Collection Jazz

By LukeyLB - januára 23, 2019




Polovičku pracovného týždňa máme skoro úspešne za sebou. Musím vám povedať, že tento týždeň mi nehorázne pomaly uteká. Preto som sa rozhodol, že si dnes spravím voľný deň. A tento deň si užijem naplno, zrelaxujem, oddýchnem si. Pretože minulý týždeň bol pre mňa veľmi náročný a unavujúci. Absolvoval som polročné skúšky, ktoré ma neskutočne vyšťavili a ubrali mi z veku. Ale musím sa pochváliť, že skúšky dopadli veľmi dobre a som spokojný.

Aby som vás aspoň trocha navnadil na relax a pohodu, tak som si pre vás nachystal pohodový žáner jazz a trocha aj R&B štýl. Viem, určite si hovoríte, že nemáme jesenné obdobie, kedy pravidelne vydávam články do rubriky Pohodová hudba. Osobne je pre mňa mesiac január ťažký, depresívny, ale hlavne unavujúci. Preto nás dnešný článok naladí do relaxačného módu. 

Než začnem vypisovať jednotlivých interpretov, ktorí sa nachádzajú v mojej zbierke, tak si vysvetlíme, respektíve vám napíšem, čo pre mňa znamená jazz. Myslím si, že jazz je štýl, ktorý nemá žiadne pravidlá. Každý spevák si ho dokáže predstaviť inak, sformulovať inak. Taktiež si myslím, že jazz nie je pre každého. Buď ho milujete, alebo ho neznášate. 

Albumy, ktoré som si pre vás pripravil, už na blogu nájdete. Buď už v spomínanej rubrike Pohodová hudba, alebo v rubrike Recenzia. Keď už spomínam rubriku Recenzia, tak každú nedeľu sme si v spolupráci s Fun rádiom pre vás pripravili recenzie. Novinky z roku 2018, kde sa dozviete zaujímavosti nielen o albume, ale aj o samotnom interpretovi. 


Speváci a albumy, ktoré som si pre vás pripravil, sú nasledovné: Aretha Franklin ktorá nás bohužiaľ opustila minulý rok v apríli a jej zbierka najlepších a najznámejších pesničiek. Ďalší interpreti: Edith Piaf, Ella Fitzgerald, Louis Armstrong, pričom všetky tieto albumy sú výberovky. Michael Bublé albumy Christmas a Love. Tony Bennett a Lady Gaga vypustili do sveta album Cheek to Cheek a posledný album v mojej zbierke je Back to Black od Amy Winehouse. 

V mojej zbierke chýba ešte jeden interpret, bez ktorého si jazz neviem predstaviť a tým je Frank Sinatra, ktorý je už na ceste, no nestihol doraziť do tejto rubriky Určite poznáte jeho legendárne vianočné skladby. 

Moja najobľúbenejšia pesnička od Arethy Franklin je Respect. Pri Edith Piaf vám môže hneď napadnúť skladba Non, Je Ne Regrette Rien, ktorá je famózna a nenahraditeľná. No úžasná je aj La Vie En Rose, ktorú famózne zaspievala speváčka Lady Gaga vo filme Star is Born. Ella Fitzgerald – krásny, jedinečný zamatový hlas, mojím favoritom je Cry me a River. Louis Armstrong - očarujúca vec, plná úsmevu a zimomriavok What a Wonderful World, jedna veľká rozprávka. Tony Bennett a Lady Gaga - veľmi vydarený album, tam som mal veľký problém vybrať favorita, no nakoniec som vybral pesničku It Don’t Mean a Thing. Michael Bublé ďalší môj veľký favorit v žánri jazz a album Christmas, nemám šancu vybrať favorita, celý album je veľký favorit. A z druhého albumu Love vyberám pesničku Love You Anymore. Ostala nám posledná speváčka Amy Winehouse, ktorá je taktiež nenahraditeľná a favoritom je Back to Black. 

Je mi veľmi ťažko vybrať jedného favorita medzi legendami a dobrými interpretmi. Preto si nedovolím, a vlastne ani nechcem, vybrať jedného interpreta z celej jazzovej komunity, sféry. Pretože u každého je niečo výnimočné, jedinečné a originálne a jednoznačne by bez nich jazz neexistoval. 

Krásny, oddychový a relaxačný deň vám všetkým prajem. LUKEY 

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments