Movie album Lída Baarová

By LukeyLB - septembra 12, 2018




Ako som písal v predchádzajúcom článku, rozhodol som sa tento mesiac vydať dva články v rubrike Movie Album. Pretože sa nám chystá jesenné obdobie, ktoré ja považujem za najviac kreatívne obdobie, a taktiež jeseň je pre mňa aj filmové obdobie. Preto som si pripravil dva albumy na takú menšiu inšpiráciu k filmovému večeru. Rozmýšľal som, že v novembri by som zase vybral nejaké dva, tri filmové albumy, ktoré by som rozobral v tejto rubrike. Uvidím podľa vašej sledovanosti, či vás to bude baviť. Dnes si rozoberieme prvý album, ktorý som si pripravil a ďalší o dva týždne. Pohodlne sa usaďte, pripravte si dobré jedlo, pretože dnešný album bude filmový zážitok. 

Album, ktorý som si dnes pre vás pripravil, je soundtrack k filmu Lída Baarová. Je to český film s tematikou 2. svetovej vojny, ktorý je jednoznačne bezkonkurenčný. Nemusíte sa báť, tí čo nemajú radi historické a vojnové filmy, tento film nie je hlavne o tom. Celkový dej sa motá okolo herečky Lídy Baarovej. Jednoznačne odporúčam pozrieť si tento film, dosť mi utkvel v pamäti a keď som zistil, že je aj soundtrack, tak som si ho musel hneď zaobstarať. Nechcem vám veľa prezrádzať z tohto filmu, ak ste ho ešte nevideli, pretože sú tam veľké momenty prekvapenia. Film mi príde úžasne , kvalitne spracovaný, taktiež herecké obsadenie filmu je dobré. Myslím si, že tento film obsahuje aj veľké ponaučenie, ktoré si môže zobrať k srdcu veľa ľudí. Inak v poslednom čase ma dosť láka zbierať tieto soundtracky, tak častejšie by som chcel vydávať tento formát, ak sa vám to bude páčiť. Myslím si, že je to dosť zaujímavé a aj inšpiratívne.


No späť k albumu. Album obsahuje 26 pesničiek, ktoré sú nasledovné: Když tančí ďábel s andělem -Lucie Bílá, Sladce mě líbej - Petr Hanzlík, Sag mir ist Berlin nicht immer wieder schön, Il Pleut sans tréve - Zdena Trvalcová, Warum ist es am Rhein so schön - Táňa Pauhofová, Intro v Salzburgu, Lída u Miloše Havla, Lída se seznamuje s Fröhlichem, Sama v Salzburgu, Hitler ve studiu UFA, Lída u Hitlera, Premiera filmu Barkarola, Fröhlich - Goebbelse po vile, Goebbelsův projev, Ve vlaku z Berlína, Goebbels čeká na Lídu, Goebbels vyznává Lídě lásku, Lída oroduje u Goebbelse, SA ničí restauraci U Katze, Fröhlich se rozchází s Lídou, Hollywoodský agent odlétá, Lída, Magda a Joseph, Jezero Wannsee, Hitler a Goebbels v Orlím hnízdě, Goebbels se rozchází s Lídou, Lída chce skočit pod vlak. Neskutočne veľké množstvo pesničiek a podmazov. 

Kebyže si mám vybrať jedného interpreta, interpretku, ktorá sa podujala na tomto albume, tak je to Lucie Bíla. Famózna, kvalitná speváčka, ktorá má zlato v hrdle. A myslím si, že Česi môžu byť pyšní, že majú takú talentovanú speváčku. Jednoznačne si zaslúži tých 20 slávikov, ktorých dostala. Pesnička, ktorú naspievala k tomuto filmu, sa nazýva Když tančí ďábel s andělem. Famózna skladba, tak isto aj klip k tejto piesni.


Z hercov si vyberám úžasnú, talentovanú slovenskú herečku Táňu Pauhofovú, ktorá stvárnila hlavnú postavu Lídu Baarovú. Poviem vám, že ju fantasticky zahrala, tá postava jej neskutočne sadla. 

Ako pozerám do mojich poznámok a na chronologický postup bodov, tak som prišiel k bodu najobľúbenejšia postava. Bohužiaľ, z tohto filmu nemám žiadnu. 

Moja obľúbená pasáž filmu je asi celková retrospektíva deja. Príde mi, že je to dosť dobré premyslené a dotvorené. 

Propagácia filmu sa mi nezdala až taká veľká, pritom si myslím, že film by kľudne mohol byť nominovaný aj na Oscara. Dokonca si viem predstaviť, že by sa napísal podľa tohto filmu aj scenár na divadelnú hru.

Kde som CD kúpil:

Peknú stredu všetkým, nech vás filmová nálada sprevádza a samozrejme taktiež hudba. Pekný zvyšok dňa. LUKEY

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments