Recenzia na album Srdce Rozum Blvd - IMT Smile

By LukeyLB - septembra 19, 2021

Album “Srdce Rozum Blvd” od IMT Smile srší umeleckým multižánrovým zážitkom

Prešli tri roky od posledného vydaného štúdiového albumu “Budeme to stále my”, ktorý priniesol najznámejší rádiový hit “Poď so mnou”

Privátnym impulzom a pomyselným štartom tvorenia dvanásteho štúdiového albumu, bola hlavná pesnička k filmu “Príliš osobná známosť” v spolupráci s Nikol Štíbrovou. Tento fantastický song odštartoval dvojročný proces tvorenia albumu “Srdce Rozum Blvd.”

„Veľmi sa teším z tohto albumu. A veľmi mu verím. Sú to piesne, ktoré sme tvorili od leta 2019, kedy vznikla filmová Príliš osobná známosť s Nikol Štíbrovou, až do marca 2021. Okrem spomínanej piesne s Nikol sme album nahrávali v Birdland štúdiu pri Manínskej tiesňave. Nádherné miesto. Absolútny kľud. A aj to bolo veľmi dôležité pre samotné nahrávanie.” Uviedol Ivan Tásler pre média.

Album “Srdce Rozum Blvd” je žánrovo pestrá kombinácia, ktorá priniesla mix súčasného popu, obohatený o relaxačné reggae a nestarnúci, chytľavý rokenrol. Presne na toto sme zvyknutí u skupiny IMT Smile, ktorá sa nezameriava na jeden hudobný žáner. Preto sa vždy u prešovskej skupiny nájde záruka množstva multižánrových prekvapení. Okrem bohatej škály hudobného žánru a jedinečných textov samotného Táslera z albumu panuje veľká harmónia a nekonečná láska.

„Na albume SRDCE ROZUM BLVD máme niekoľko hostí. Okrem Bena Cristovaa, ktorý je s nami v piesni Miesto je na albume aj Nela Pocisková. Nela vniesla do piesne Dážď silnú emóciu. Netradične máme na albume aj song v angličtine kde spolu s nami spieva reggae umelec pôvodom z Jamajky Winston Reedy. Pieseň Peaceful village je o jednej nádhernej pláži a hippie dedinke, z ktorej sa po čase stalo jedno veľké stavenisko plné hotelov a kasín. Album vychádza nielen digitálne a na CD ale tiež aj na red clear vinyle. Červená farba a magická atmosféra obalu LP dopĺňa celú vizuálnu stránku diela, ktorú pre skupinu pripravil Peter Ivan, ktorý s kapelou spolupracuje od roku 2002 “Približuje vznik albumu líder IMT Smile Ivan Tásler.

V apríli tohto roka skupina vypustila letnú bombu “Miesto”, v ktorej hosťuje Ben Cristovao, ktorý si časť svojho textu k pesničke sám napísal. Jamajské rytmy vás okamžite prenesú myšlienkami do raja plného subtropického tepla a osviežujúceho mora. Na Youtube sa stal hitom takmer okamžite po zverejnení, o čom svedčí viac ako dva a pol milóna počtu zhliadnutí a pravidelnom rádiovom éteri.

„Nápad osloviť Bena prišiel naozaj spontánne a hneď od začiatku som vedel, že to bude fungovať, a že to takto má byť,“ hovorí o spolupráci Ivan Tásler.

„Cítil jsem určitě zodpovědnost, byla to pro mě velká výzva. Věděl jsem, že mi kluci z IMT Smile věří, a i proto jsem si říkal, to dáš. Dej tomu songu co nejvíc! Už z té klavírní verze, kterou mi poslal Ivan, bylo jasné, že výsledek bude obrovský,“ hovorí o spoločnej skladbe “Miesto” Ben Cristovao. Uviedli interpreti pre rádio Expres.

Titulná pieseň k filmu Príliš osobná známosť, taktiež obohatila album “Srdce Rozum Blvd”. Pesnička “Príliš osobná známosť” je v spolupráci s českou moderátorkou, herečkou, komičkou Nikol Štíbrovou. Táto romantická balada je o troch ženách, o troch pohľadoch na život a troch spôsoboch vnímania lásky, ako je aj námet samotného filmu. Pesnička je pre mňa veľká srdcovka, preto ju vyberám, ako favorita celého albumu.

„Nie som síce čitateľ Evitiných kníh, povedal som to aj jej, no poznáme sa asi dvadsať rokov, bola ešte pri našich prvých koncertoch a takisto dobre sa poznám aj s producentom filmu Petrom Núňezom, takže som vedel, že to bude fungovať. Bol som si istý, že to bude spolupráca s ľuďmi, ktorí si jeden druhého vážia a ktorí majú úctu k práci toho druhého. Rád robím s ľuďmi, ktorým na tom, čo tvoria, záleží, ktorí do toho idú naplno, so srdcom a ktorí to prežívajú a pri tejto spolupráci som to presne takto cítil. Sedela predo mnou partia ľudí, ktorí ten film milujú, sú o ňom presvedčení a chcú doň tú najlepšiu pieseň,“ povedal líder IMT Smile v rozhovore pre agentúru SITA.

“Peaceful Village” je vôbec prvou anglickou pesničkou skupiny IMT Smile v diskografii. Taktiež je to jediný song na albume, ktorého text nenapísal Vlado Krausz, ale bubeník Ivan Kormaňák. Pesnička je v spolupráci so zahraničným jamajským spevákom Winston Reedy, ktorý si svoju časť textu taktiež sám napísal. Na albume sa nachádza ešte jedna pesnička s anglickým názvom “I Want You”. No samotná pesnička dostala slovenský text.

Album som dostal od kníhkupectva Panta Rhei a online magazínu Začítaj sa, veľmi pekne ďakujem. Ich soc. siete a weby nájdete pod článkom, taktiež aj link, kde si môžete zakúpiť album.

Prešovská skupina IMT Smile vydala svoj 12 štúdiový album “Srdce Rozum Blvd”. Je to neuveriteľné číslo pre slovenskú hudobnú produkciu. No napriek tomu nám stále Táslerovci majú čo nového a jedinečného ponúknuť…

Prajem Vám pekný deň, plný dobrej hudby. LUKEY

Panta Rhei a Začitaj sa soc. siete:
Kde si môžete album zakúpiť: