Recenzia na album When We All Fall Asleep Where Do We Go - Bille Eilish

By LukeyLB - apríla 10, 2019


Tínedžerka ovládla internetový hudobný svet. Má byť jej hudba obrazom dnešnej generácie?


Bille Eilish je sedemnásťročná popová speváčka, ktorá prišla na hudobný trh so svojím zaujímavým a špecifickým štýlom. V roku 2016 vydala prvú pesničku, ktorá sa nazýva Ocean Eyes, neskôr speváčka dodala pár iných skladieb a medzi nimi aj Bellyache. Prešlo pár rokov a Eilish prichádza s novým albumom When We All Fall Asleep Where Do We Go, ktorý má veľmi dlhý názov.

When We All Fall Asleep Where Do We Go je postavený na temných myšlienkach, emóciách, ktoré sa ukrývajú pod povrchom samotnej interpretky. Myslím si, že je to dosť zaujímavý pohľad na život, ako aj celkové vnímanie sedemnásťročnej tínedžerky. Album by nás mal ponoriť do strašidelného obrazu Eilish. Myslím si, že samotná tónina, frázovanie a farba hlasu interpretky tomu dosť napomáha. 


Úprimne vám poviem, že zo začiatku som bol k Bille moc skeptický a jej tvorbu som nevyhľadával. Celé mi to prišlo moc skreslené a pretkané zlými emóciami a depresiou tak mladého človeka. No môj názor sa veľmi rýchlo zmenil po vypočutí celého albumu, ktorý mi poslal Universal Music SK, za čo im veľmi pekne ďakujem. 

Mimochodom, na Instagrame Universalu prebieha veľká súťaž práve o tento album. Nielen CD, ale aj platne, box môžete vyhrať a taktiež dva lístky na jej koncert, ktorý sa uskutoční 20. augusta 2019 v Prahe. Pod článkom vám dám link na ich Instagram, kde to celé prebieha. Určite neváhajte a zapojte sa, držím vám všetkým palce. 

Späť k albumu When We All Fall Asleep Where Do We Go. Pesnička XANNY je venovaná priateľom, ktorých speváčka stratila. Pretože ich pohltili silné tvrdé drogy. 


V podobnom duchu je aj skladba BURY A FRIEND. Obsahuje nielen city a myšlienky samotnej interpretky, ale aj zaujímavý a výstižný klip. 

BAD GUY, ďalší track, ktorý je súčasťou albumu. Je venovaný láske, ktorú prežívala a aj prežíva, zároveň táto láska je stopnutá a nevysvetliteľná. Myslím si, že táto vec je najviac známa z celého albumu, a taktiež aj mňa najviac zaujala, preto ju vyberám ako favorita celého albumu. 

Moje záverečné hodnotenie: 
Myslím si, že Bille Eilish nás ešte veľmi prekvapí v pozitívom zmysle. Jej farba hlasu je v jej momentálnej tvorbe nízka, no verím tomu, že jedného dňa nám ho ukáže v plnej sile a budeme veľmi prekvapení, aký má rozsah. When We All Fall Asleep Where Do We Go pokladám za slušný začiatok kariéry speváčky a myslím si, že ju tento album posunul veľmi vysoko. Chcel by som sa ešte raz veľmi pekne poďakovať Universal Music Sk, že mi zaslali tento album. A vy nezabudnite na fantastickú súťaž na ich Instagrame, ktorá končí 12. apríla (piatok). 

Instagram Universal: 

Môj Instagram: 

Prajem vám krásny a slnečný deň, plnej dobrej hudby. LUKEY 

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments