Recenzia na album Na Kráľovej Holi - Bystrík Banda

By LukeyLB - júna 02, 2019


Legendárne piesne dostali nový obal.


Dnešná nedeľňajšia recenzia bude trošku netypická a úplné iná ako ste zvyknutí tu na blogu. Pretože som si pre vás pripravil album, ktorý nie je zahraničný, ale slovenský. Dnes zostaneme na našom čarokrásnom Slovensku a o to sa postarala skupina Bystrík Banda, ktorá vydala svoj nový album Na Kráľovej Holi. 

Mnohí z vás si môžu pamätať moje predsavzatie, ktoré som si dal na začiatku roka, že sa budem zaujímať aj o slovenskú hudbu, a taktiež vám budem prinášať recenzie slovenských interpretov. Preto si dnes zrecenzujeme Na Kráľovej Holi.

Než sa pustíme do samotného albumu, mali by sme si trocha predstaviť skupinu Bystrík Banda. Skupina sa venuje ľudovým pesničkám, ktoré pretransformuje do súčasného štýlu, podoby. Myslím si, že je to úžasný spôsob, ako ukázať a pripomenúť mladšej generácií ľudovú tvorbu, taktiež staršia generácia si pripomenie svoju mladosť. Super myšlienka a nápad. 


Skupina Bystrík Banda sa skladá zo spevákov, gitaristov a bicích. V ich hudbe môžete započuť nástroje, ako sú trúbka, klavír, banjo a perkusie. Myslím si, že hlavnou osobou celej skupiny je samotný spevák a gitarista Bystrík, bez ktorého by skupina nebola. Jeho hrubý a prenikavý hlas tvorí veľkú časť celkovej tvorby. 


Ako som už spomínal, na albume sa nachádzajú najznámejšie ľudové pesničky, ako sú: Tri dni ma naháňali, Anička, dušička, kde si bola, Páslo dievča pávy - na nej spolupracovala aj speváčka Mária Čírová, Ešte si ja pohár vínka vypijem, Slovenské mamičky a iné.

Úprimne vám poviem, že síce poznám všetky uvedené skladby, no nie som až taký milovník tohto ľudového žánru. Musím však uznať, že ich prevedenie ma milo prekvapilo a zaujalo.

Chcel by som sa pozastaviť pri pesničke Na Kráľovej Holi, pretože skupina nedávno vydala k tomuto songu klip, ktorý nám ukazuje krásu Slovenska a jeho prírody. Link k samotnému klipu nájdete pod článkom, kde taktiež bude ich Instagram a Facebook stránka. 

Moje záverečné hodnotenie:
Páči sa mi ich celková myšlienka akou tvoria hudbu, taktiež sa mi páči ich pretransformovanie a podanie piesní. Myslím si, že je to originálne a jedinečné. Album srší dobrou náladou a pozitivizmom. Preto si myslím, že album sa hodí na dlhé cesty, letné festivaly a na poriadne slovenské oslavy a zábavy .

Chalanom prajem veľa radosti a zábavy pri tvorení hudby. Nech sa im ďalej darí v jedinečnej práci a teším sa na ďalšie zaujímavé kúsky.

Krásny slnečný deň. LUKEY

Klip Na Kráľovej Holi:
Instagram Bystrík Banda:
Facebook stránka Bystrík Banda:

Môj Instagram: 

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments