Moja ranná rutina

By LukeyLB - septembra 23, 2020


Hudba, ktorá vás bude sprevádzať rannou rutinou. 




Každý z nás má zaužívanú nejakú pravidelnú rannú rutinu, bez ktorej nemôže vyjsť z domu. 

Tento článok mi napadol pri tom, ako som bohapusto z nudy skroloval videá na Youtube, kde mi práve vybehlo pár týchto typov videí. Dosť som sa čudoval, no zároveň mi to prišlo fascinujúce, koľko rôznych zaužívaných rutín môže mať človek ráno. Čo je na druhej strane super, pretože si myslím, že práve ráno je ideálny čas venovať sa sám sebe, aby človek mal lepší a pozitívnejší deň.



Preto som sa rozhodol napísať a ukázať vám moju rannú rutinu, ktorú som poňal troška po svojom, keďže tento blog je určený na hudobnú inšpiráciu. Hlavnou myšlienkou tohto článku bude práve inšpirácia k samotnej hudbe, ktorá vás bude sprevádzať pri každodennej rannej rutine.

Moje ráno by som definoval ako jednu veľkú “bublinu”, v ktorej si žijem iba ja a nikoho do nej nepustím. Hneď po zobudení si pustím do slúchadiel hudbu, a takým spôsobom sa dištancujem od okolitého aktuálneho sveta. Snažím si vždy púšťať pozitívnu a príjemnú hudbu, aby ma nielen nakopla, ale aj spríjemnila ráno. Výber mojich hudobných playlistov a samotných žánrov vždy spočíva v mojej aktuálnej chuti a nálade. Preto som vám to opätovne rozdelil do hudobných kategórií, žánrov: R&B, Jazz, relaxačná hudba, funky, bez hudby.

Po zobudení je, bohužiaľ, moja prvá aktivita zapnutie a pozretie sociálnych sietí, odpísanie všetkým dôležitým osobám v mojom živote, napísanie “dobré ráno”. Okrem soc. sietí pozerám aktuality a aktuálne správy, novinky, ktoré ma vždy dostanú do obrazu diania vo svete. Myslím si, že na tomto by som mal zapracovať a obmedziť to…. Po pozretí, odpísaní na správy, moje kroky mieria na WC a do kuchyne, kde dám Tobymu (psovi) najesť a vymením vodu.



Prvou hudobnou kategóriou je žáner R&B

Rhythm and blues je ideálny žáner na tieto ťažké rána. Samotný názov Rhythm and blues alebo rhythm'n'blues, R'n'b, R&B. Sa začal používať v 50-tych rokoch. Presnejšie hudobný novinár Jerry Wexler z Billboard magazínu v USA použil tento názov, ktorým nahradil predošlý hanlivý názov “race music”. Žáner R&B je hudobný mix Funky, soul a disco. V mojom playliste nemôžu chýbať mená: The Weeknd, Usher, Michael Jackson, Prince, Ne-Yo, Johan Legend, Stevie Wonder, Justin Timberlake, Etta James, Tina Turner, Akicia Keys, Anita Baker, Barry White, Lionel Richie, Whitney Houston, Anetha Franklin, Ray Charles… 

Druhou hudobnou kategóriou, ktorú preferujem hlavne na jeseň, je Jazz. 

Tento fantastický hudobný žáner vznikol začiatkom 20. storočia v USA postupným zlúčením afroamerického folklóru (najmä bluesu) s európskymi hudobnými tradíciami. Štýl sa vyznačuje improvizáciou, zvláštnym spôsobom tvorby tónu a stretávaním niekoľkých metrorytmických pasáží. V mojom playliste sa nachádzajú azda najznámejšie mená tohto žánru, ako sú: Louis Amstrong, Charlie Parker, Ella Fitrgerald, Frank Sinetra, Sarah Vaughan, Nina Simone, Tony Bennett… Ale aj s tých nových mladších mien, ako je Michael Bublé, Joseph Gordon-Levitt… 



V kuchyni ma okrem spokojného najedeného psa čaká pohár vody a doplnok stravy pre vlasy, nechty a pleť kapsule Venira, pretože netuším čo sa v mojom živote stalo, ale moja kvalita vlasov bola dehonestujúca. Tak mi padali vlasy, že sa mi vytvárali plešiny na hlave. Preto na odporúčanie Beauty by Katty, ktorá je nielen špičkový profík, ale aj fantastický a jedinečný človek ( jej instagram a youtube kanál nájdete pod článkom), som začal brať Veniru, ktorá mi za 40 dni dala markantne vlasy dokopy. Myslím si, že je zbytočné vypisovať obsah a účinky. Hodím vám sem fotku pred a po. Môj veľký problém s tabletkami, doplnkami stravy… je taký, že ma vždy začne bolieť žalúdok. No po týchto tabletkách ani náznak.( Taktiež vám stránku a ich instagram nalinkujem dole.) Mimochodom, nie je to, bohužiaľ, žiadna spolupráca. Síce tento blog a môj Instagram nie je tematicky venovaný tejto oblasti. No chcel som vám posunúť a odporúčať kvalitný a dobrý výrobok, na ktorý sa oplatí pozrieť. Okrem tohto produktu majú množstvo iných vitamínových doplnkov, ktoré chcem taktiež vyskúšať, pretože samotné zloženie a výroba je na prírodnej báze. Plus tie luxusné obaly, a taktiež samotný marketing ma pozitívne prekvapil. 

                                    

Tretím žánrom, ktorý intenzívne preferujem počas letných mesiacov je Funky. 

Tento žáner najviac prevládal v 60-tych a 70-tych rokoch 20. storočia. Funky je hudobný žáner vytvorený Afroameričanmi, ktorý sa dodnes používa v iných hudobných žánroch, ako je napríklad POP, Hip- Hop, metal, rock… V mojom playliste nesmú chýbať mená: James Brown, Marvin Gaye, Rick James, The Jackson5, Bruno Mars, Charlie Puth, Red Hot Chili Peppers (FunkyRock, FunkyMetal), The Templations… 

Ďalšou významnou kategóriou v mojej rannej rutine je relaxačná hudba. 

Ktorá ma azda najviac uvoľní a pozitívne pripraví na náročný deň. Zvyčajne sú to buď prírodne zvuky, alebo coffee jazz, piano, saxofón, akustická gitara verzie bez spevu a príjemná relaxačná tónina. Pre väčšiu predstavivosť vám pridám par linkov pod samotný článok. 

A posledná kategória je “žiadna hudba”. 

Pretože občas mám aj ja chvíľku, kedy ocením svätý pokoj a kľud bez akéhokoľvek zvuku.



Moje kroky sa naďalej nezastavujú, čaká ma venčenie Tobyho, ktorého musím vždy presvedčiť, aby sa išiel vyvenčiť….. Po krátkej, no intenzívne náročnej prechádzke, si konečne idem dopriať raňajky, ktoré sa mi nikdy nechce pripravovať. Ja nesmierne obdivujem ľudí, ktorý si pripravia krásne, bohaté raňajky vhodné na vyfotenie si na soc. siete. U mňa raňajky obsahujú: kávu, jogurt, ovocie, alebo cereálie s mliekom. Väčšiu námahu si s tým nedokážem dať. Po samotných rýchlych raňajkách moje kroky mieria do kúpeľne, kde si okrem vyčistenia zubov dávam hydratačný krém, pretože už nie som najčerstvejšia zeleninka. A úspešný, pohodový deň môže začať...

Tak toto je taká moja bežná, rýchla rutina, ktorú vykonávam vždy v sprievode môjho hudobného playlistu a zároveň aj záver článku. Dúfam, že vás inšpiroval k tvorbe ranného playlistu, ktorý vás bude sprevádzať vašou rannou klasikou. Budem rád, keď mi dáte do komentára vedieť, či viac preferujete hudbu na ráno, alebo samotné ticho. 

Prajem vám pekný deň. LUKEY

Moje sociálne siete:

Sociálne siete Katty:

Venira web a siete:

Relaxačná hudba:

článok: Hudba, ktorá ma sprevádza dňom 

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments