko čo chceme a viac faktorov hrá proti nám ako s nami aj vtedy, ak ide o tak peknú vec akou je láska.” Ak tomu dobre rozumiem, pesnička je o nenaplnenej láske, ktorou si sám prešiel? 

Samozrejme,... je o láske, ktorá nevyšla, ale to je možno aj dobre, lebo dávam priestor novej a to môže potom vzniknúť ešte krajšia pesnička :). 

Mnohí interpreti tvoria hudbu o romantickej láske, ktorú prežívajú. Prečo si sa rozhodol spievať práve o nenaplnenej láske? 

Prišiel som jeden večer domov a naozaj som bol plný emócii, sklamaní a skratka takých tých pocitov, čo človek preživa, keď ho niečo trápi. Asi sme si tým prešli všetci, tak lúdia vedia o čom hovorím. Sadol som za klavír, začal som hrať a napadla ma tato melódia a hneď pri tom prve slova. Jednoducho som skúšal, ako keby som to hovoril tej danej osobe a išlo to. 

Tvoja predošlá tvorba sa skôr radila do štýlu rock, prečo zrazu taká zmena žánra? 

Lebo som to tak cítil a je dobre spievať o tom, čo prezývame, lebo to je úprimne a žiadny kalkul. Je to niečo čo som zažil a myslím, ze je to aj v tom texte a hudbe cítiť.  Je pravda, že tretí album „Bronzovy“ je fakt rockovejsi, viac gitarový, ale pre mňa je vždy dôležitá melodickosť v skladbe. Jednoducho mam rad, keď skladba ma melódiu, niekam rastie a ci je tam viac gitár, alebo klavíru,...to už záleží od danej skladby, aký aranž sa jej hodí, a čo tam môže pekne „zaznieť“. Najlepšie je, keď skladba znie dobre už len o samotnej gitare.

Pesnička a videoklip sú už nejaký ten čas vonku, aké máš z nich pocity? Zmenil by si niečo ? 

Mam obrovskú radosť a nič by som na tom nemenil. Občas sa mi stane, že mi povie niekto, to urob tak a to tak a ja im vždy poviem, ak to tak urobím, už to nebudem ja. Aj keď som tvrdohlavý, dám si vždy poradiť samozrejme, keď je aj kritika oprávnená a ma nepriestrelné argumenty. 

Text si písal počas hrania na klavíri. Ako dlho Ti trvalo skomponovať túto baladu? Opíšeš nám emócie, pocity, ktoré Ťa sprevádzali pri tvorení tejto pesničky? Zaspomínal si si aj na pekné chvíle, momenty spoločne strávené s touto „tajomnou“ ženou? 

Ta skladba je venovaná jednej žene, ale to už je za mnou a nechcem sa k tomu nejak vyjadrovať, lebo už by to skratka nemalo svoje čaro a nejaké veci si nechám aj pre seba :). 

Okrem klavíra, na ktorý si sa učil hrať dva roky, vieš hrať výborne aj na gitare. Zachytíme v novej tvorbe aj túto Tvoju schopnosť? 

Určite áno a väčšinu svojej tvorby skladám na gitare a asi len možno 2 skladby som zložil na klavíri. Či už akustická gitara, alebo elektrická gitara tam bude určite počuť. V podstate na gitaru hrám asi tak 21 rokov a stále sa mam čo učit, ale veľmi ma to baví. 

Na konci tohto roka plánuješ vydať svoj štvrtý štúdiový album. Uviedol si: "Najkrajšie piesne píšu dennodenné zážitky a čím sú silnejšie, tým sa ľahšie píšu skladby inšpirované nimi." Bude celý album inšpirovaný osobnými skúsenosťami, príbehmi ? 

Chcem dávať do toho co najviac a nie zase sa príliš snažiť, lebo potom tie skladby už nie sú o tých prvotných pocitoch a emóciách, ale už to robí človek ako stroj. Ja si myslím, že to sa ani nedá nejak opisovať, ako skladať tie skladby, jednoducho treba veľa hrať, skúšať a písať texty
o tom čo sme zažili, čo zažívame, alebo čo by sme zažiť chceli.

Priblížiš čitateľom bližšie nový album? Čo môžu očakávať? Bude to hudobná tvorba Tomáša Bezdedu, na akú sme zvyknutí? Alebo to bude nečakaný nový experiment ? 

Ak to cele zhrniem, tak môžem povedať aj to, že tam možno ešte aj pribudne anglická skladba (jednu už mam „Let me know“) aj keď je pre mňa priorita slovenčina. Vidím to aj na koncertoch, aj keď občas zahráme nejaký svetový hit, lúdia len pozerajú aj by si zaspievali, poznajú skladbu ale ten text nevedia a tak si ho nemôžu spievať. Skratka nepodceňujem slovákov, ale myslím si, že ak zaznie skladba aj z radia v angličtine, tak ten poslucháč nerozumie tomu textu hneď na prvé počutie, ale chce to oveľa viac času a musí si to aj pozrieť a vypočuť viac krát. Oproti tomu, keď zaznie slovenska skladba, tak hneď prvá veta a vie že o očom spieva a môže to zdvihnúť chĺpok na ruke :). 

Môžeme na novom albume očakávať aj hudobnú spoluprácu s inými interpretmi? 

Na novom albume sa autorsky podieľam sam, ale napríklad tam bude aj skladba „Kým ťa mám“, kde som ja napísal len text a preto som otvorený aj spolupráci a ak ma naozaj niečo oslovi a bude sa mi to dobre spievať a páčiť, nebránim sa nikdy spolupráci. Naopak si myslím, že to môže len pomôcť a osviežiť a priniesť aj trochu „iný“ vietor :)

Plánuješ po skončení korona situácie aj tour, koncerty s novým albumom po Slovensku? 

No ak sa to uvolní a bude možnosť koncertovať, nehovorím, že veľké tour, ale určite nejaké koncerty by som chcel ale priorita je terás album. 

Rýchle rozstreľujúce otázky a odpovede:

  • Preferuješ viac pesničky od Queen alebo Pink Floyd ? 
             Preferujem viac skladby podla momentálnej nálady, práve teraz to vidím 
             na QUEEN :) 
  • Na aký hudobný nastroj okrem gitary a klavíra by si chcel vedieť hrať ?
        Myslím, ze tieto dva nástroje mi úplne stačia, ale chcem sa trochu viac
        venovať aj tomu klavíru. Gitara je priorita samozrejme. 
  • Na koho koncerte si naposledy bol ? 
        QUEEN a Adam Lambert v Londýne v roku 2018. 
  • S kým by si si chcel zaspievať duet ? 
        Tak Freddie už asi nie, ale napríklad sa mi paci aj tvorba od Ed Sheeran,
        alebo s Pink. 
  • Keby si sa nevenoval hudbe, vrátil by si sa k ekonomike ? 
        Určite by ma bavilo niečo v oblasti marketingu, organizácie a tak... 

Na záver prezradím, že s Tomášom máme spoločné nielen rovnaké sídlisko, kde sme vyrastali, ale aj vyštudovanú rovnakú strednú školu. Chcem sa veľmi pekne poďakovať Tomášovi za ochotu a čas strávený nad otázkami do rozhovoru Say Something. Prajem Ti veľa úspechov a radosti, či už v tom hudobnom, alebo osobnom živote. Snáď sa niekedy vychytáme v našej rodnej Žiline a pôjdeme si spoločne sadnúť na kávu. 


Prajem vám všetkým pekný deň, plný dobrej hudby. LUKEY

Moje soc. siete:

Tomáš Bezdeta soc. siete:

Pesnička “Ako sa máš”:

Predchádzajúci rozhovor v rubrike Say Something:

Predošlí článok:

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments