Recenzia na album Kamikaze - Eminem

By LukeyLB - januára 27, 2019

Napraví si Eminem reputáciu u fanúšikov s minuloročným albumom Kamikaze? Po tom ako mu nevyšiel album Revival?

Neviem, či ste si to všimli, ale posledné mesiace v rapovom svete o ničom inom, ako o albume Kamikaze, nepočujem. Po slabšom projekte Revial sa Eminem rozhodol ísť doslova s kožou na trh a z ničoho nič vydal dlho utajovaný album. Čoraz väčšia časť fanúšikov prejavila pri jeho nedávnej tvorbe pomerne veľký skeptizmus a zlú odozvu, avšak 45 ročná rapová legenda sa s týmto názorom nestotožnila. Preto chce s čerstvou doskou napraviť svoje chyby. Podarí sa mu to? Podarí sa mu napraviť si povesť a získať späť dôveru fanúšikov?

Album obsahuje Eminemove názory, ktoré posúva svojím poslucháčom. Vyjadruje sa k stavu moderného rapu. A taktiež hovorí o jeho vzťahu s bývalými priateľmi a spolupracovníkmi. Nočné, neónové beaty sú spojené práve s Eminemovými komentármi o súčasnom rape. “Som už mimo vášho chápania, ste príliš hlúpi, aby ste to pochopili. Pretože ste mentálne retardovaní, ale predstierate ako nie, ste chytrí.” Myslím si, že Eminem ako kráľ repu, a zároveň veľká inšpirácia pre ostatných raperov, si toto môže dovoliť povedať. No mne to skôr príde len ako obľúbený typ vety, ktorá sa hodí do každej druhej rapovej skladby.

Lietadlo, ktoré sa nachádza na samotnom albume, je odkazom k úvodnému klipu padajúcich strojov z pesničky The Ringer. Musím uznať, že dizajn celého albumu sa mi veľmi páči. Príde mi originálny a zaujímavý, plus farba platne je úžasná.

Eminem si dal námahu vymenovať na Kamikaze všetkých ľudí, ktorí skritizovali predošlý album Revival. Snáď sa na jeho ďalší album dostanem aj ja :D .

Veľkou zaujímavosťou je, že samotný Eminem pridal aj kritiku. Skladba Track Paul obsahuje telefonický záznam, v ktorom Eminemovi dohovára manažér Paul Rosemberg. Reč je o tom, či je vôbec dobrý nápad vyjadrovať sa k toľkým témam a negatívnym ohlasom na jeho meno, tvorbu.

Skladba Fall je venovaná všetkým jeho spolupracovníkov, ako sú: Royce Da 5’9”, Joner Lucase, Jessieh Reyeze, ale najmä Justin Vernon. Príde mi, že má dobrý podmaz, no slabý text.

Osobne ma najviac ohúril „Normal“, normálna vec s potenciálom nosnej myšlienky celého albumu. Eminem rapuje story o tom, ako nejaká osoba menom Milo prenasleduje Eminemovu priateľku na ceste domov. Je to môj veľký favorit.

Moje záverečné hodnotenie: myslím si, že album je po zvukovej stránke výborný. Po textovej zasa dosť chabý. Keď to porovnám s jeho starou, kvalitnou a jedinečnou tvorbou, zdá sa mi, že sa Eminem pomaličky, ale isto, posúva do dôchodku a zostáva už len legendou. No musím uznať, že Kamikaze je omnoho lepšia vec, ako jeho starší projekt Rival. Bohužiaľ, album neodporúčam. Celý je postavený na negativite a hneve, ktorý prevláda v samotnom interpretovi a na názore, ktorý je absolútne nepodstatný. Pretože, buď si zoberiem z negatívnej kritiky ponaučenie a pokúsim sa to zlepšiť, potvrdiť, že sa mýlia, alebo ak je kritika smiešne úbohá a hlúpa, tak si z nej max spravím srandu a ignorujem ju. Chápem, že sa ťažko počúva a prijíma zlá kritika na niečo, čo človek dlho a intenzívne pripravoval. No aj tak bude najdôležitejšie to, či sa to bude páčiť ľudom, ktorých máme vo svojom okolí a vždy nám na nich bude záležať. Tí budú stále pyšní na našu odvedenú prácu.

Krásny deň všetkým, plný dobrej nálady. LUKEY