Recenzia na album Love + Fear - Marina

By LukeyLB - novembra 25, 2019


Prvý album Mariny, ktorý neobsahuje jej legendárne Diamonds!


Tento rok nás speváčka Marina prekvapila novinkou v podobe albumu, ktorý pomenovala Love + Fear. Skôr než začneme recenziu na samotný album, našiel som krásny citát od Elisabeth Kübler-Rossovej, ktorý myslím si, vystihol celkovú myšlienku albumu. 

“Existujú iba dve emócie: láska a strach. Všetky pozitívne emócie pochádzajú z lásky, všetky negatívne emócie zo strachu. Z lásky tečie šťastie, spokojnosť, mier a radosť. Zo strachu prichádza hnev, nenávisť, úzkosť a vina.”


Marina je waleská speváčka, skladateľka, ktorá sa ešte donedávna predstavovala a tvorila pod menom Marina and the Diamonds. Jej debutový album The Family Jewels vydala v roku 2010. Album sa stal okamžitým úspechom speváčky a vyzdvihol jej kariéru, pretože obsahoval pesničky, ako: Hollywood, Oh no!, a iné, ktoré priniesli nové vlny hudobných štýlov. Nadväzujúci druhý album Electra Heart dodnes považujem za jej „naj“ dielo. Album by som definoval do dvoch štýlov electropop a dance-pop music, čo je výrazný odklon od jej predchádzajúcich projektov. Na albume sa nachádzajú geniálne veci, ako je: Primadonna, Power & Control, How To Be a Heartbreaker, Bubblegum Bitch a iné. Celý je postavený na téme archetypu ženy v populárnej americkej kultúre (House Wife, Beauty Queen, Homewrecker a Idle Teen). Album sa stal najpredávanejším albumom 21. storočia. Jej tretím albumom je Froot, ktorý speváčka vydala v roku 2015 a obsahuje pesničky: Happy, Froot, Blue a ostatné. Je zároveň posledným pod názvom Marina a The Diamonds. V albume prevažuje pop-art s prvkami elektronickej hudby. V prvom týždni sa predaj albumu vyšplhal na 10 411 kusov kópií.

Po trojročnej prestávke, ktorá ju takmer prinútila vzdať sa hudby, sa popová hviezda vrátila na konci roka 2019 nielen s novým menom, ale aj s novým albumom rozdeleným na dve časti. Druhá časť albumu Fear ukazuje pomocou hudby zraniteľné stránky Mariny. 


Superstar je syntetická, popová balada, ktorá sa vám okamžite dostane do povedomia vášho srdca. Pieseň je tematický ohraničená titulom ”Superstar”, ktorý speváčka vždy chcela dosiahnuť. Zasiahla aj moje hudobné srdce, preto ju vyberám ako favorita albumu. 

Pesnička Handmade Heaven je hlavný singel štvrtého albumu Love + Fear. Trocha mi pripomína tvorbu americkej speváčky Lany Del Rey, ktorá sa stala dobrou kamarátkou samotnej speváčky. 


Orange Trees je letnou, slnečnou záležitosťou, ktorá mi pripomína úvodnú znelku telenovely. 


Moje záverečné hodnotenie:
Albumu Love + Fear mi, bohužiaľ, príde najslabším z tvorby speváčky. Nie je úplné zlý, no ani som si nesadol na zadok pri vypočutí. Príde mi nedotiahnutý do konca a primárna myšlienka, téma albumu, sa mi po vypočutí celého albumu akosi stráca. Je mi ľúto, ale práve preto album nedostane moje požehnanie a nemôžem vám ho s plným vedomím odporúčať. 

Pekný deň, plný dobrej nálady. LUKEY

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments