Hudba, ktorá ma sprevádza dňom.

By LukeyLB - marca 27, 2020



Hudba, ktorá ma sprevádza dňom. 

Minulotýždňový úspešný článok “Ako zabiť hudbou nudu” mal čarokrásne čísla sledovanosti, za ktoré vám všetkým nesmierne ďakujem <3. 

Situácia na Slovensku sa nezlepšila a čísla nakazených, bohužiaľ, stúpajú. Preto by sme mali naďalej zachovať pokoj a hlavne byť zodpovední a všetko riešiť chladnou hlavou. No než sa pustíme do samotného článku, tak by som sa chcel aj prostredníctvom neho poďakovať všetkým ľudom, či už sú to lekári, sestričky, sanitári, predavačky, predavači, autobusári, skrátka všetkým, ktorí musia pracovať v tejto ťažkej chvíli. Musia tak riskovať svoje jedno jediné zdravie. Veľká poklona a poďakovanie, musí to byť nielen fyzicky ale aj psychický náročné. Preto by sme ich mali podporiť tým, že ostaneme doma a budeme sa chovať zodpovedne. Taktiež veľká chvála patri samotnej vláde, ktorá sa snaží robiť tie najlepšie opatrenia, ktoré nás ochránia. Mali by sme ich striktne dodržiavať a vyčkať toto ťažké obdobie, ktoré nemá bohužiaľ konca. Treba však myslieť pozitívne a racionálne. 


Preto som sa rozhodol napísať pokračovanie článku a pomenoval som ho “Hudba, ktorá ma sprevádza dňom.” Hlavnou úlohou aj tohto článku bude inšpirovať vás všetkých k pusteniu si hudby a obohateniu vašich playlistov. Aspoň chvíľku príďme na iné myšlienky, keďže momentálna situácia si to vyslovene pýta. 

Opäť som sa snažil to celé upratať do kategórií, aby to bolo prehľadnejšie a snažil som sa to celé poňať v obraze samého seba, akoby to bol “môj deň.” 

Prvou kategóriou je “Good Morning”. Každé ráno si do pozadia púšťam hudbu, ktorá ma milo a prijemne prebudí do bežného dňa. Asi úplnou klasikou je pesnička I'm Coming Out od Diana Ross, ktorá mi pripomína krásne žiarivé slnko. Zvyčajne vždy zvolím hudbu, ktorá je pozitívne naladená, aby ma príjemne nakopla do ďalšieho dňa. Skrátka sú to albumy a pesničky, ktoré vám vyčarujú úsmev na tvári aj po tom, čo musíte isť do práce alebo školy. Jednoznačne tam patria skladby, ako: Just The Way You Are - Bruno Mars , Best Day Of My Life - American Authors, Shake It Off - Taylor Swift, Walking On Sunshine - Katrina & The Waves, Sugar - Maroon 5, September - Earth, Wind & Fire , CAN'T STOP THE FEELING! - Justin Timberlake, Cake By The Ocean - DNCE, Livin' La Vida Loca - Ricky Martin, You Spin Me Round - Dead Or Alive, Can't Get You Out Of My Head - Kylie Minogue a mnoho iných… Celkovo by som to nazval, ako “Happy albums”, síce vám to príde a znie ako úplne klišé, ale je to pravda a pomáha to mať lepší deň. 



Samozrejme má každý z nás deň, kedy vstaneme hore zadkom a všetko nám vadí a vytáča nás aj to, že niekto dýcha. Je to normálne, sme predsa ľudia, ktorým sa nálada mení nonstop. A to vám tvrdím ja, čo som znamenie rak, a tým sa počas dňa zmení nálada niekoľko násobne viac ako ostatným znameniam. Tam zaručene pomôžu len dva tipy, buď zvolíte podmazovú hudbu, ktorá nie je vtieravá a nemá spev, alebo si nepustíte nič a pôjdete namosúrený do práce a školy. 


Druhú kategóriu, by som pomenoval “ focus” - sústredenie sa pri pracovnej, alebo školskej činnosti. Než začneme rozoberať túto kategóriu, chcel by som apelovať na všetkých učiteľov, učiteľky, aby dovolili pri samostatnej práci používať deťom, študentom slúchadlá, aby si mohli púšťať hudbu. Myslím si, že hudba dopomôže k uzatvoreniu od reálneho sveta a žiak, študent, bude omnoho viac sústredený na danú úlohu. Nebude rušený okolitými hlasmi, pohybmi a úkonmi. Hudbu, pri ktorej sa sústredíme a dopomáha nám spríjemniť chvíľu pri práci a učení, by som zvolil opäť pokojnejšiu. Nie násilnú, takže žiadne hity a obľúbené pesničky, interpreti, pretože sa vám dostane okamžite do povedomia a začnete ju intenzívne vnímať a spievať si ju. Zvolil by som work Jazz, work music, coffee jazz, skrátka niečo, čo vám dotvorí to hluché miesto v pozadí. Mnoho vytvorených playlistov nájdete na internete, pár linkov vám dám pod článkom.



Neviem ako vy ,ale ja milujem varenie. Je to moja veľká forma relaxu, ktorý rád aplikujem do svojej rutiny. Keďže už tretí mesiac intenzívne chudnem, snažím sa zdravšie stravovať. Tu je opačný príklad, ako ste mohli čítať v predošlej kategórii. Jednoznačne zvoľte vašu obľúbenú hudbu, interpretov, tanečnú hudbu, dynamicko - veselé pesničky, ktoré vám rozprúdia krv po celom tele. Pretože chceme, aby varenie bolo zábavné a veselé a úprimne, chceme sa nachytať ako tancujeme s varechou, ktorá pripomína mikrofón v ruke. Do tejto kategórie u mňa zapadajú interpreti, ako je: Kylie Minogue, Marina and the Diamonds, Elvis, BoneyM, Kesha, Years and Years, Pink, Modern Talking, Jennifer Lopez a mnoho iných. Taktiež super alternatívou sú koncerty interpretov, ktorých preferujete. Čo vám ja môžem odporúčať, sú koncerty Kylie Minigue, ktoré milujem. 

Tak, máme nevarené a naservírované na tanieri, mnohí z vás pri jedení preferujú ticho. No myslím si, že pri dobre zvolenej hudbe počas jedenia, sa vám nielen zlepšia a zintenzívnia sa chuťové poháriky a chuť do samotného jedla, ale taktiež vám to vyplní to trápne ticho, pretože pri jedle sa nepatrí rozprávať. Taktiež som to rozdelil do troch meničiek: raňajky, obed a večera. 

Raňajky - hovorí sa, že sú základom dňa, preto by sme ich mali zaradiť do našej rutiny pravidelne, pri akejkoľvek situácii. Neviem ako u vás, ale u mňa je hlavným základom všetkých raňajok káva, bez ktorej si neviem predstaviť môj deň. Tu by som hudbu rozdelil do ročných období.

Na jar sa nám krásne všetko prebúdza zo zimného spánku presne tak, ako sa my snažíme prebrať z krásnych snov. Na toto obdobie by som nesilil nič dynamické, dídžejské a akčné. Skôr by som zvolil niečo viac postupne sa rozvíjajúce. Napríklad interpreti ako: Ed Sheeran, The Weekend, Justin Bieber, Shawn Mendes, Adam Ďurica, Selena Gomez, Karmen Pál-Baláž, JessieJ, Kelly Clarkson, Ariana Grande, Liam Payne, Coldplay….. Skrátka niečo, čo vám počas toho, ako budete raňajkovať pripomenie váš krásny sen, ktorý sa vám sníval. 

Leto – krásny, slnečný a intenzívny úpek už od rána, kedy si okrem dobrej a čerstvo namletej kávy doprajem niečo studené v podobe smutička, citrónovej vody, alebo samotného ovocia, ako je aj osviežujúci melón. Tu asi nie je o čom. Jednoznačne letná svieža hudba, ktorá vás naplno osvieži. Mojimi favoritmi sú: Inna, BoneyM, Major Lazer, Jonas Blue, Dua Lipa, Abba- Mama Mia a samozrejme u mňa už známe latino

Myslím si, že o jeseni sa nemusíme ani baviť, keďže vám pravidelne počas tohto obdobia prinášam články v podobe rubriky Pohodová hudba, ktorú vám nalinkujem dole, aby ste sa mohli inšpirovať na albumy. 

A zima - jednoznačne a bez debaty vianočná hudba, ktorá vás naladí na vianočnú náladu, taktiež vám ju prinášam v rubrike Xmas Music. Aj tú vám nalinkujem dole pod článkom. 


Raňajky sme si krásne prešli a je čas na obed, ktorý môžete mať buď rodinný, kedy vám prídu na obed svokrovci a vy musíte ukázať, že ste majstri v kuchyni. Tam vám pomôže jedine najobľúbenejšia hudba svokry, ktorá vám zaistí aspoň jeden bezvýznamný plusový bod. Čo sa týka kamarátskeho obeda bez mínového poľa, odporúčal by som niečo ľahké, ideálne v melódii samotného trávenia. Dobrou voľbou sú buď interpreti z jarných raňajok, kde je ten priebeh postupný, alebo ak máte radi žáner rap, tak raperov. Samozrejme nie niečo ako je Eminem, aby vás mixér pri ňom nerozsekal. U mňa je favorit český raper Amco.

Večeru máme rôznu. Od rodinnej, pracovnej až po romantickú, ktorej sa chcem venovať asi najintenzívnejšie. Jednoznačne nezvoliť také to prvoplánové klišé, ako sú pesničky z Hriešneho tanca. Skôr by som s ňou chcel vyjadril situáciu. Ak to chcete celé ladiť do erotického podtónu, jednoznačne odporúčam soundtrack k filmu Fifty Shades Freed, ktorý má práve ten podtón erotiky, ktorý ja osobne považujem za prijateľný. Ak chcete zvoliť príjemnú a sladkú romantiku, tak tam by som zvolil akustické albumy, ktoré dodajú tú správnu atmosféru. Mojimi favoritmiEd Sheeran, Justin Bieber, Shawn Mendes. No verím tomu, že pri akomkoľvek hudobnom variante, ktorý zvolíte, očaríte svoju polovičku práve krásnym prekvapením, a to v podobe večere, ktorú sami pripravíte. 

Keďže sme to začali prebudením do pekného dňa, tak sa patrí aj to celé ukončiť “Good Night” pesničkami. Tu veľký pozor na výber samotnej skladby, alebo albumu, pretože vám môžu ovplyvniť kvalitu spánku a to, čo sa vám bude snívať. Každý sme unavený po ťažkom a náročnom dni, preto by som zvolil hudbu, ktorou sa budete myšlienkami vlniť na jednej úrovni. Hudba s nízkou frekvenciou, ktorá vás ponára do samotnej hladiny spánku. Pár linkov k inšpirácii dole pod článkom. 

Tak toto bolo ďalšie pokračovanie inšpirácie k pusteniu si hudby. Dúfam, že sa mi okrem inšpirácie podarilo aspoň na chvíľku vás priviesť na iné myšlienky v tejto ťažkej situácii. Nezabudnite sa správať ohľaduplne, zodpovedne a hlavu hore. Každá jedna zlá vec sa deje preto, aby mohla nastúpiť tá dobrá, pozitívna a veselá, ktorá zamaskuje a zatieni tú zlú. 

Krásny a pozitívny deň, plný dobrej hudby. LUKEY 

Linky: 

Môj Instagram, FB stránka:

Predošlí článok:

Work Music:

Pohodová hudba:

Xmas Music:

Good Night Music:

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments