Recenzia na album Trench - Twenty One Pilots

By LukeyLB - júna 30, 2019


Ikonický piaty album skupiny je vonku.


Twenty One Pilots je americká hudobná skupina, ktorú tvoria dvaja interpreti. Fungujú od roku 2009, kedy vyšiel ich prvý debut. V roku 2015 vydala skupina svoj úspešný prelomový album Blurryface. Určite poznáte ich asi najznámejšiu skladbu Stressed Out, ktorá preslávila toto duo v celom svete. Nedá mi nespomenúť song Heathnens, ktorý bol súčasťou soundtracku k filmu Suicide Squad. Táto pesnička ma doteraz baví a vždy si ju rád vypočujem, keď ju hrajú v rádiu. 

Ich tvorbu by som definoval ako mix úzkostného stavu, depresie a neistoty. Dokopy to však vytvára zaujímavú podstatu tohto dua. Vyjadruje to pocity, myšlienky a názory skupiny. Spojenie klavíru, syntetizátorov a bicích vytvára podmaz k najhlavnejšie časti, a tou je samotný text, ktorý tvorí Tyler vo forme poézie. Myslím si, že je dosť ťažko definovať a určiť štýl a zámer hudby tejto kapely, dua. 

Skupina vydala svoj nový album v roku 2018 a pomenovali ho Trench. Táto vec by mala obsahovať viac dynamiky, rýchlosti. No stále má byť voľná, pohodová, vhodná k žánru, na ktorý sme pri Twenty One Pilots zvyknutí. 


Jumpsuit je prvou pesničkou na albume Trench. No, bohužiaľ, tu mám sklamanie hneď na začiatku, pretože táto vec mi vôbec nesadla. Dokonca tento song považujem za najslabší článok celého albumu. Predsa len obsahuje svetlý moment, a to presnejšie úsek, kde interpret kričí.

Keby som to mal porovnať s pesničkou Chlorine, ktorá je piatou, tak je to diametrálny rozdiel. Skladba je super príkladom celého albumu. Obsahuje dynamickosť, rýchlosť a čo je hlavné, zaujímavý a jedinečný beat, ktorý sa mi po prvom vypočutí uložil v hlave. Zároveň však obsahuje aj ich starú klasiku, na ktorú sme zvyknutí, voľnosť, pohodu. Preto túto skladbu vyberám ako svojho favorita celého albumu.


My Blood – ani neviem prečo, evokuje mi reklamný song. Viem si ho predstaviť v úspešnej a dobrej reklame na topánky, alebo na oblečenie. No čo sa mi najviac páči, je preskakovanie falzetu speváka. 

Tento album som dostal od Fun Rádia, za čo im veľmi pekne ďakujem. Pretože vďaka nim, som vám mohol tento album predstaviť.

Moje záverečné hodnotenie:
Vzhľadom na momentálne letné obdobie, by som tento album neodporúčal, pretože sa nehodí na leto. Ale keď si chvíľku počkáme a príde nám daždivá depresívna jeseň, tak príde rad aj na odporúčanie tohto albumu. Úprimne vám poviem, že moc nepočúvam skupinu Twenty One Pilots, ale vždy sa nájde aspoň pár pesničiek, ktoré ma vedia potešiť a rád si ich vypočujem. 

Krásny začiatok letných prázdnin a pekný zvyšok dňa. LUKEY

Môj Instagram:

FB stránka:

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments