Elvis - 30 1 hits 1956, 1976

By LukeyLB - mája 30, 2018




Máme tu posledný článok z rubriky Oldies Music. Neskutočne rýchlo prešli tieto dva mesiace, asi som to mohol potiahnuť ešte na jeden mesiac, no bohužiaľ, už mám naplánované iné články. Skôr, než začnem písať o albume, tak sa vám chcem poďakovať za sledovanosť tejto rubriky. Určite túto rubriku ešte vytiahnem, možno ešte tento rok, alebo na ďalší. No mám pocit, že dva mesiace, maximálne tri, úplne stačia. Kľudne, ak máte nejaký starý obľúbený album alebo interpreta, môžete sa činiť v komentári a ja si to zapíšem do ďalšej série.

Rozmýšľal som, že čím to uzavriem, túto sériu. Povedal som si, že keď to odpálil kráľ popu, tak jednoznačne by to mal uzavrieť kráľ rokenrolu. Dnešný album sa už objavil na mojom blogu, ako vždy link budete mať pod článkom. Určite už viete akého interpreta myslím, nie je to nik iný, ako Elvis a jeho album 30 1 hits. Tento album sa skladá z jeho 30 najlepších a najznámejších pesničiek. Tento album neskutočne zbožňujem cez jeseň, kedy vonku prší, ja si pijem kávu a mám zapálené sviečky a som zabalený v deke a pozerám sa von oknom na dážď. Je to pre mňa veľká inšpirácia. 

Ako som hovoril, tento album sa skladá z 30 pesničiek, ktoré sú na rozličných albumoch s rôznymi rokmi vydania. Od roku 1956 až po rok 1976. Vybral som štyri náhodné roky, ktoré si prejdeme, pretože by sme tu boli do zajtra, keby že mám vypisovať každý jeden rok zvlášť. No čo by bolo horšie, že rok by som len hľadal informácie a zapisoval ich. 

Na tomto albume nedokážem vybrať najviac počúvanú pesničku aj dnes, pretože celý album obsahuje skladby, ktoré sú jeho najznámejšie a najviac počúvané. 


Začneme rokom 1958. Ako vždy narodením známych osobností. 16. augusta sa narodila kráľovná Popu Madonna. Tento rok nám priniesol aj kráľa Popu Michaela Jacksona, a to presnejšie 29. augusta. Rok narodených kráľov Popu. 

Myslím si, že českou kráľovnou spevu môžem pomenovať aj Luciu Bílu, ktorá sa narodila 7. apríla v roku 1966. To je druhý dátum, ktorý som vybral. 

Predposledný rok, ktorý som náhodne vybral, je rok 1975, kedy do slovenskej televízie pribudol animovaný seriál Macko Uško a v slovenskom znení mu svoj hlas prepožičal Michal Dočolomanský. 

Posledný rok, ktorý som náhodne vybral, je rok 1976, ako vždy začneme narodením. Narodila sa úspešná herečka Emily Deschanel, presnejšie 11. novembra, ktorú môžete poznať zo seriálu Kosti pod menom Temperance Brennan, účinkovala v ňom od roku 2005. Mimochodom, ten seriál zbožňujem a mám pozreté všetky časti. Zo slovenskej scény sa narodila herečka, komička Petra Polnišová, presnejšie 24. februára. Posledná vec, ktorú som našiel, je najznámejší film Marečku, podejte mi pero! , ktorý trvá 93 minút. 

Klip, ktorý som vybral sa mi osobne dosť páči a je k piesni Jailhouse Rock. Čierno - biela klasika, ktorá má super tanečné prvky a pohyby. 

Čo sa mi páčilo v rokoch, obdobiach od 1956 do 1976? Páčil sa mi posun a rýchla zmena v móde, hudbe a dizajne. Začali sa točiť prvé klipy, ktoré mali veľký úspech. 

Ako som písal už na začiatku, toto bol posledný článok tejto série z rubriky Oldies Music. Na mesiac jún plánujem Recenzie

Kde LP kúpiť:

Elvis Články:

Krásnu, poslednú stredu v mesiaci máj, ešte raz pekný zvyšok dňa. LUKEY

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments