Recenzia na album After Hours - The Weeknd

By LukeyLB - apríla 27, 2020

Album, ktorý ma milo prekvapil a vryl sa mi do pamäti.

Dnešný album, ktorý si zrecenzujeme, je tohtoročná novinka, ktorá ma milo prekvapila natoľko, že som si ju musel zakúpiť a vytvoriť vám recenziu, pretože si zaslúži veľkú pozornosť.

Neviem, čo sa stalo tento rok, ale príde mi, že interpreti vydávajú konečne albumy, ktoré stoja za intenzívne počúvanie. Čo oproti predošlým rokom, tak masívne nebolo. Jediné, čo bolo masívne, bola ich nespočetná tvorba, ktorá bola zbúchaná na rýchlo. Absolútne nebrali ohľad na kvalitu, skôr na kvantitu. Samozrejme, česť výnimkám.

Ale dnešný album “After Hours” od interpreta The Weeknd, je úplným opakom v tom dobrom slova zmysle.

The Weeknd je kanadský spevák, skladateľ a hudobný producent, ktorý v roku 2011 vydal tri 9-skladbové mixtejpy: House of Balloons, Thursday, Echoes of Silence, ktoré kritici schválili, čomu úprimne veľmi nerozumiem. Po významnom úspechu vydal svoj kompilačný album s názvom Trilogy, pozostávajúci z 30 prerobených piesní z jeho predošlých nahrávok a troch nových skladieb. Tento album bol vydaný prostredníctvom Republic Records a jeho vlastného vydavateľstva, XO. Jeho samotná tvorba, ktorá ma uchvátila, boli pesničky: “Earned It”, k filmu “Fifty Shades Of Grey”, ktorý dodnes uznávam a rád si ho vypočujem, “The Hills”, “Can't Feel My Face” tieto dve veci priniesli Weekndovi veľký úspech nielen v hudobnom priemysle, ale aj v mojom povedomí. Keď už spomínam úspešnosť, azda jeho najúspešnejším albumom bol “Starboy”, ktorý priniesol hudobné bomby, ako: “Starboy”, “False Alarm” a dodnes môj veľký favorit “I Feel it Coming” v spolupráci s Daft Punk. Album “Starboy” obsadil prvú priečku amerického rebríčka a kanadského albumového rebríčka Billboard 200. V júni 2017 ho RIAA certifikovala dvojitou platinovou platňou. Album vyhral Cenu Grammy za najlepší “urban contemporary album”

Dnes tu máme album “After Hours”, ktorý myslím si, že preskočil album “Starboy”. Čo je fantastické, pretože interpret sa má vo svojej tvorbe posúvať dopredu. “After Hours” je štvrtým projektom interpreta, ktorý nám priniesol mnoho dobrých pesničiek, ako sú: “Blinding Lights”, “In Your Eyes”, “Save Your Tears”, “Repeat After Me” (interlude), “After Hours”, “Until I Bleed Out”. Môžete si všimnúť, že zámerne som vybral druhú časť, polovicu skladieb na albume, pretože ma omnoho viac bavia ako prvá polka. Presne preto, by som album rozdelil na dve časti. Prvú časť by som definoval ako “krvavé balady” a druhú časť, by som pomenoval ako “temné funky”, ktoré mne osobne viac sedí. Interpret tvrdí, že album “After Hours” bude čeliť štylistickým rozdielom oproti predchádzajúcemu albumu “Starboy”, s čím určite súhlasím, pretože tento nový album nie je až tak úzko ohraničený a škatulkovaný interpretovým životom. Album “Starboy” hudobní novinári a kritici označili ako umelecký vynález, ktorý The Weeknd zaviedol novými vlnovými a vysnívanými popovými vplyvmi. “After Hours” tematicky skúma promiskuitu, prehnanosť a nenávisť. Čo si myslím, že je práve ten temný štýl funky a balád, ktorý spojil dohromady, a tým priniesol opäť niečo iné a originálne.

“Blinding Lights” je podla mňa najznámejšia pesnička z celého albumu, aj keď pôvodným úmyslom mala byť skladba “After Hours”. “Blinding Lights” bola vydaná 29. novembra 2019, dva dni po vydaní filmu „Heartless“. Pesnička dosiahla svoj vrchol na prvom mieste v 31 krajinách sveta, vrátane Spojených štátov, kde sa stala Weekndovým piatym singlom na Billboard Hot 100. Tiež to bol prvý single v Nemecku, Veľkej Británii a Austrálii, čím sa stal jeho najúspešnejším singlom doteraz.

Song "In Your Eyes" - ďalšia kvalitná vec na albume “After Hours”. Weeknd napísal a produkoval pieseň s Maxom Martinom a Oscarom Holterom. Pesnička je v štýle funky s malinkým nádychom RnB.

Mojím favoritom celého albumu je pesnička "Save Your Tears", ktorá je eufóriou môjho sluchu. Fantastická a jedinečná skladba v štýle funky, ktorá mi dlho ostane v hlave a v mojom hudobnom playliste.

Myslím si, že je už poznať moju jasnú odpoveď. Som veľmi spokojný s albumom “After Hours”. Odporúčam tento album všetkými desiatimi, dokonca natoľko, že budem nutne potrebovať tento album v podobe platne, ktorú si musím zadovážiť. Album je originálny, jedinečný vďaka štýlu, ktorý interpret zvolil a sám namiešal. Celková temnosť a krvavé klipy robia veľký brand Weekndovi. Jednoznačne tento album pridávam k albumom, ktoré by mali byť pomyselným vzorom pri tvorbe samotnej hudby. A dúfam, že bude dostatočne ocenený, pretože si to zaslúži, hlavne na cenu Grammy.

Krásny a pozitívny deň všetkým, plný dobrej a kvalitnej hudby. LUKEY

Moja FB stránka:

Predošlá recenzia: