Recenzia na album lp1 - Liam Payne

By LukeyLB - marca 24, 2020

Ísť vlastnou hudobnou cestou bola najlepšia voľba.

V dnešnom článku sa pozrieme na interpreta, ktorý patril do teraz už rozpadnutej skupiny. Respektíve, speváci skupiny sa rozhodli pozastaviť spoločnú hudobnú kariéru a ísť vlastnou cestou v podobe sólovej tvorby.

Reč je o spevákovi Liam Payne. Minulý rok vydal svoj debutový album “lp1”, ktorý si v dnešnej recenzii rozoberieme. No než začneme samotným albumom, tak si retrospektívne prejdime začiatky skupiny One Direction. Písal sa rok 2010, kedy sa všetci piati členovia neúspešne pokúsili sólovo dostať do finálových kôl The X Factor. No napriek tomu sa hosťujúcej porotkyni Nicole Scherzinger podarilo presadiť nápad na spojenie týchto piatich sólistov do jednej skupiny, a tak vznikla skupina 1D. Ich mentorom sa stal Simon Cowell. Počas pôsobenia predviedli neskutočné výkony, ale napokon skončili tretí, po finalistke Rebecce Fergusonovej a víťazovi Mattovi Cardleovi. Samotný Simon Cowell povedal, že toto je len začiatok skupiny 1D a mal pravdu. Pretože po TV súťaži vznikli najznámejšie hity, ako sú: What Makes you Beautiful, Story of my Life, Night Changes, Best Song Ever, Kiss you a ostatné…. Úprimne vám poviem, že ma nikdy táto skupina nechytila. Poznal som jednotlivé pesničky, pretože kolovali v rádiách, ale mojím “šialkom pravidelnej kávy” to veru nebolo.

Po aktuálnej pauze skupiny, ktorá stále prebieha, sa speváci rozhodli vykonávať sólovú tvorbu. Jednoznačne tvrdím, že to bol ich najlepší nápad, pretože pesničky, ktoré ako jednotlivci vydali, sú omnoho lepšie, zaujímavejšie a kvalitnejšie. A dnes vám to potvrdím albumom “lp1” od Liama Payne.

Liam Payne je 26 ročný, anglický, už sólový spevák, ktorý svoje šťastie už skúšal v X Factore UK v roku 2008, ako štrnásťročný. Prespieval sa až do „Judges' Houses“, odkiaľ ho vyradil hlavný porotca Simon Cowell, pretože sa mu nezdal vo veku 14 rokov dostatočne zrelý. Po začatí sólovej dráhy v roku 2017 Liam vydal svoj prvý singel s názvom "Strip that down", na ktorom hosťuje americký rapper Quavo a okamžite búral prvé priečky hudobných rebríčkov. Okrej tohto úspešného songu mi nedá nezmieniť projekt For You, v spolupráci britskej očarujúcej speváčky Rity Ora. Táto vec bola zároveň soundtrack k filmu Fifty Shades Freed. Oplatí sa však vypočuť aj ďalšiu jeho tvorbu, ako: Get Low, Bedroom Floor a iné….

Album “lp1” bol vydaný koncom roka 2019, štýl albumu by som prirovnal k českému interpretovi Mikolas Josef. No spev Liama je viac charizmatický. Album “lp1” by som definoval ako dynamický kus samotného speváka. Príde mi ale zbytočné vydať kvantum pesničiek na jednom albume, predsa len, niekedy “menej je viac”. Taktiež mi album príde nepravidelný, až tak narýchlo zbúchaný. Je vidno, že média tlačili na interpreta aby bol album rýchlo vonku. Aj preto mi príde priam nedokončený. Samozrejme album nie je na zahodenie, práve naopak. Obsahuje pár svetlých momentov, ktoré speváka vytiahnu vysoko v kariére.

Pesnička Stack It Up je prvým songom na albume. Musím uznať, že táto vec sa spevákovi podarila. Je to nadčasový kúsok, na ktorý sa len tak nezabudne. Pripomína mi štýl Justina Biebera. Tento song je spolupráci rapera A Boogie Wit Da Hoodie.

Song For You sa nachádza nielen na albume “lp1”, ale aj na albume “Phoenix” speváčky Rity Ora z roku 2018. Na album som robil samostatnú recenziu, tak vám nechám link pod článkom. Taktiež aj na článok soundtracku k filmu Fifty shades freed, ktorý taktiež nájdete na mojom blogu. Okrem toho, že táto vec bola celosvetový úspech, či už v podobe pesničky, a taktiež samotného filmu, tak aj mne pomotala hlavu natoľko, že ju vyberám ako celkového favorita albumu.

Live Forever by som definoval ako spomínanie na minulosť speváka, pred ktorou uteká. Ďalšia dobrá vec, ktorá vytŕča z albumu.

Tento album som dostal od vydavateľstva Universal Music SK, za čo im veľmi pekne ďakujem.

Myslím si, že album je príjemným odrazovým mostíkom speváka. Má pár svetlých momentov v podobe skladieb, ktoré sa mi páčia, ale ostatné ma, bohužiaľ, nevzali. No nemyslím si, že album je prepadák. Preto ho odporúčam len na menej ako polku. Budem rád, keď mi dáte vedieť, čo si o albume myslíte vy.

Krásny deň všetkým. LUKEY

Môj Instagram, FB stránka:

Universal Music SK Instagram: