Recenzia na album Origins - Imagine Dragons

By LukeyLB - februára 03, 2019

Štvrtý album rockovej skupiny Imagine Dragons, ktorej prevratne a rýchlo stúpa sledovanosť a počet poslucháčov. Album, ktorý obsahuje ťažké cítenie a myšlienky interpretov.

V novembri 2018 sa fanúšikovia tejto skupiny konečne dočkali nového albumu Origins po necelých dvoch rokoch od predchádzajúceho počinu Evolve. Skupina sa rozhodla svoju rockovú stránku zavesiť na klinec a prišli s niečím iným a inovatívnym. Určite si všetci pamätáte legendárnu skladbu Radioactive. Tento prelomový hit sa dostal na HOT 100 grafe na rekordne dlhých 87 týždňov. Aj na základe tohto úspechu sa skupina rozhodla obrátiť svoje gitary a začali pracovať na novej tvorbe, ktorá im prinesie ešte väčší úspech.

Po úspešnom songu Radioactive vyšiel ich letný album Evolve v roku 2017. Hneď v prvom týždni predali 147 000 kópií, čo bolo neuveriteľné a famózne. Človek sa ani nenazdal a prišli s novým projektom Origins, ktorý obsahuje množstvo rôznych štýlov a žánrov. Divoké dubstepové beaty, Rock - Pop, electro a mnoho iných, ktoré skombinovali do 15 skladieb. Myslím si, že poslucháčovi tento album spôsobí „vyčerpávajúce počúvanie“. No Draci sú v hudobnom odvetví neriadená strela.

Najnovšia vec obsahuje aj veľmi veľa temnoty, hlbokých myšlienok a cítenia samotných interpretov. Reynolds obracia svoju pozornosť na moderný veľkomestský život. Snaží sa fanúšikom otvoriť oči, aby začali vnímať svet, nie virtuálnu, internetovú realitu. Myšlienka, ktorá ma najviac oslovila: “Hey, turn your phone off, won’t you look me in my eye?/Can we live that real life?”

Raynolds je vášnivý a všestranný spevák, ktorý v júni 2018 vydal HBO dokument Believer. Je venovaný LGBT komunite a ich snahe nájsť identitu v cirkvi, taktiež existuje aj v knižnej podobe.

Pieseň Stuck mi znie ako spojenie 2 známych skupín Maroon5 a Coldplay . Je možné, že sa skupina inšpirovala svojou konkurenciou.

V Bad Liar a Machine sa strieda tichý a hlasitý dynamický podmaz, ktorý zobudí nejedného poslucháča.

Ak by skladba Cool Out bola vyjadrená obrazom, tak sa približuje k seriálom Black Mirror a This Is Us. Súhlasím s tým, aj preto je táto pesnička mojím favoritom

Moje záverečné hodnotenie: príde mi, že sa Imagine Dragons snažia to špinavé, hlučné, problematické a negatívne z moderného mesta, prekryť niečím pekným a výrazným. Myslím si, že myšlienka a podstata celého albumu je výstižná a pravdivá. Mali by sme si všetci zobrať ponaučenie a začať vždy od seba. Preto tento album odporúčam, aj keď zvukovo je pre poslucháčov náročnejší.

Krásnu a pozitívnu nedeľu všetkým. LUKEY