Recenzia na album TIM - Avicii

By LukeyLB - júla 15, 2019


Príbeh s nešťastným, tragickým koncom, po ktorom nám ostala už len spomienka v podobe albumu. 




Smutný príbeh švédskeho dídžeja Aviciiho otriasol celým svetom. Bohužiaľ, opustil nás príliš skoro, v apríli minulého roka, kedy spáchal samovraždu. Ťažko zvládnutá sláva, závislosť na drogách a alkohole, poznačí ľudskú psychiku každého človeka. 

Aj prostredníctvom tohto článku by som si chcel uctiť jeho pamiatku, pretože to bol fantastický dídžej, ktorý tvoril hudbu vždy celým srdcom. Veď je to aj vidno, pesničky ako sú: Levels, You Make Me, The Nights, Lonely Together a iné. No jeho azda najviac známe skladby, ktoré ho preslávili, sú Wake Me Up a Hey Brother. Pesnička, ktorú mám od neho najradšej, je Addicted To You. Fantastická a dynamická vec, ktorá obsahuje tajuplný dej.


Avicii pracoval na novom albume pred tým, než sa stala táto nešťastná udalosť. Bohužiaľ už ho nestihol vydať osobne, ale podarilo sa ho do hudobného sveta vypustiť jeho vlastnej rodine, ktorá bola pri ňom aj v ťažkých chvíľach. Názov albumu je TIM, ako vlastné meno Avicciho - Tim Bergllng. Myslím si, že hlavnou myšlienkou vydania album po jeho smrti je zachovanie spomienky na fantastického, šikovného dídžeja. Tvoril hudbu pre radosť, bez ohľadu na to, aký ťažký život prežíval. Takto nezabudneme na jeho jedinečnú tvorbu.

Album Tim by som definoval ako osobný denník Tima. Zapisoval si doň svoje pocity, myšlienky, udalosti a celkové vnímanie sveta za posledné mesiace jeho života.

Úvodnou skladbou je Peace Of Mind. Interpret chcel dať svetu najavo, že je príliš rýchly a tvrdý a je potrebné trochu spomaliť.

Bad Reputation, táto vec opisuje pocit “stratený na mori”. Myslím si, že Avicci chcel zdôrazniť stratenosť vo vlastnom ťažkom živote, bez možnosti nájsť cestu späť. 

SOS je asi najpriamejšou pesničkou na albume TIM a momentálne je dosť často hrávaná aj v rádiách. Je o svete drog, ktorému sám prepadol. V pesničke zdôrazňuje, aké sú drogy zlá vec. Taktiež hovorí, že už ich viac nepotrebuje a spomína na ťažké chvíle, obdobie v roku 2015, kedy bol na drogách závislý. Tento song sa mi najviac vryl do pamäti, preto ho vyberám za celkového favorita albumu


Album som dostal od kníhkupectva Panta Rhei, ktoré mi pripravilo fantastický balíček plný albumov. Postupne sa na ne môžete tešiť v rubrike Recenzia. Chcel by som sa im veľmi pekne poďakovať. Umožní mi to predstaviť vám albumy prostredníctvom článkov. Ešte raz veľká vďaka. Link, kde si môžete zakúpiť TIM, nájdete pod článkom, rovnako ako aj Instagram Panta Rhei.

Moje záverečné hodnotenie: 
Vždy, keď sa započúvam do tohto albumu, predstavím si jeho ťažký život, momenty, o ktorých celý je. Obsahuje všetky Avicciho myšlienky, pocity a chvíle, ktoré prežíval pred smrťou. Po vypočutí celého albumu mi okamžite naskočila husia koža, dávam mu všetkých desať bodov. Je to veľká spomienka na výnimočného švédskeho dídžeja.

Pohodový, oddychový a slnečný deň všetkým. LUKEY

Kde si môžete zakúpiť spomínaný album TIM:

Instagram Panta Rhei:

Môj Instagram:

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments