Recenzia na album Changes - Justin Bieber

By LukeyLB - mája 03, 2020

Prvá tvorba od Justina, ktorá ma neoslovila.

Do dnešnej recenzie sa mi ide veru ťažko, pretože interpreta považujem nielen za hudobný vzor, ale aj speváka, pri ktorom som si vždy istý jeho tvorbou, a vždy by som za ňu položil ruku do ohňa. Mnohí z vás vedia, že hudobná tvorba Justina Biebera mi je nadmieru blízka. No, bohužiaľ, pri albume Changes, to tak nie je. A to aj po veľkých šanciach, ktoré som albumu dával. Preto si myslím, že je už čas dať vedieť, čo si o ňom myslím, aj keď sa mi to bude ťažko písať a trhať moje hudobné srdce.

Vždy dávam informácie o spevákovi, no príde mi už absurdné, dávať ich aj o Justinovi, keďže na mojom blogu sa nachádza nespočetne veľké množstvo článkov a ňom a jeho samotnej tvorbe. Moja zbierka totiž obsahuje všetky jeho albumy. No neuškodí nám menšia rekapitulácia. Justin Bieber je kanadský spevák a skladateľ. Jeho začiatky sa objavovali na platforme Youtube, kde jeho mama Pattie Malletteová pridávala videa so spevom samotného Justina. V roku 2007 ho objavil Scooter Braun a podpísal zmluvu s vydavateľstvom RBMG Records. V roku 2009 vydal svoj debutový album My World, ktorý bol natoľko úspešný, že získal nielen platinovú platňu, ale všetky skladby sa dostali a umiestnili v rebríčku Billboard Hot 200. Tak sa stal prvým umelcom, ktorý mal sedem piesní z debutovej nahrávky v rebríčku Billboard Hot 200. V roku 2010 vydal svoj prvý štúdiový album s názvom My World 2.0. Ten debutoval na prvých priečkach vo viacerých krajinách a bol certifikovaný trojitou platinovou platňou. Singel „Baby“ je jeho doposiaľ najúspešnejším singlom. Po vydaní albumu nasledovalo jeho prvé turné s názvom My World Tour, z ktorého vznikol úspešný film “Never Say Never”. Po tomto turné prichádza ďalší úspešný vianočný album Under the Mistletoe v roku 2011, ktorý debutoval na prvej priečke rebríčka Billboard 200. O rok neskôr vydal svoj tretí štúdiový album Believe, ktorý obsahuje pesničky, ako: “Boyfriend”, “As Long as You Love Me”, “Beauty and a Beat”, “Believe” a mnoho iných, ktoré priniesli veľa úspechov. Album bol natoľko úspešný, že k pôvodnému albumu vznikol aj "Believe Acoustic" album. V roku 2013 vyšiel Justinovi ďalší album “Journals”, ktorý bol svojím spôsobom dosť kontroverzný, pretože obsahoval Justinove mediálne prúsery.

Po dvoch rokov pauzy prichádza nový album - “Purpose”, ktorý je pre moje srdce veľký šampión a dovolím si tvrdiť, že ho nič neprekoná. V USA predal cez 44,7 miliónov albumov a singlov. Predal vyše 100 miliónov nahrávok, čím sa zaradil na zoznam najpredávanejších hudobných umelcov na svete. 12. februára 2016 boli jeho prvé štyri albumy prvýkrát vydané aj vo vinylovej forme. Justin Bieber získal viacero ocenení vrátane American Music Awards v kategórii „Umelec roka“ (2010 a 2012). Za svoju kariéru obdržal tri nominácie na Grammy Award, z ktorých v roku 2016 vyhral jednu v kategórii Najlepšia tanečná nahrávka za pieseň „Where Are Ü Now“. V rokoch 2011, 2012 a 2013 ho magazín Forbes zahrnul do zoznamu top 10 najvplyvnejších celebrít sveta. Stal sa prvým umelcom, ktorý presiahol hranicu celkovo 10 miliárd pozretí na svojom Vevo kanáli.

Ako hovorím, samé úspechy, preto sa nečudujem, že je môj hudobný vzor, no potom prišiel album “Changes”, ktorý to doslova celé zaklincoval. Album vyšiel tento rok vo februári, kedy ho predstavil dosť úspešnou skladbou “Yummy”, ktorá sa dostala všetkým do podvedomia. Na albume sa podieľali mená, ako: Quavo, Post Malone, Clever, Lil Dicky, Travis Scott, Kehlani a Summer Walker, s produkciou vrátane Adama Messingera, Audibles, Boi-1da, Harv, Nasri, Poo Bear, Sasha Sirota, Tainy a Vinylz, ako aj Los Angeles Lakers center a 2x NBA Champion JaVale McGee. Album by som zaradil do štýlu R&B, ktorý je ľahko prepletený s elektro-R & B, pop a trap. Čo sa krásne medzi sebou dopĺňa. Dizajn albumu je originálny a minimalistický, dosť sa mi spája s predošlým albumom “Purpose”. To je asi jediné a aj posledné, čo ich, okrem samotného interpreta, spája. Keby som mal porovnať tieto dva albumy, z môjho hľadiska a pocitov, tak jednoznačne “Changes” nesiaha ani po päty “Purpose”. Čo mi je nesmierne ľúto. Pretože interpret by sa mal vždy vo svojej tvorbe posunúť vyššie a vždy pomyselne preskočiť predošlý album. Inak to nemá zmysel a je to strata času a peňazí. Pretože vždy sa bude porovnávať a vo výsledku, by mal byť nový lepší, a tak to bohužiaľ pri tomto príklade a nie je.

Pesnička “Yummy” je hlavným singlom celého albumu. Je hudobne spracovaná tak, aby sa vám dostala do podvedomia a držala sa natoľko, aby sa stala vašou obľúbenou . Netuším, či to bol hlavný cieľ skladby. No už teraz viem, že s odstupom času ňou budú mnohí presýtení a začne všetkým liezť na nervy. Nie je to interpretova vina, ale tak funguje svet médií a rádií, kedy poslucháčom púšťajú to, čo má veľký úspech, vďaka vašej sledovanosti a počúvanosti.

"Intentions" je druhou vydanou vecou na albume. Predstavujúce hudobnú spoluprácu s Quavo hip-hopového tria Migos, ktorá je už tretia v poradí. Naposledy, to bolo pri pesničke “I’m The One” od DJ Khaled, kde interpreti hosťovali. Úprimne vám poviem, že dodnes si idem túto vec. Je to svieže, zábavné, dokonca pre mňa priam letná pesnička. Čo o “Intentions”, bohužiaľ, nemôžem povedať, nevzalo ma to tak, ako pesnička “I’m The One”.

Song “Forever” v spolupráci interpretmi Post Malone a Clever ( aj vám napadla značka clever nemenovaného obchodu, diskontná cena :D) Táto pesnička mi príde azda najlepšia z celého albumu, preto ju vyberám ako môjho favorita.

Dosť ťažko sa mi to píše, ale tento album z môjho hľadiska neodporúčam, pretože mi absolútne neevokuje tvorbu Justina Biebera, a taktiež mi to celé príde ako krok vedľa. Ale musím uznať, že album nie je úplne zlý a nepočúvateľný. Bohužiaľ, sú aj horšie. Sklamal ma napriek mojím veľkým očakávaniam natoľko, že už si ho nepotrebujem opätovne vypočuť. Budem rád, keď sa mi vyjadríte aj vy, čo si myslíte o albume “Changes”?

Krásny a oddychový deň vám všetkým prajem. LUKEY

Môj Instagram a FB stránka:

Predošlá recenzia: