Ako zabiť hudbou nudu.

By LukeyLB - marca 19, 2020


Ako zabiť hudbou nudu.

Momentálna situácia nie len na Slovensku, ale aj vo svete, nás prinútila vykonať radikálne opatrenia, ktoré nás ochránia, ak sa k tomu postavíme zodpovedne a s chladnou hlavou. Nebudem tajiť, taktiež som znepokojený zo situácie, ktorá nastala. Chytá ma úzkosť a panika, ktorá vznikla po vyhlásení krízového štábu. No myslím si, že sa k tomu potrebujeme racionálne a zodpovedne postaviť tak, aby sme to celé spoločne zvládli a nedopadli ako Taliansko. Preto aj tu apelujem, aby ste prijali opatrenia a používali nielen rúško, umývali si ruky, v obchodoch a verejnej doprave nosili rukavice, ale aj obmedzili výskyt vonku. 

Určite to vidíte a počujete z každej strany. Bohužiaľ, je to aktuálna vec, ktorá nás dosť zasiahne. Či už v hospodárskom a ekonomickom segmente, tak aj v zdravotnom a jednoznačne si myslím, že to netreba ignorovať. Zároveň si však myslím, že potrebujeme aspoň na pár minút vypnúť a prejsť na iné myšlienky a uniknúť z okolitého sveta. Preto som sa rozhodol, že vás chcem inšpirovať pomocou hudby a dodať vám pár tipov v oblasti hudby pri jednotlivých činnostiach, ktoré momentálne doma robíte. Síce hudba nás nevylieči, ani nezmení momentálnu situáciu, ktorá sa deje. Ale aspoň vás bude sprevádzať dňom. 


Rozdelil som to do pár kategórií, ktoré som odsledoval u seba, a ktoré aplikujem pravidelne. Prvou kategóriou je cvičenie. Pohyb a cvičenie sa konečne už nejakú tú dobu dostalo do mojej pravidelnej rutiny. Úprimne vám povie, že nie som milovník fitka, preto cvičím pravidelne doma. Nie som kvalifikovaný odborník, ktorý by vám odporúčal dané cviky na partie, ale myslím si, že na Instagrame nájdete mnoho inšpirácie. Čo vám môžem ja odporučiť a inšpirovať vás, je playlist, ktorý používam pri cvičení. Menšou pomôckou je intenzita pesničky, ktorá vás podvedome prinúti zrýchliť, či spomaliť. Preto na každé tipy cvikov sa hodí iný druh, žáner pesničiek. Čo najviac počúvam pri cvičení sú dídžeji: David Guetta, Major Lazer, Kygo, Martin Garrix, Skrillex, Calvin Harris, DJ Snake, Marshmello, DJ Tiësto, DJ Bobo, DJ Khaled, DJ Mairee, ktorých preferujem a rád si ich vypočujem nielen pri pohybe. 

Ďalšou kategóriou, žánrom sú Eurodance, ktoré vznikli v 90-tych rokoch. Takými najväčšími hitmi sú: 2 Unlimited - No Limit, Haddaway - What Is Love, Whigfield - Saturday Night, Vengaboys - Boom, Boom, Boom, Boom!!, Culture Beat - Mr.Vain, Technotronic - Pump Up The Jam, Dr Alban - It´s My Life, Corona - Baby Baby, Ice Mc - Think About The Way, MC Erik & Barbara - U Can't Stop a iné…. 


Neviem ako vy, ale mňa pri cvičení rozohní kvalitné Disco, Oldiens Music Party, Dance - 70s, 80s, 90s a Throwback Party, ktoré ma nakopnú okamžite. A veľa hudobných mixov jednotlivých interpretov a ich tvorba. 

Predposlednou podkapitolou hudobného balíčka na cvičenie je .... hmmm, ako by som to pomenoval, hudba pretkaná jemným erotickým podtónom. Do tejto kategórie by som zaradil interpretky: Britney Spears, Madonna a The Pussycat Dolls. Po ich pustení sa nedokážem ovládať a nepoznám samého seba. Čo mi pripomenulo novú žravú pecku “React” od The Pussycat Dolls, ktoré sa opätovne vrátili na hudobnú scénu. 

Poslednou inšpiráciou hudby k cvičeniu je žáner, ktorý si vždy zakážem. No nikdy sa nepočúvam a vždy to cvičenie odpálim do fázy, kedy nedokážem žiť a ležím “dead” na zemi. A tou je Latino hudba od Jennifer Lopez, Shakira, Luis Fonsi, Enrique Iglesias, Lele Pons. Čo mi pripomenulo fantastickú a jedinečnú show Super Bowl, kde JLo a Shakira predviedli latino bombu. 


Každý z nás pozná to nekonečne a ukrutné upratovanie, ktoré nás vždy počká a neujde. Ako poznám slovenský národ, určite upratuje a triedi celý dom a byt. Priznám sa, že aj u mňa je to na dennom poriadku. Pri tejto nezábavnej činnosti vám obzvlášť odporúčam hudbu, pretože vám to pôjde sviežejšie, veselšie a svižnejšie. Upratovanie vám podľa hudby rozdelím do dvoch skupín. 

Prvou skupinou sú albumy a interpreti, ktorých dokážete stále počúvať, nevadia vám a nebudete mať nutkanie odbiehať prepínať. Respektíve, takého interpreta, pri ktorom si poviete “ to už som vypočul celý album?” U mňa do tejto srdcovky patria : Lady Gaga aj s novou skladbou “Stupid Love”, ktorá okrem toho, že je dokonalá a bez chýb, odštartovala nový projekt v podobe albumu speváčky. Justin Bieber, ktorý taktiež vydal tohtoročný nový album. Kylie Minogue a Kygo, Shawn Mendes. Jednoznačne pribudli aj album Rare od Seleny Gomez, ktorý zbožňujem. 


Druhou skupinou, ktorú dosť často využívam, sú novinky v podobe albumov, ktoré si kvôli recenzii musím vypočuť. Prečo to takto aplikujem ? Prinútim sa vypočuť si celý album bez toho, aby som ho neustále prepínal, pretože nemám kedy pri tom, ako som zamestnaný upratovaním. Novinky, ktoré sa oplatia: Rare - Selena Gomez, Changes - Justin Bieber, Treat Myself - Meghan Tainor, Future Nostalgia - Dua Lipa, High Road - Kesha. 


Okrem manuálnej práce potrebujeme aj oddychovať a vypnúť hlavu. V tejto kategórii vám pomôže pohodová hudba. Prenesie vás do relaxu a pohody, ktoré by každý deň mal človek vykonať minimálne 20 minút. Čas len pre seba. Túto kategóriu som rozdelil do viacerých podkategórií a opäť som sa inšpiroval sám sebou. 

Prvou je čítanie kníh a časopisov. Dopredu sa musím pokarhať, že čítam veľmi málo kníh, čo ma veľmi mrzí a musím to radikálne zmeniť. Inšpirácie na knihy by asi u mňa boli veľmi úbohé, pretože u mňa to je jednoznačne Harry Potter. Ale časopis, ktorý som si teraz obľúbil a rád si prečítam jeho strany, je slovenský Forbes, ktorý má ako jeden z mála hlavu aj pätu. Podľa mňa jemná hudba v pozadí pri čítaní je neškodná vec, ktorá vám pomôže rozvíjať ešte viac predstavivosť a fantáziu. Tu vám jednoznačne odporúčam buď soundtracky k filmom, kde nie je spev, alebo typický “Coffee Jazz”, ktorý vás aj ukľudní. Taktiež vám dole nalinkujem pár príkladov.

Samostatná kategória je Jazz (džez), ktorý mi vždy dodá tú správnu eufóriu relaxu a okamžite ma prenesie mimo reality. Osobne sú mojou voľbou klasiky, ako sú: Frank Sinatra, Bing Crosby, Edith Piaf, Tony Bennett, Louis Armstrong, Ella Fitzgerald, Michael Bublé, Nat King Cole, Sammy Davis Jr., Amy Winehouse, Ray Charles, Nina Simone, Aretha Franklin a ostatní…. Im nikdy nedokážem odolať.


Poslednou podkategóriou je hudba, ktorú som pomenoval “depresívna hudba”. Do tejto kategórie u mňa patria interpreti: Lewis Capaldi, Adele, Ed Sheeran, Sia, Leona Lewis, John Legend, Emeli Sandé, Sam Smith, Claum Scott, Halsey, Billie Eillish a iní… Vždy mi vytvoria, takú “pomyselnú bublinu” v mojom živote, a taktiež nespočetne veľa otázok, na ktoré nedokážem nájsť odpoveď. Zvyčajne si tieto “sad playlist” a albumy púšťam počas dlhej prechádzky so psom v prírode, kde si okrem nekonečných otázok prejdem a vyčistím celú hlavu.

Tak toto bola taká menšia inšpirácia ako zabiť nudu hudbou. Dúfam, že som vás aspoň trocha inšpiroval, a taktiež preniesol myšlienkami inde. Pretože to bol hlavný účel celého článku. Budem rád, keď mi dáte do komentára vedieť, čo vy robíte doma, vaše aktivity, vašu momentálnu pesničku, ktorú si nonstop idete a či by ste chceli pokračovanie takéhoto typu článku. 

Okrem všetkej hudobnej seansy, ktorú som sa vám snažil dopriať, vás prosím a apelujem, aby ste boli zodpovední a neohrozovali svoj život ani život druhých, pretože zdravie máme iba jedno. Nikto vám ho nemá pravo vziať tak isto, ako vy nemáte právo zobrať ho druhým.

Krásny, hudobný a pozitívny deň. LUKEY 

Linky: 

Môj FB a Instagram:

Mix pesničky jednotlivých interpretov a ich tvorba:

Super Bowl show:

Jazz:

Jazz coffee:

Soundtrack:

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments