Recenzia na album Late Night Feelings - Marka Ronsona

By LukeyLB - decembra 06, 2019

Album, v ktorom si každý tvoj kamarát nájde aspoň jednu svoju skladbu.

December nám beží v priamom prenose a okrem článkov venovaných vianočnej tematike, ktoré vychádzajú každú adventnú nedeľu, som si obzvlášť pre tých, ktorí moc nemajú radi Vianoce, pripravil články v podobe recenzií bežných albumov.

V dnešnom článku si prejdeme tohtoročnú novinku v podobe albumu Late Night Feelings od dídžeja a hudobného producenta Marka Ronsona.

Mark Ronson je britsko-americký hudobník, DJ, skladateľ a producent hudby. Známy je predovšetkým kvôli jeho bohatej spolupráci s interpretmi, ako: Amy Winehouse, Lady Gaga, Adele, Lily Allen, Miley Cyrus, Queens of the Stone Age a Bruno Mars. Na jeho hudobnom konte je sedem cien Grammy vrátane ceny Producent roka za album Back to Black od, bohužiaľ, už zosnulej speváčky Amy Winehouse. V roku 2018 získal dve veľmi prestížne ocenenia, a to cenu Golden Globe Award a Oscara za spoluautorstvo piesne Shallow pre film A Star is Born. V roku 2003 vydal svoj debutový album Here Comes the Fuzz, ktorý žiaľ nemal veľmi pozitívne ohlasy.

Preto v nasledujúcich rokoch pomáhal tvoriť albumy pre speváčky: Lily Allen, Christina Aguilera a Amy Winehouse, po ktorých získal v roku 2006 uznanie za produkciu albumov. Šťastie vyskúšal pri svojom druhom albume Verzia, ktorý okamžite získal úspech. Okrem práce v oblasti zábavy sa Ronson venuje aj využívaniu svojho tvorivého vplyvu na pomoc druhým. V roku 2015 sa stal patrónom Nadácie Amy Winehouse Foundation, ktorá pomáha hudbe znevýhodnenej mládeži. Spolupracoval aj s kampaňou End the Silence, aby získal peniaze a povedomie pre charitu Nádej a domy pre deti a naposledy sa stal umeleckým mentorom v Turnaround Arts, národnom programe Centra múzických umení Johna F. Kennedyho, ktorý pomáha umeleckým školám s nízkym výkonom.

Album Late Night Feelings by som definoval ako novodobý moderný pop s veľkým podielom balád v podobe smútku. Na albume sa podujali len speváčky: Camila Cabello, Miley Cyrus, Alicia Keys, YEBBA a iné. Myšlienkou interpreta bola vydať také skladby, ktoré navždy ostanú vo vašom telefóne. Myslím si, že sa mu to podarilo. U mňa jednoznačne nielen v telefóne, playliste, ale aj v hudobnom srdci ostane pesnička Nothing Breaks Like a Heart, ktorá nemá konkurenciu.

Pesnička Late Night Feelings je v nádychu škandinávskeho disco a postarala sa o ňu švédska speváčka Lykke Li.

Nothing Breaks Like a Heart je ďalšiou fantastickou vecou na albume Late Night Feelings. Na tejto veci spolupracovala americká speváčka, skladateľka a herečka Miley Cyrus, ktorá jej dodala nielen fantastický jedinečný hlas (mimoriadne sexy), ale tú správnu dejovú atmosféru. Skladba dosiahla vrchol na 2. mieste v britskom singlovom rebríčku a na 43. V americkom Billboard Hot 100. Klip k pesničke sa natáčal v Kyjeve na Ukrajine, pričom scény sa odohrávajú na Novom Darnytskom moste. Obrazové stvárnenie piesne sa jednoznačne podarilo, čo sa odrazilo aj v pekných číslach sledovanosti. Tento song vyberám ako môjho celkového favorita albumu.

Find u Again obsahuje časť textov, ktoré Mark Ronson napísal vo svojich šestnástich. Na pesničke spolupracovali okrem Marka Ronsona aj Camila Cabello, Kevin Parker z Tame Impaly a Ilsey Juber. Dobrá rádiová vec na vypočutie počas šoférovania .

Myslím si, že hlavná myšlienka albumu bola splnená. Každý si na ňom nájde tú svoju skladbu, ktorá dlhodobo ostane v telefóne, playliste. Do komentára mi môžete dať vedieť, ktorá je tá vaša najobľúbenejšia. Album odporúčam, no nedávam mu plný počet, pretože si nemyslím, že je to Markov najlepší, ktorý vydal.

Pekný a pohodový zvyšok dňa. LUKEY