Recenzia na album Fearless (Taylorovej verzia) - Taylor Swift

By LukeyLB - októbra 18, 2021

Retrospektívny návrat do úspešných začiatkov Taylor Swift

Jej hlavným cieľom opätovného nahratia začiatočných albumov je zákonné vlastnenie a spätné získanie svojich pôvodných nahrávok, ktoré po spore s predošlým vydavateľstvom právne nevlastnila.

Album “Fearless (Taylorovej verzia)” je prvou zo šiestich plánovaných nových verzií. Začať jej druhým albumom je šikovná voľba. Pretože jej písanie je silnejšie a obsahuje niektoré z jej ikonickejších a komerčne úspešnejších skladieb, ako pri debutovom albume “Taylor Swift” z roku 2006.

Fearless z roku 2008, je jeho takmer identickou, vybrúsenou a trochu melancholickou verziou. Namiesto toho, aby sme si vypočuli jej 18-ročné Ja, tak dostávame súčasnú Taylorovej konverzáciu s Taylorovej minulosťou so zvieravou intimitou. V pôvodnom albume si Swift vyplakáva zlomené srdce z čerstvo ukončeného, nešťastného vzťahu. Nová verzia albumu prináša nadhľad a povznesenie nad bývalými vzťahmi.

Jednotlivé hudobné nástroje majú menej tenký vidiecky nádych a namiesto toho majú plnší zvuk, ktorý im dodáva modernejší nádych. Okrem povzbudzujúceho výbuchu huslí v “Love Story” sú skladby buď úplne rovnaké, alebo sa vypnú o jednu sekundu. Okrem úpravy samotného zvuku prešiel výdatnou zmenou aj samotný hlas interpretky, ktorý sa za tie roky posilnil a prehĺbil. Jej refrény sú o niečo menej dýchajúce a kĺže do basov bez toho, aby to znelo namáhavo.

Album “Fearless (Taylor’s Version)“ obsahuje 27 skladieb, vrátane 13 skladieb z pôvodného albumu „Fearless“, ktoré sa prelínajú s témami a emóciami: nádej, bolesť, horkosť a hrôza, ktorú speváčka prežívala. Na obale deviateho štúdiového albumu je speváčka s rozviatymi vlasmi a tentokrát ukazuje hlavou doľava, nie doprava - ako na pôvodnom obale albumu „Fearless“.

V príspevku na instagrame Taylor o svojom novom albume napísala: „Bola to noc, kedy sa veci zmenili“, v narážke na skladbu „Change“, ktorá bola pôvodne poctou jej úspechu s Big Machine Records. Texty piesne „Tieto steny, ktoré postavili, aby nás zadržali, spadli“, teraz dostávajú nový význam a symbolizujú, že Swift preberá späť vlastníctvo svojej hudby.

„Forever and Always“ prináša cestu k niečomu chladnejšiemu - viac znechutenému ako zdesenému. Vo verzii z roku 2009 znela Swift zranená, keď spievala: „Pozrel si sa mi do očí a povedal mi, že ma miluješ. Robil si si srandu?“ V novších verziách je jej hlas tlmený a plnší. Pri spievaní týchto riadkov je znateľne cítiť nespochybňujúce emócie k svojmu bývalému priateľovi, ale umožňuje smútok, ktorý prináša prijatie vlastných pocitov a ovládanie samotného hnevu. V tejto verzii pesničky môžu poslucháči cítiť prijatie tam, kde predtým pocítili hnev. Klavír odzrkadľuje nežné rozjímanie nad jej minulosťou viac, než zlomené srdce.

Pieseň „From The Vault“ poukazuje na rast spoločnosti Swift ako umelca a osoby. Swift zachytáva spomienku na vzťah na tému „Boli sme šťastní“ s textami „Kedysi sme sa pozerali, ako zapadá slnko. Na člnoch vo vode. Takto sa momentálne cítim.“ Hoci to napísala, keď mala 18 rokov, poslucháčom to pripadá, ako keby to napísala nedávno, pretože to v sebe skrýva zrelosť aj nostalgiu.

Album mi poslalo hudobné vydavateľstvo Universal Music SK, začo im veľmi pekne ďakujem. Ich soc. siete nájdete pod článkom.

Vydanie jej pôvodného albumu “Fearless“ v novej verzií “Fearless (Taylorovej verzia)“ je sentimentálnym majstrovským dielom, ktoré ponúka nežné zamyslenie sa nad jej mladším Ja a zároveň ukazuje jej obrovský rast ako umelkyne.

Prajem vám pekný deň, plný dobrej hudby. LUKEY

Universal Music SK soc. siete:

Recenzie na albumy Taylor Swift: